آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پیتزای سیاه، ضد سرطان و آلزلیمر


آیا برای بالا بردن هوش و تولید نسلی كه همگی نابغه بوده‌اند، دستورالعملی سری وجود داشته است؟آیا نوابغ و دانشمندان مانند نیوتن، ابوعلی سینا، انیشتین و... دانسته یا ندانسته برای بالا بردن بهره‌وری مغزی از این فرمول سری استفاده كرده‌اند؟



مجله زندگی ایده آل: آیا برای بالا بردن هوش و تولید نسلی كه همگی نابغه بوده‌اند، دستورالعملی سری وجود داشته است؟آیا نوابغ و دانشمندان مانند نیوتن، ابوعلی سینا، انیشتین و... دانسته یا ندانسته برای بالا بردن بهره‌وری مغزی از این فرمول سری استفاده كرده‌اند؟



گروهی از پژوهشگران و باستان‌شناسان براین عقیده‌اند كه ساكنان قاره گمشده آتلانتیس قبل از شروع دوره جدید تاریخ بشر، به واسطه ارتباط با موجودات فضایی علاوه بر پیشرفت در زمینه‌های تكنولوژیك، به توانایی‌هایی در زمینه پرورش انسان‌هایی با بهره هوشی بالا دست یافته بوده‌اند. حتی گروهی بر این باورند كه بعضی از گیاهان و موادغذایی مانند گوجه‌فرنگی، ذرت و... كه در قرن 16 میلادی توسط كاشفان ایالات‌متحده به دنیا معرفی شد، درحقیقت توسط بیگانگان از سیاره‌ای دیگر به زمین آورده شده است! اكنون پس از هزاران سال ما این فهرست اسرارآمیز را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شك نكنید استفاده از این فرمول جادویی توانایی مغزی‌تان را بالا برده و برای سالیان طولانی سلول‌های مغزی خود را جوان نگه داشته و هرگز بیماری‌هایی مانند آلزایمر (زوال عقلی) سراغ‌تان نخواهد آمد.

مواد تشكیل‌دهنده این پیتزا علاوه بر اینكه تاثیر شگرفی بر كاركرد سیستم مغز و اعصاب می‌گذارد به دلیل دارا بودن تركیبات فیبری و انواع آنتی‌اكسیدان‌ها، بدن را در برابر عوامل سرطان‌زا به شدت تقویت می‌كند. یكی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این خوراك استفاده از بادمجان با پوست است كه تمام ویتامین D جذب شده توسط پوست بادمجان را جذب بدن می‌كند.

مواد لازم برای خمیر 2 پیتزای متوسط:
  • آرد سفید: 275 گرم
  • آرد روگن: 25 گرم
  • آرد سبوس:50 گرم
  • روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
  • نمك: نصف قاشق چای‌‌خوری
  • شكر: یك قاشق چای‌خوری
  • مخمر فوری: 3 قاشق مرباخوری
  • آب گرم: یك پیمانه-250میلی‌لیتر

چگونه آماده می‌شود؟

1- همه مواد خشك را در یك كاسه بزرگ الك كنید.

2- روغن و سه‌چهارم آب را وسط خمیر ریخته و با نوك انگشتان به آرامی مخلوط كنید. باقی آب را كم‌كم به خمیر اضافه كنید و هر وقت احساس كردید خمیر تمام آرد را جذب كرده بقیه آب را نگه دارید.

3- خمیر را روی یك سطح آردپاشی شده، 10 دقیقه ورز دهید تا به شكل یك خمیر نرم با رنگ روشن كه دقیقا مثل خمیر بازی است، درآید.

4- خمیر را ببندید و گرد كنید. آن را در همان كاسه بزرگ چرب شده گذاشته و رویش را سلفون بكشید. كاسه را در یك جای گرم یك ساعت قرار دهید تا حجمش حداقل دوبرابر شود.

5- خمیر را مجددا روی سطح آردپاشی حداكثر یك دقیقه ورز دهید تا بادش بخوابد.

6- خمیر را نصف كرده و هركدام را به اندازه یك بشقاب پیتزای 30 سانتی‌متری پهن كنید.



سس روما

مواد لازم:
  • كنسرو گوجه‌فرنگی: 2 قوطی، خرد كرده
  • سیر: نصف بته، رنده شده
  • پیاز متوسط: یك عدد، خلالی شده
  • فلفل دلمه قرمز: 2 عدد
  • آویشن: یك قاشق چای‌خوری
  • نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • آرد: یك قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا روغن مایع یك‌‌چهارم پیمانه

چگونه آماده می‌شود؟

1- روغن را در یك قابلمه كوچك روی شعله متوسط داغ كنید. پیاز را 5 دقیقه در آن تفت دهید سپس سیر را اضافه كرده و تفت دادن را یك دقیقه دیگر ادامه دهید.

2- فلفل دلمه‌ای را روی اجاق گاز یا درون فر گریل كنید تا پوست آن كاملا بسوزد، سپس آنها را 20 دقیقه داخل كیسه فریزر در بسته بگذارید تا بخار كند و پوستش به آسانی كنده شود. پوست و دانه‌های داخل فلفل‌ها را دور ریخته و گوشت آن را ساطوری كنید.

3- گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و نصف لیوان آب‌جوش را به مواد اضافه كنید روی شعله كم با در بسته سس را آنقدر بپزید تا آب آن كشیده شده و غلیظ شود. گهگاه آن را هم بزنید تا ته نگیرد. نمك و فلفل و آویشن را اضافه كنید و از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا سرد شود.



تاپینگ سحرآمیز

فهرست باستانی موادغذایی هوشمندساز بیشتر از سبزیجات و گیاهان تشكیل شده است اما درصدر این فهرست نام‌هایی آشنا به چشم می‌خورند كه شاید تا به حال از خواص جادویی آنها بی‌اطلاع بوده‌اید.

بادمجان: پوست بادمجان دارای ماده‌ای به نام ناسونین است كه مغز ما را هوشیار نگه می‌دارد و ارتباط بین سلول‌های مغز و سایر نقاط بدن را به شدت تقویت می‌كند. یادتان باشد مصرف پوست بادمجان كه سرشار از انرژی خورشیدی است، فواید بسیاری دارد كه یكی از آنها افزایش تمركز و بالا رفتن هوش است.

گوجه‌فرنگی:
گیاهی بسیار عجیب و جادویی كه در قرن 16 از  ایالات‌متحده به دنیای قدیم آمده، گفته می‌شود یكی از سوغات موجودات فضایی است. لیكوپن موجود در گوجه‌فرنگی آنتی‌اكسیدانی است كه از آسیب‌رسانی رادیكال‌های آزاد به سلول‌های مغز جلوگیری می‌كند و به طور مشخص باعث جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و تقویت هوش می‌شود.

اسفناج: تاثیرات افزایش سن روی عملكرد مغز را به شدت كاهش می‌دهد و از استرس و اكسیده شدن سلول‌های مغز جلوگیری می‌شود. در نتیجه اسفناج مستقیما باعث یادگیری بهتر و افزایش مهارت‌ها می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تاپینگ 2 پیتزای متوسط:
  • بادمجان متوسط: 3 عدد، حلقه‌حلقه
  • اسفناج: 200 گرم، پخته و ساطوری
  • قارچ: 4 عدد، ورقه‌ورقه
  • پیاز كوچك: یك عدد، خردشده
  • پنیر موتزارلا: 200 گرم
  • نمك و فلفل: به میزان لازم

چگونه آن را تهیه كنیم؟

بادمجان‌ها را نمك فراوان بپاشید و حداقل نیم ساعت در آبكش بگذارید تا تلخ آبش خارج شود، سپس آن را شسته و خشك كنید. مقداری روغن مایع را در یك تابه روی شعله زیاد داغ كرده و بادمجان‌ها را در آن سرخ كنید تا هر دو طرف حلقه‌ها كمی طلایی شود. روغن آن را با حوله كاغذی بگیرید.

اسفناج پخته شده را با دست حسابی بچلانید تا تمام آب آن گرفته شود.

خمیر را كه در بشقاب پهن كرده‌اید با چنگال سوراخ‌سوراخ كنید. روی هر خمیر 3 قاشق غذاخوری از سس را پخش كنید.

دوسوم پنیر را روی سس به صورت یكنواخت پهن كنید. اسفناج، بادمجان، قارچ و پیاز را روی آن پخش كرده و باقی پنیر را روی آن بریزید. كمی با دست مواد را فشار دهید. 2 قاشق غذاخوری زیتون روی هر پیتزا بریزید و آن را 20 تا 30 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد بپزید.


ویدیو مرتبط :
گرونترین پیتزای دنیا درایران....پیتزای میلیونی یوسف ابا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنجبیل؛ ضد تهوع ورم و سرطان



 

زنجبیل ضد تهوع, ورم و سرطان


زنجبیل یا زنجفیل، گیاهی خوراکی، ادویه و گیاهی دارویی است. این ماده معطر در پخت غذا و شیرینی‌ها و درمان برخی مشکلات جسمانی نیز کاربرد دارد.

 

این گیاه در مناطق گرمسیری آسیا می‌روید ولی امروزه در بسیاری از نقاط از جمله چین، هند، ژاپن، نیجریه و جاماییکا نیز کاشت می‌شود. هزاران سال است که فواید درمانی این گیاه در چین و هند شناخته شده است. از این‌رو در این کشورها از زنجبیل برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات جسمانی استفاده می‌شود.



● خواص درمانی زنجبیل

 

زنجبیل برای تقویت معده و روده بسیار مفید است. گوارش خوب و سوزاندن کالری‌ها هم از فواید مصرف این گیاه به شمار می‌آید. زنجبیل آنتی‌اکسیدان است و با داشتن خاصیت ضدعفونی، آرامش بخش و ضد باکتری بودن، به کمک انسان‌ها آمده و به داشتن نفسی تازه و خوش بو کمک می‌کند. زنجبیل بدن را در مقابل آنفلوآنزا، سرماخوردگی، خستگی، فشار خون بالا، لخته شدن خون، سردرد، میگرن، تهوع، تب و اسهال محافظت می‌کند. در ضمن زنجبیل منبع خوبی از ویتامینE، آهن و پتاسیم است.

 

 

درمانی برای حالت تهوع حالت تهوع و استفراغ، از مشکلاتی است که افراد دارای معده‌های حساس معمولا با آن دست به گریبانند. آنها همیشه به فکر غذاهایی هستند که چنین مشکلی برایشان ایجاد می‌کند، ولی کمتر به مواد غذایی که باعث بهبود این حالت می‌شود، فکر می‌کنند. معمولا غذاهای پرچرب باعث ایجاد این حالت در فرد می‌شوند.

 

 

اما مواد غذایی مانند نعناع و زنجبیل به عنوان موادی مفید در بهبود و آرام کردن معده شناخته شده‌اند. زنجبیل برای بهبود حالت تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی هم مفید است. به عقیده دکتر فولدر، دانشمند و کارشناس علوم گیاهی در انگلیس، هیچ ماده‌ای بهتر از زنجبیل در مقابل بیماری‌ها و مشکلات روزمره عمل نمی‌کند. او معتقد است که هیچ ماده‌ای نمی‌تواند در برابر تهوع و استفراغ جای این گیاه را بگیرد. به عنوان مثال در تحقیقی که در یکی از بیمارستان‌های لندن انجام گرفت، مشخص شد که زنجبیل گیاهی ایده‌آل برای درمان تهوع بیماران، پس از عمل جراحی است. نکته جالب دیگر درباره زنجبیل این است که برای رفع حالت تهوع هنگام سفر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. تهوع ناشی از حرکت ماشین،‌ هواپیما یا کشتی تفاوتی نمی‌کند. با این کار سفر برای شما نیز لذتبخش‌تر خواهد شد.

 

 

مقابله با سرطان در تحقیقی دیگر مشخص شد که این ماده غذایی در مقابله با سرطان تخمدان نیز موثر است. محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند که زنجبیل سلول‌های سرطانی تخمدان را از بین می‌برد.این گیاه همچنین برای مبتلایان به ورم مفاصل نیز مفید خواهد بود. البته این ماده مفید را نیز مانند تمامی مواد دیگر باید در حد اعتدال مصرف کرد، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در سلامت فرد شود. همچنین با وجود این‌که زنجبیل یک گیاه است، اما حتما اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

 


منبع: روزنامه جام جم