آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ی پوره میوه



درست کردن پوره میوه , پوره میوه برای کودکان


مواد اولیه :

 سیب درختی نیم پز‌ شده  یك عدد
 هلو رسیده و نرم و موز  از هر کدام یك عدد
 شیر  نصف پیمانه


طرز تهیه:
سیب‌ را با شیر در مخلوط‌كن ریخته و خوب میكس می‌كنیم. سپس هلو پوست‌كنده و موز را هم به آن اضافه می‌كنیم تا نرم و یكدست شود. در ظرف مورد نظر ریخته و به كودك می‌دهیم.

نكته:
از هشت ماهگی می‌توان به برنامه‌ غذایی كودك انواع پوره‌ها از جمله پوره میوه، آبمیوه به همراه شیر مادر اضافه كرد. به خاطر داشته باشید تا دو سال میوه‌های رنگدانه‌دار مانند انواع توت، آلبالو، گیلاس، كیوی و خربزه به دلیل حساسیت‌زا بودن نباید به كودكان داده شود. بهتر است به جای آبمیوه از پوره میوه استفاده شود چرا كه نیمی از خواص میوه (فیبرها و...) در تفاله‌های میوه وجود دارد.

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه 3 نوع پوره‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی پنكیك میوه‌ های تابستانی



 

طرز تهیه ی پنكیك میوه‌ های تابستانی

 

مواد اولیه :

 

تخم‌ مرغ
سه عدد
آرد
115 گرم
بیكینگ‌ پودر
یك قاشق چایخوری
شیر
140 میلی ‌لیتر
نمک یک پر
عسل چهار قاشق غذاخوری
خلال بادام دو قاشق غذاخوری
میوه‌های فصل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه:

 

سفیده و زرده را جدا كرده و زرده را به همراه آرد، بیكینگ‌پودر و شیر با همزن بزنید. سفیده را جداگانه به همراه كمی نمك زده تا كاملا پف كند، سفیده را به مخلوط زرده و آرد اضافه كرده و با لیسك به صورت دورانی هم بزنید. كف تابه را چرب كرده، از مخلوط به اندازه یك ملاقه برداشته و در تابه ریخته و اجازه دهید تا طلایی شود، سپس بر گردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. در میان پنكیك‌های آماده از مخلوط میوه‌های فصل ریخته و در لایه آخر مقداری عسل و خلال بادام بریزید.