آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه ی ترشی خرمالو



ترشی خرمالو, درست کردن ترشی خرمالو


مواد لازم :

 خرمالو و هل سبز و فلفل بهار و خرمای زرد از هر کدام هشت عدد
 جوز هندی درسته  یك عدد
 سركه سفید و نمک  به میزان لازم
 زنجبیل تازه كوچك  چهار تكه
 خلال شیرین شده پرتقال سه قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
سركه را در ظرفی ریخته و می‌‌گذاریم به مدت 10 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و صبر می‌‌كنیم تا خنك شود. این كار مانع از كپك زدن ترشی می‌شود. خرمالوها را شسته و می‌‌گذاریم تا خشك شود. به كمك نوك چاقو در انتهای خرمالو یك سوراخ كوچك ایجاد می‌‌كنیم و داخل هر خرمالو را با یك هل سبز و یك فلفل بهار پر می‌‌كنیم.

 

خرمالوها را به صورت منظم در یك ظرف شیشه‌ای تمیز می‌‌گذاریم و میان آنها جوزهندی و خرما قرار می‌‌دهیم و نمک و زنجبیل را روی آنها می‌‌ریزیم در پایان سركه سفید سرد شده را روی مواد می‌‌ریزیم. به طوری كه سركه روی خرمالوها را بگیرد. در شیشه را می‌‌بندیم و ترشی را در جای خنك نگهداری می‌‌كنیم. این ترشی پس از 15 روز آماده است.

 

منبع : sooran.com


ویدیو مرتبط :
‫فیلم آموزشی طرز تهیه دسر خرمالو و انار‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ترشی هلو



 

طرز تهیه ترشی هلو

 

مواد لازم :

 

هلو زعفرانی

پنج عدد

سیاه‌ دانه

یك قاشق غذاخوری

نمك و دارچین

یك قاشق چایخوری

شکر

یك قاشق سوپخوری

میخك

20 دانه

سرکه

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

هلو را شسته و با مقداری سركه به مدت سه دقیقه می‌پزیم، بعد از خنك شدن هلو به هر كدام، پنج دانه میخك زده، سپس هلوها را درون شیشه چیده، بعد سیاه‌دانه، دارچین، شكر و نمك را با هم مخلوط كرده روی هلو می‌ریزیم، آن‌گاه سركه را اضافه كرده تا روی هلو را بپوشاند در شیشه را محكم بسته در جای خنك قرار می‌دهیم، موقع مصرف، میخك‌ها را از هلو درآورده و هلو را به دو قسمت برش داده، هسته آن را جدا می‌كنیم، ترشی بعد از ۳۰ روز آماده مصرف است.