آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ناهار امروز؛ پیراشكی مرغ و پنیر


یکی از غذاهایی که معمولا همه اعضای خانواده دوست دارند، پیراشکی است. تهیه آن هم کار سختی نیست. کافی است خمیر پیراشکی را تهیه کنید و این پیراشکی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید. این غذا را می توانید با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

مجله آشپزی مثبت - زهرا تیموری: یکی از غذاهایی که معمولا همه اعضای خانواده دوست دارند،پیراشکی است. تهیه آن هم کار سختی نیست. کافی است خمیر پیراشکی را تهیه کنید و این پیراشکی خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید. این غذا را می توانید با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

پیراشكی  مرغ و پنیر

مواد لازم برای 4نفر

  • 1 بسته خمیر پیراشكی آماده
  • 200 گرم قارچ
  • 1 عدد سینه مرغ پخته‌شده
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • 1 عدد فلفل دلمه‌ای بزرگ
  • نمك، فلفل، زردچوبه و آویشن به میزان لازم
  • 1 بسته پنیر پیتزای رنده‌شده
  • مقداری روغن برای سرخ كردن

طرز تهیه:

1. پیاز را پوست گرفته و خرد كنید. قارچ را هم بشویید و ریز خرد كنید. فلفل دلمه‌ای را هم پاك كرده، شسته و نگینی خرد كنید.

2. در تابه‌ای كمی روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. پیاز، قارچ و فلفل‌دلمه‌ای را در روغن تفت دهید. مرغ پخته‌شده را ریش‌ریش كرده و به تابه اضافه كنید.

3. برای مزه‌دار كردن مواد داخل تابه نمك، فلفل، زردچوبه و آویشن را اضافه كرده و با مواد مخلوط كنید. حالا حرارت را خاموش كنید و پنیر پیتزای رنده شده را اضافه كرده و تابه را كنار بگذارید.

4. خمیر پیراشكی را آماده كرده، وسط آن به اندازه یك قاشق سوپخوری از مواد بگذارید و بعد دو لبه خمیر را به هم بچسبانید و كمی فشار دهید تا مواد در حین سرخ شدن بیرون نریزند. همه پیراشکی ها را به همین شكل درست کنید.

5. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیراشكی‌های آماده را در روغن سرخ كنید.

6. بعد از سرخ شدن هر دو طرف پیراشكی‌ها، آنها را از روغن خارج كرده و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.


ویدیو مرتبط :
‫سینه مرغ با پنیر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوفته مرغ و پنیر



کوفته مرغ و پنیر, طرز تهیه کوفته مرغ و پنیر
این روز ها دیگر هیچ چیز قاعده و قانون خشک و غیر قابل تغییری وجود ندارد ; مخصوصا در غذا پختن . شما به راحتی می توانید غذای مدرن و سنتی را با هم ترکیب کرده و فرمول جدیدی برای یک غذای خوشمزه بسازید , کوفته مرغ و پنیر هم از این غذاهاست .

مواد لازم برای 20 عدد کوفته :

 سیب زمینی درشت  2 عدد
 جعفری  3 قاشق سوپ خوری
 نمک و فلفل  به میزان لازم
 سینه مرغ پخته  1 عدد
 پنیر صبحانه 200 گرم
آویشن مقداری
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری 1 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
کنجد 2 قاشق سوپ خوری


طرز تهیه :
1- سیب زمینی ها را شسته و آب پز کنید . بعد از پخت آن ها را پوست کنده و در ظرفی رنده کنید . سینه مرغ پخته شده را هم به قطعات ریز برش بزنید و به کاسه اضافه کنید .
2- جعفری خردشده , نمک و فلفل را هم به مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید .
3- پنیر صبحانه را رنده کنید یا به قطعات ریز و درشت برش بزنید . آنها را هم به مایه کوفته اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط کنید .
4- از مایه گلوله هایی به اندازه نارنگی برداشته و در دست فرم دهید. همه مایه کوفته که به این شکل آماده شد آنها را کناری بگذارد .
5- تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال کمی هم بزند تا یکدست شود . آویشن را هم به آن افزوده و مخلوط کنید . کوفته های آماده را ابتدا در آرد سفید غلتانده , بعد در تخم مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری و کنجد بغلتانید تا همه جای آنها آغشته به آرد سوخاری شود .
6- همه کوفته ها به این ترتیب آماده کنید و کناری بگذارید . مدتی صبر کنید تا آرد به خورد کوفته ها برود . در قابلمه ای روغن بریزید و روی حرارت بگذارید . کوفته های را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند . بعد آنها را روی دستمال حوله ای آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود .

یه جور دیگه :
می توانید در این غذا از پنیر پیتزا هم استفاده کنید ; فقط با آن تفاوت که پنیر را با مواد دیگر نیز مخلوط نکنید . وقتی گلوله های نارنگی شکل کوفته آماده شد وسط آنها را کمی باز کرده و مقداری پنیر پیتزا در وسط کوفته گذاشته و دوباره آن را جمع کنید .

منبع : kelishe.com