آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

یک آشِ اشرافی، مخصوص مهمانی های اشرافی


بین آش‌ های ایرانی، شله‌ قلمكار یك سر و گردن از همه بالاتر است. كیفیت، طعم و مواد مصرفی در این ‌آش باعث شده تا شله‌ قلمكار یكی از پرطرفدارترین آش‌ها باشد.


مجله سیب سبز: بین آش‌های ایرانی، شله‌ قلمكار یك سر و گردن از همه بالاتر است. كیفیت، طعم و مواد مصرفی در این ‌آش باعث شده تا شله‌ قلمكار یكی از پرطرفدارترین آش‌ها باشد.

برای تهیه شله‌ قلمكار روش‌های متفاوتی وجود دارد اما دستور تهیه زیر بدون شك یكی از بهترین و خوش‌طعم‌ترین آش‌ها را بر سر سفره شما می‌آورد.

شله قلمكار، آش اشرافی و مجلسی

مواد لازم برای شش تا هشت نفر

  • گردن گوسفند: یك عدد، تكه شده
  • پیاز متوسط: یك عدد، چهار قاچ
  • لوبیا سفید: یك پیمانه، خیس شده
  • عدس: یك پیمانه
  • لوبیا چیتی: نصف پیمانه، خیس شده
  • نخود: نصف پیمانه، خیس شده
  • برنج نیم‌دانه: نصف پیمانه، خیس شده
  • سبزی‌ آش: 750 گرم، ساطوری شده
  • روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
  • نمك، فلفل قرمز و زردچوبه: به میزان لازم

روش تهیه:

1.  حبوبات را در سه لیتر آب و نصف قاشق چای‌خوری نمك دو ساعت بپزید تا نرم و مغزپخت شود. اگر بنشن را به اندازه كافی خیس كرده باشید، این زمان برای پخت كاملا مناسب است در غیر این صورت باید مدت پخت طولانی‌تر شود.

2.  روغن را در یك قابلمه روی شعله متوسط داغ كنید. پیاز و گردن را در روغن چهار تا پنج دقیقه تفت دهید، سپس یك قاشق چای‌خوری زردچوبه و كمی فلفل اضافه كرده و با چهار پیمانه آب روی شعله ملایم آن را سه ساعت یا تا زمانی كه گوشت كاملا نرم شود، بپزید. در ساعت دوم برنج را همراه یك پیمانه آب دیگر به گوشت اضافه كنید.

3. پس از پخته شدن حبوبات، آن را آبكش كنید اما آب آن را نگه دارید. دوسوم حبوبات را با گوشتكوب بكوبید تا له شود. مابقی حبوبات را نیمكوب كرده و همراه آب بنشن و سبزیجات به قابلمه بازگردانده و نیم‌ساعت روی شعله ملایم بپزید.

4. گردن پخته شده و پیاز را از آبگوشت خارج كنید. گوشت را از استخوان جدا كرده و با پیاز بكوبید تا له شود.

5.  آب گوشت، بنشن كوبیده و گوشت را به سبزی اضافه كرده و روی شعله ملایم برای 30 دقیقه بپزید. نمك‌ آش را اندازه كرده و یك قاشق غذاخوری فلفل قرمز به آن بزنید. در طول زمان پخت آش را دائم هم بزنید و اگر خیلی سفت بود، كمی آب جوش به آن اضافه كنید. ‌آش را با پیاز و نعناع داغ تزیین كرده و سرو كنید.

نكات:

- در بعضی دستور‌های پخت، حبوبات و غلات دیگری مانند بلغور گندم، لوبیا قرمز و حتی ماش هم استفاده می‌شود.

- به جای گردن گوسفند از گوشت سردست و قلوه‌گاه هم می‌شود استفاده كرد اما بافت گوشت گردن لطیف‌تر است.

- سبزی شله‌قلمكار همان سبزی‌ آش همراه سبزی‌های معطر مانند ترخون و مرزه است. بهتر است نسبت این دو در ‌آش برابر باشد.

- در بعضی روش‌های پخت، حبوبات را كمی در روغن تفت داده و با پیاز می‌پزند تا بوی خامی آن گرفته شود.


ویدیو مرتبط :
هنر اشرافی زندگی اشرافی ثروتمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان مخصوص میلیاردرها + تصاویر



پس از خودرو و هواپیما این بار زیر دریایی‌های فوق العاده گران قیمت در اختیار میلیاردرها قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران نوعی زیر دریایی منحصر بفرد به نام SUB3 با قیمت حدود 2 میلیون و 350 هزار دلار طراحی کرده‌اند که می‌تواند 3 نفر را حمل کند و به عمق 300 متری دریاها و اقیانوس‌ها سفر کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

گفتنی است از جمله نکات قابل توجه این زیر دریایی طراحی فوق‌العاده زیبا و گران قیمت آن همراه با صندلی‌هایی از جنس چرم و فناوری بلوتوث و سیستم پخش فیلم و موسیقی استریو است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بررسی ها نشان می‌دهند، این زیردریایی می‌تواند با سرعت 3 و دو دهم مایل در ساعت حرکت کند و عمر باتری آن برای حرکت و تأمین روشنایی حدود 8 ساعت است.

این زیر دریایی همچنین قابلیت استفاده به صورت قایق و حرکت با سرعت بالا روی آب را نیز دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

نخستین بار این زیردریایی در ماه آگوست سال میلادی جاری در نمایشگاه قایق‌های بادبانی در شهر موناکوی کشور فرانسه نمایش داده شده است.

این زیردریایی دارای دو دسته کنترلی و فناوری ناوبری بسیار پیشرفته است که به فرد هدایت کننده زیر دریایی قابلیت مانور و انجام حرکات پیچیده و سریع در اعماق آب و سطح روی آب را می‌دهد.

کارشناسان امیدوار هستند در نمونه‌های آتی و توسعه یافته‌تر از این زیر دریایی بتوانند قیمت آن را کاهش داده، سرعت و نیز قابلیت حمل هر دو بار را افزایش دهند.

تا به حال دانشمندان زیادی از سراسر دنیا اقدام به ساخت زیردریایی با قابلیت توریستی و تجاری کرده‌اند اما SUB3 علاوه بر قابلیت توریستی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نیز استفاده از فلزات گرانقیمت در طراحی قسمت‌های مختلف خود برخوردار است.

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در ساخت زیردریایی‌های کوچک توان تحمل فشار آب در اعماق و نیز طراحی کوچک پمپ‌های ذخیره کننده آب و نیز پمپ‌های تخلیه کننده آب است.

حرارت در آب‌های شیرین، شور، گرم و سرد، عمق آب، سطح زیر آب و پوشش گیاهی، جانوری و نوع صخره‌های زیر آب از پارامترهای اصلی برای طراحی زیردریایی و استفاده از آن است. 

 

اخبار گوناگون باشگاه -  خبرنگاران