آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

عطر دارچین و روغن حیوانی در صبح جمعه


حلیم شیر یا حلیم گندم یک صبحانه ایرانی بسیار لذیذ است. این غذای کامل و بسیار مقوی در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار بوده و در نقاط مختلف تهیه و سرو می گردد.

وب سایت پیمونه: حلیم شیر یا حلیم گندم یک صبحانه ایرانی بسیار لذیذ است. این غذای کامل و بسیار مقوی در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار بوده و در نقاط مختلف تهیه و سرو می گردد. عطر دارچین و روغن حیوانی حتما صبح یک روز تعطیل شما را در کنار خانواده خواهد ساخت.

حلیم شیر یا حلیم گندم

مواد لازم :
  • گندم کوبیده 500 گرم
  • گوشت گردن 500 گرم
  • پیاز1 عدد متوسط 
  •  کره  150 گرم
  • شیر 1 لیتر 
  •  کرفس1  ساقه
  •  نمک وفلفل به میزان لازم
  •  دارچین به میزان لازم

طرز تهیه :

 1. گندم را از قبل به مدت 2-3 ساعت خیسانده سپس با مقدارزیادی آب بپزید.

 2.  گوشت گردن یا سردست گوسفندی را به همرا ه پیاز ومقدار کمی نمک و فلفل وساقه کرفس و هویج وآب کاملاً میپزیم. تا کامل له شود.

3. گوشت پخته شده را با گوشت کوب کوبیده تا ریش ریش شود (یا میتوانید روی یک سینی با کف دست آن را له کنید) ودر حین کوبیدن از اب صاف شده گوشت اضافه میکنیم تا رنگ گوشت سفید شود.

4.  شیر را روی حرارت قرار داده تا گرم شود. گندم ها را پس از پخت کامل از چرخ گوشت رد کرده یا با گوجه صاف کن صاف کنید . هر مرحله که سفت شد کمی شیر گرم روی آن بریزید تا راحت تر این کار انجام شود.

5. گوشت کوبیده شده را همراه با عصاره گندم و بقیه یک لیتر شیر گرم شده مخلوط نمایید. اگر ترکیب شما سفت بود می توانید میزان شیر را اضافه کنید و از کمی آب گوشت نیز استفاده نمایید.

6. حلیم را روی حرارت ملایم قرار داده تا مواد خوب مخلوط شده و جا بیفتد.

7. پس از جا افتادن کامل حلیم آن را در ظرف مناسب یرو کرده و روی آن را با کمی کره آب شده یا روغن حیوانی و دارچین تزیین نمایید.


ویدیو مرتبط :
روغن زیتون روغن حیوانی کنفرانس هفتگی دکتر خداشناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاج : آغاز بلیت فروشی داربی از 7 صبح جمعه



 

 

 

تاج : آغاز بلیت فروشی داربی از 7 صبح جمعه

 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال از برخی تمهیدات فدراسیون فوتبال برای دیدار سنتی استقلال و پرسپولیس در روز جمعه 23 مهر ماه را اعلام کرد.

مهدی تاج گفت‌: بلیت فروشی از ساعت هفت صبح آغاز می شود اما اگر احساس شود احتمال به راه افتادن بازار سیاه وجود دارد ، امکان دارد فروش بلیت زودتر نیز آغاز شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود‌: برای سهولت در امر بلیت فروشی 20 گیشه در شرق و غرب ورزشگاه درنظر گرفته شده و هیچ افزایش قیمتی نیز نخواهیم داشت.

بدین ترتیب بهای بلیت این بازیها به ترتیب بیست ، چهل و هشتاد هزار ریال خواهد بود.