آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

مرغ توسكانى، خوراک ایتالیایی ها


یك غذای بسیار ساده از منطقه توسكان ایتالیا كه مواد مصرفی آن همگی در دسترس بوده و تقریبا تغییری در دستور غذایی آن رخ نداده است.




مجله آشپزی ایده آل:  یك غذای بسیار ساده از منطقه توسكان ایتالیا كه مواد مصرفی آن همگی در دسترس بوده و تقریبا تغییری در دستور غذایی آن رخ نداده است. قاعده این است كه این خوراك را با نان یا به تنهایی سرو می‌كنند اما اگر قصد دارید آن را به عنوان وعده اصلی ظهر بخورید، می‌توانید بنا به سنت ایرانی آن را با چلو سرو كنید كه بسیار هم خوب از آب درمی‌آید.

مرغ توسكانى

مواد لازم برای 4 نفر:
  •  روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری
  •  مرغ: 8 تكه، پوست‌كنده
  •  پیاز متوسط: یك عدد، خلالی نازك
  •  فلفل‌دلمه‌ای قرمز: 2 عدد نگینی
  •  سیر: یك حبه، رنده شده
  •  كنسرو گوجه‌فرنگی: یك عدد
  •  آب مرغ: 150میلی‌لیتر
  •  آویشن: یك قاشق چای‌خوری
  •  لوبیاچیتی: 400 گرم، پخته‌شده
  •  پودر نان: 3 قاشق غذاخوری
  •  نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

1- روغن را در یك تابه گود روی شعله متوسط داغ كرده و تكه‌های مرغ را 10 دقیقه در آن تفت دهید. هر طرف مرغ‌ها 5 دقیقه باید تفت داده شود و فقط یك‌بار آنها را برگردانید. تكه‌های مرغ را از روغن خارج كنید.

2- پیاز و فلفل دلمه‌ای‌ را داخل تابه ریخته و 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شده و كمی رنگ بگیرد. اگر روغن كم شده است، یكی، دو قاشق غذاخوری روغن اضافه كنید. سیر را اضافه كرده و یك دقیقه دیگر آن را تفت دهید.

3- مرغ‌ را به تابه برگردانده و گوجه‌فرنگی‌های كنسروی را خرد كرده و اضافه كنید. آب مرغ و آویشن را نیز اضافه كرده و كمی نمك و فلفل بزنید. در تابه را بسته و با شعله ملایم مرغ را 40  دقیقه بپزید.

4- هنگامی كه آب مرغ غلیظ شد یا به اصطلاح كار رفت، مرغ و مواد همراه آن را داخل یك ظرف نسوز چرب شده ریخته، لوبیا را آبكش كرده و روی مرغ بریزید. پودر نان را روی آن پاشیده و ظرف را داخل فر قرار دهید. خوراك را 10 دقیقه گریل كرده، سپس آن را سرو كنید.

نکات:

1 - به جای كنسرو گوجه‌فرنگی، می‌توانید 3 یا 4 گوجه‌فرنگی متوسط را پوست كنده و اضافه كنید. در این صورت مقدار آب مرغ را به 200 میلی‌لیتر افزایش دهید.

2 - به جای آب مرغ از آب جوش هم می‌شود استفاده كرد اما آب مرغ طعم بهتری به مواد همراه مرغ می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
خوراک مرغ با آلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراک مرغ ایتالیایی



 

خوراک مرغ ایتالیایی

 


مواد لازم :

 

گوشت مرغ

2 کیلو گرم

پیاز

4 عدد

روغن زیتون

5 قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

1 فنجان

قارچ

1 فنجان

فلفل هندی

1 عدد

آرد سفید

0.5 فنجان

سیر

1 عدد

فلفل و نمک

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :

 

مرغ را قطعه قطعه کرده به آن فلفل و نمک افزوده و آن را در آرد بغلتانید. سپس روغن را در ماهیتابه داغ کرده تقریبا به مدت ۱۰ دقیقه مرغ ها را سرخ کنید تا ۲ طرفش پخته شود تخم های فلفل را در آورده و آن را از طول برش زده و آن را به همراه پیاز و سیر و گوجه فرنگی در داخل مرغ ریخته و در پوش را بگذارید و به مدت ۴۰ دقیقه آن را آهسته هم بزنید . بعد از ۴۰ دقیقه قارچ ورقه شده را اضافه میکنیم و به مدت ۱۵ دقیقه آن را با مرغ تفت میدهیم تا اینکه مرغ نرم شود. سپس آن را گرماگرم نوش جان کنید .