آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

نوشیدنی پیشنهادی ماه: موهیتو


لذت لیمـو و نعنـا



کول جویس

  • مواد لازم:طالبی رسیده کوچک: 1 عدد، توت‌فرنگی: 3 تا 4 عدد، شکر: 3 قاشق غذاخوری، یخ: نصف لیوان
  • طرز تهیه: طالبی را پس از پوست‌گیری و پاک کردن، درون میکسر ریخته، توت‌فرنگی یخ و شکر را به آن اضافه كرده و به مدت 10 ثانیه میکس می‌کنیم.





هایر انرژی

  • مواد لازم:آلوئه‌ورا یک قاشق غذاخوری/ کیوی یک عدد درشت/ موز یک عدد/ نوشیدنی انرژی‌زا ترجیحا با رنگ قرمز یا صورتی 100cc
  • طرز تهیه: ابتدا یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا در ته گیلاس ریخته، نوشیدنی را به آن اضافه می‌کنیم، پس از کندن پوست کیوی‌ها آنها را نگینی خرد کرده و به مخلوط مورد نظر اضافه کنید. موز را نیز پس از میکس کردن با مقداری آب کمپوت آلوئه‌ورا به کوکتل اضافه می‌کنید.





اپل تویستر

  • مواد لازم:سیب: 3-4 عدد / نعنا: 5-4 شاخه / نصف لیمو ترش متوسط/ یخ: نصف لیوان
  • طرز تهیه: ابتدا سیب را آب‌گیری كرده و داخل میکسر می‌ریزیم. سپس نعنا و آب لیمو را داخل آن به مدت 10 ثانیه میکس می‌کنیم. برای تزئین می‌توانید از یک حلقه لیموترش استفاده کنید.





موهیتو

  • مواد لازم:آب گاز‌دار: 300cc/ نعنا: 5-4 شاخه / لیموترش: یک عدد/ شکر 1 قاشق چایخوری
  • طرز تهیه: ابتدا نعناع و شکر و آب لیمو‌ترش را درون ظرف ریخته، سپس مخلوط مورد نظر را به همراه آب گازدار داخل میکسر مخلوط کنید. برای تزئین می‌توانید از سیروب توت‌فرنگی یا بلوبری آغشته به شکر استفاده کنید.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
‫نوشیدنی معروف و پرطرفدار تابستانی, آموزش تهیه موهیتو‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی برای کودکان بالای 10 ماه



 

 

نوشیدنی برای کودکان بالای 10 ماه

 

 

دوستان عزیزم ممکنه این نوشیدنی رو قبل از 10 ماهگی هم به کودک دلبندتان بتوانید بدهید یا شاید بعدش هم نتونید بدهید،پس بهتره با دکترشون مشورت کنید،من خودم در مورد کودک خودم مجاز میدونم ولی در مورد کودک دلبند شما نمیدونم .

 

مواد لازم برای 1 لیوان :

 

شیر خشک یا شیر پاستوریزه اگر کودک مجاز به مصرف اون باشه= 2 قاشق چایخوری یا 2 پیمانه مخصوص خود شیر خشک که معمولا داخل همه پاکتهای شیر خشک هستش یا شیر پاستوریزه یک استکان

 

موز

نصف یک عدد موز

خرما

1 تا 2 عدد درشت

آب جوشیده ولرم

180 میلی لیتر

نان سوخاری

1 عدد

 

 

طرز تهیه :

 

خرما را پوست گرفته و بعد هم موز را حلقه حلقه کنید و هنگامی که آب جوشید نان سوخاری را داخل آن بگذارید تا کمی نرم شود و بعد از اینکه آب کمی ولرم شد خرما و موز و شیر خشک را داخل ان ریخته و با همزن برقی یا میکسر همگی مواد را خوب مخلوط کنید تا یک مایع یکدست به شما بدهد و بعد به مقدار لازم به کودک دلبندتان بدهید،این میتواند یک صبحانه کامل باشه و برای مثال میتوانید یک روز خرما را حذف کرده و مقداری کره به آن اضافه کنید و یا غیره،این مخلوط به دلیل اضافه شدن شیر خشک خیلی زود خراب میشه و باید خیلی سریع خورده بشه وفکر کنم بعد از 30 دقیقه دیگه قابل خوردن نیست و  مقدارشم بستگی به خودتون داره که چقدر بخواهید به فرزند دلبندتان بدهید و میتوانید این مقدار را نصف کنید.