آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ی سالاد سبز



طرز تهیه سالاد سبز , درست کردن سالاد سبز

مواد لازم :

 سیب‌ زمینی پخته و نگینی خردشده  500 گرم
 نخود فرنگی پخته  500 گرم
 ماست چكیده  دو پیمانه
 شوید ریزشده  یك پیمانه
 نمك و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه:
سیب‌زمینی‌های پخته را با نخودفرنگی مخلوط كرده و بعد ماست و شوید، نمك و فلفل را اضافه كنید و پس از مخلوط كردن در یك ظرف مناسب ریخته با شوید تزئین كرده و در یخچال نگهداری كنید.

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سالاد عدس (یک سالاد رژیمی و سالم)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سالاد گرم لوبیا سبز



سالاد گرم لوبیا سبز, درست کردن سالاد لوبیا سبز

در زمستان سرد سالاد گرم لوبیا سبز را امتحان کنید


مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا سبز :

 گوجه فرنگی رسیده  ۲ عدد
 سرکه ۳ قاشق غذاخوری
عسل ۲ قاشق چایخوری
 مرغ ۱۱۵ گرم
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
لوبیا سبز تازه (سر و ته آن را ببرید) ۳۴۰ گرم
پنیر پارمیسان (خرد شده) نصف فنجان
نمک و فلفل سیاه تازه به مقدار لازم


طرز تهیه سالاد لوبیا سبز :
گوجه فرنگی ها را نصف کرده و به آرامی فشار دهید تا عصاره و دانه هایش بیرون بیاید (می توانید از انگشتانتان هم برای بیرون آوردن دانه ها و پالپ آن استفاده کنید). بعد از این کار، گوجه ها را به تکه های ۲٫۵ سانتیمتری خرد کنید.

در یک کاسه ی کوچک سرکه و عسل را مخلوط کرده و کنار بگذارید.

یک قابلمه برداشته و روی حرارت متوسط قرار دهید. تکه های مرغ را داخل آن ریخته و تا زمانی که ترد و طلایی رنگ شوند تفت دهید. بعد آنها را بیرون آورده و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل قابلمه بریزید و کنار بگذارید. مرغ ها را خرد کنید.

یک قابلمه دیگر برداشته و داخل آن آب و مقداری نمک بریزید و اجازه دهید جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد، لوبیاها را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه صبر کنید تا بپزند. بعد از پخت آنها را آبکشی کرده و به همراه گوجه فرنگی داخل کاسه ی سرو بریزید.

حالا قابلمه ای را که با روغن زیتون کنار گذاشته اید را روی گاز برگردانده و مخلوط سرکه و عسل را داخل آن بریزید. حرارت را افزایش داده تا مخلوط جوش بیاید. بعد از جوش آمدن این سس را روی لوبیا و گوجه ریخته و با نمک و فلفل چاشنی بزنید. در آخر هم مرغ و پارمیسان را اضافه کرده و خوب ترکیب کنید.

 

منبع : novinzi.com