آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ی همبرگر با پنیر لاسبزی



طرز پخت همبرگر, همبرگر با پنیر لاسبزی


مواد لازم :

 گوشت گوساله چرخ‌ شده چهار پیمانه
 پیاز خرد شده  یك عدد
 كرفس خرد شده  یك ساقه
مخلوط سبزی‌های خشك و پودر شده (نعنا، پونه، جعفری و ...)   یك قاشق چایخوری
 خردل  یك قاشق چایخوری
پنیر لاسبزی خرد شده نصف پیمانه
نان همبرگری چهار عدد
روغن‌ مایع یا روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
نمك و فلفل‌سیاه به میزان لازم
كاهو، كلم، گوجه‌فرنگی و سس خردل  برای تزئین


طرز تهیه :
گوشت، پیاز، كرفس، پودرسبزیجات، خردل، نمك و فلفل‌سیاه را در ظرف بزرگی ریخته و خوب با دست ورز بدهید تا چسبناك شود.


گوشت آماده شده را به هشت قسمت مساوی تقسیم كرده و چهار قسمت از آنها را به شكل همبرگر درآورید و روی هر كدام مقداری پنیر لاسبزی قرار دهید.


چهار قسمت باقیمانده را هم به شكل همبرگر درآورده و روی چهار قسمت قبلی كه رویش پنیر ریخته‌اید قرار دهید و با دست آنها را طوری به هم بچسانید كه به شكل چهار همبرگر بزرگ درآیند و پنیر از لابه‌لای آنها بیرون نزند.


اطراف همبرگرها روغن‌ بمالید. یك تابه نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس همبرگرهای آماده و چرب شده را درون آن بچینید تا هر طرف آنها حدود 10 دقیقه سرخ و همبرگرها مغزپخت شوند.


همبرگرهای سرخ شده را لای نان برش خورده قرار دهید و روی هر كدام یك برگ كاهو، كلم یا چند برش گوجه‌فرنگی و مقداری سس خردل بریزید.

نكته :
پنیر لاسبزی را می‌توانید خودتان در منزل تهیه كنید.
برای این كار مقداری پنیر محلی یا لیقوان را با كمی سبزی‌معطر تازه و خرد شده مخلوط كنید.

 

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه پنیر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی




 

طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی

 


پنیر همیشه گران‌قیمت‌ترین ماده اولیه برای تهیه پیتزاست پس اگر بشود این پنیر را در خانه آماده كرد در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. برای این كار لازم است شیر را در دمای 63 درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت یا در دمای 72 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 ثانیه حرارت دهید.

 


دقت داشته باشید در هنگام حرارت دیدن، شیر نسوزد یا سر نرود. بعد از این مرحله نوبت سرد كردن شیر یا قرار دادن ظرف آن در آب سرد یا یخ است.

 


در مرحله سوم كار، باید شیر را ترش كرد یعنی مایه پنیر را به آن اضافه كرد و هم زد.
برای آماده شدن پنیر نیم تا یك ساعت زمان نیاز است. حالا پنیر سفتی به دست می‌آید كه باید كمی به آن جوهر لیمو اضافه كرد. تا اینجای كار هنوز پنیر پیتزا به دست نیامده پس لازم است مرحله چهارم را به پخت پنیر اختصاص دهید. برای این كار ماده جامد حاصل از ترش كردن پنیر را به قطعات كوچك برش داده و آن را حرارت دهید.

 


هر چه مدت حرارت دیدن پنیر بیشتر باشد پنیر، بیشتر كش می‌آید اما به یاد داشته باشید كه حرارت خیلی زیاد، بافت پنیر را از بین می‌برد و طعم آن را خراب می‌كند.