آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

پنیر خانگی درست کنیم



طرز تهیه پنیر خانگی, نحوه درست کردن پنیر خانگی
طرز تهیه پنیر با ماست:


مواد لازم:
شیر: یك كیلو
ماست: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:ابتدا شیر را بجوشانید. سپس شعله اجاق را كم كنید و 4 قاشق ماست به آن بیفزایید. مدت 7 دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود. بعد آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده‌اید، رد كنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد پنیر را قطعه قطعه كرده، در آب نمك نگهداری كنید.


طرز تهیه پنیر با سركه:


مواد لازم:
شیر: یك كیلو
سركه: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه: ابتدا شیر را حرارت دهید. وقتی شیر به جوش آمد، شعله اجاق را خاموش كنید. سپس 3 قاشق سركه به آن اضافه كنید و به هم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده‌اید، رد كنید. پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس پنیر را قطعه قطعه كرده، داخل آب نمك نگهداری كنید.


طرز تهیه پنیر با مایه پنیر:


مواد لازم:
شیر: یك كیلو
مایه پنیر: یك دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه: شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنك شود. به حدی كه دمای آن كمی بیشتر از دمای بدن باشد. سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود (زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است)‌.

منبع : tebyan.net


ویدیو مرتبط :
‫پنیر خانگی Homemade cheese‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی




 

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

 


پنیر همیشه گران‌قیمت‌ترین ماده اولیه برای تهیه پیتزاست پس اگر بشود این پنیر را در خانه آماده كرد در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. برای این كار لازم است شیر را در دمای 63 درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت یا در دمای 72 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 ثانیه حرارت دهید.

 


دقت داشته باشید در هنگام حرارت دیدن، شیر نسوزد یا سر نرود. بعد از این مرحله نوبت سرد كردن شیر یا قرار دادن ظرف آن در آب سرد یا یخ است.

 


در مرحله سوم كار، باید شیر را ترش كرد یعنی مایه پنیر را به آن اضافه كرد و هم زد.
برای آماده شدن پنیر نیم تا یك ساعت زمان نیاز است. حالا پنیر سفتی به دست می‌آید كه باید كمی به آن جوهر لیمو اضافه كرد. تا اینجای كار هنوز پنیر پیتزا به دست نیامده پس لازم است مرحله چهارم را به پخت پنیر اختصاص دهید. برای این كار ماده جامد حاصل از ترش كردن پنیر را به قطعات كوچك برش داده و آن را حرارت دهید.

 


هر چه مدت حرارت دیدن پنیر بیشتر باشد پنیر، بیشتر كش می‌آید اما به یاد داشته باشید كه حرارت خیلی زیاد، بافت پنیر را از بین می‌برد و طعم آن را خراب می‌كند.