آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

کوکو سبزی مجلسی با نان باگت


کوکو سبزی غذایی بسیار پر طرفدار و خوشمزه است و معمولا غذای متداولی در سفره های ایرانیست. شیوه پخت یکی از زیباترین و مجلسی ترین نوع کوکو سبزی را به شما عزیزان آموزش خواهد داد.

وب سایت سوران:

مواد اولیه:

  • فلفل به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • سبزی (کوکوی ریز شده) 100 گرم
  • آرد سیب زمینی 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 4 عدد
  • آب 1 پنجم لیوان
  • نان باگت 1 عدد
  • روغن به میزان لازم

کوکو سبزی غذایی بسیار پر طرفدار و خوشمزه است و معمولا غذای متداولی در سفره های ایرانیست. شیوه پخت یکی از زیباترین و مجلسی ترین نوع کوکو سبزی را به شما عزیزان آموزش خواهد داد.

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت

طرز تهیه


1. ابتدا در ظرفی مناسب آرد سیب زمینی ، آب، تخم مرغ و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کرده و خوب هم میزنیم تا یکدست شود. سبزی کوکو و نمک و فلفل را به آن می افزاییم و بازهم می زنیم.سعی کنید موادتان را آنقدر بزنید تا مخلوط یکدست و یک رنگی داشته باشید.

2. روغن را در تابه ای می ریزیم و داغ می کنیم.نان باگت را به صورت حلقه های 2تا 3 سانتی متری برش می زنیم و وسط آن را خالی میکنیم. حلقه های نان باگت را در روغن می چینیم و با قاشق از مواد کوکو داخل آنها می ریزیم. بعد از این که یکطرف کوکو سرخ شد پشت و رو می کنیم.

نکات:

1)در تهیه ی این شکل از کوکو می توان از نان باگت بیات هم استفاده کرد.

2)میتوانید به مواد این کوکو زرشک یا گردو هم اضافه کنید.

3)مواد داخل نان باگت را دور نریزید و آن را خشک کنید و به عنوان یک ارد سوخاری بسیار سالم و خوشرنگ استفاده کنید (برای طبخ ماهی و مرغ).


ویدیو مرتبط :
کوکو سبزی مجلسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوکو سبزی در نان تست



 

 

کوکو سبزی در نان تست

 


مواد لازم :

 

 

سبزی (ریحان ، ترخون ، شوید ، گشنیز و جعفری) خرد شده
250 گرم
تخم مرغ
3 عدد
گردوی خرد شده
2 الی 3 قاشق غذا خوری
پیاز رنده شده
1 عدد
آرد 1 الی 2 قاشق غذا خوری
نمک ، زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
روغن برای سرخ کردن
نان تست سبوس دار 10 الی 12 عدد

 


طرز تهیه :

 


همه مواد را با هم مخلوط کنید . با کارد وسط نان های تست را در آورید . از ماهیتابه نچسب با کف ضخیم و در دار استفاده کنید . کف ماهیتابه را کمی چرب کنید و نانهای تست را در ماهیتابه قرار دهید و از مایه کوکو وسط آنرا پر کنید و شعله را کم کنید و در ماهیتابه را ببندید وقتی یک طرف پخته شد کوکو را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزیدو بقیه کوکو را به همین ترتیب سرخ یا بهتر بگویم بپزید . اگر در ماهیتابه روغن زیاد بریزید به علت بافت اسفنجی نان تست روغن زیادی به خود میکشد و بهتر است از روغن به حدی که کف ظرف چرب شود استفاده کنید.

 

 

کوکو سبزی در نان تست