آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ی كباب تابه‌ ای جگر



طرز تهیه کباب تابه ای, کباب تابه ای با جگر


مواد لازم :

 جگر سفید گوسفند یك عدد
 هویج رنده‌ شده آب‌پز  دو لیوان
 گوشت چرخ‌كرده 200 گرم
پیاز رنده شده  یك لیوان
 آرد نخودچی چهار قاشق غذاخوری
نمك، فلفل و زرد چوبه و روغن به میزان لازم


طرز تهیه:
 این غذا به دلیل داشتن جگر سفید و گوشت چرخ‌كرده حاوی پروتئین زیادی است و به همین دلیل برای رشد بدن و عضلات مفید می‌باشد. در ضمن مراحل طبخ این غذا بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید این غذای لذیذ را در منزل درست كنید. برای تهیه این خوراك ابتدا جگر سفید را چرخ كرده و با سایر مواد خوب مخلوط می‌كنیم. سپس در یك تابه كوچك به صورت گرد سرخ می‌نماییم. این غذا را با نان و سبزی میل كنید و لذت ببرید.

 

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه كباب كوبیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کباب تابه ای به روشی تازه



 

 

کباب تابه ای به روشی تازه

 

 

با اینكه این نوع كباب هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ طعم و مزه با كباب تابه‌ای‌های رایج متفاوت است ولی زمان لازم برای پخت آن با كباب‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد.

 


كباب تابه‌ای اگرچه به لحاظ پخت، غذای پردردسری نیست و پختن آن به طور معمول روی اجاق گاز نیز به زمان خیلی زیادی نیاز ندارد ولی هر چقدر هم كه سریع آماده شود، هرگز به سرعت مایكروفر نخواهد بود.

 

 

البته با اینكه این نوع كباب هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ طعم و مزه با كباب تابه‌ای‌های رایج متفاوت است ولی زمان لازم برای پخت آن با كباب‌های معمولی چندان تفاوتی ندارد. برای این منظور حدود 10 دقیقه زمان پخت در مایكروفر كافی است كه علاوه بر زمان موردنیاز برای مرحله آماده‌سازی مواد این غذا، به طور جمع 25 دقیقه خواهد شد.

 


مواد لازم:

 

 

گوشت چرخ‌كرده
500 گرم
پیاز كوچك
یك عدد
سیر
یك حبه
رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق سوپ‌خوری
خمیر نان فانتزی خشك‌شده یك پیمانه
تخم‌مرغ یک عدد
پودر آویشن خشك یك قاشق چای‌خوری
جعفری خردشده 2 قاشق چای‌خوری
گوجه‌فرنگی متوسط
یك عدد
نمك و فلفل به میزان لازم
پیازچه یك دسته كوچك
روغن مایع گیاهی 3 قاشق سوپ‌خوری

 

 

طرز تهیه:

 


1 ـ ابتدا كاسه بلوری بزرگی آماده كنید و گوشت چرخ كرده را در آن بریزید و پیاز را پس از پوست كندن در آن رنده كنید.سیر را نیز پوست كنده و ریز خرد كنید. گوجه‌فرنگی را هم با پوست به قطعات خیلی كوچك تقسیم كنید.

 

 

2 ـ همه سبزیجات خردشده را همراه بقیه مواد ذكرشده در فهرست مواد لازم، به طور همزمان به گوشت اضافه كنید و مخلوط گوشتی را خوب ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

 

 

3 ـ مقداری از مخلوط را با یك دست برداشته و در كف دست دیگر به شكل گلوله درآورید سپس با فشار، آن را به دایره‌ای كوچك تبدیل كنید. با این مقدار مواد لازم، شما می‌توانید 7 عدد از این كباب‌های دایره‌ای شكل درست كنید.

 

 

4 ـ ظرفی مخصوص مایكروفر را كه برای این تعداد كباب مناسب باشد، آماده كرده و با روغن چرب كنید، سپس كباب‌ها را كف ظرف بچینید و ظرف را بدون در، داخل مایكروفر قرار دهید و با حداكثر قدرت، آن را روی 10 دقیقه زمان تنظیم كنید.

 

 

در پایان در صورت تمایل روی كباب‌ها مقداری سس گوجه‌فرنگی و جعفری خردشده بریزید و همراه پیازچه سرو كنید.

 

 

نكته: اگر كباب‌ها در این مدت زمان مغز‌پخت نشدند، مدت زمان پخت را كمی افزایش دهید.