آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه چیز کیک آلبالویی



چیز کیک آلبالویی,درست کردن چیز کیک آلبالویی


این چیز کیک آلبالویی با پایه بیسکویت است.

_ برای لایه زیرین چیز کیک به  250 گرم بیسکویت پودر شده شکلاتی و 125 گرم کره ذوب شده نیاز داریم.
بیسکویت ها را در غذاساز پودر کنید و به همراه کره ذوب شده مخلوط کنید تا پایه چیز کیک را به ما بدهد، در قالب کمربندی ریخته و با پشت یک قاشق صاف کنید، (در صورت نبود قالب کمربندی می توان کف یک قالب گرد ساده را کیسه فریزر پهن کنید)

_ برای لایه دوم و میانی نیازبه 400 گرم، پنیر خامه ای و300 گرم، خامه فرم گرفته و50 گرم شکرداریم.
خامه فرم گرفته قنادی را با پنیر خامه ای و شکر با همزن بزنید تا کرم لطیفی به شما بدهد، نصف کرم را روی پایه بیسکویتی چیزکیک می ریزیم و صاف می کنیم.

_ برای لایه سوم 300 گرم آلبالو پوره شده ( هسته های آلبالو را جدا کرده و داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید ) را به همراه 125 گرم شکر و1 قاشق سوپخوری آبلیمو و ¼ پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا کمی قوام بیاید و آب آن جمع شود، سپس خاموش کنید و دو قاشق سوپخوری پودر ژلاتین را به آن بیفزایید، نصف این مایه را روی کرم پهن کنید.

_ لایه چهارم را از مواد کرمی مجدد بریزید و لایه آخر را نیز دوباره از مایه آلبالو پوره شده ،روی مایه کرمی بریزید.

چیز کیک آلبالویی,درست کردن چیز کیک آلبالویی


منبع : seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کیک گور خری - کیک با طرح گورخر - بسیار زیبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کیک برنجی(غذای کره ای)



 

 

کیک برنجی

 

 

دستور اول تهیه کیک برنجی:

 

مواد اولیه:


برنج هندی
4 فنجان
بادام هندی
25 گرم
نارگیل مکعبی خرد شده
به مقدار لازم
پودر هل
تعدادی
شیره قند 4 فنجان
آب 4 فنجان

 


 

طرز تهیه:


برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از 5 دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.

 

 

کیک برنجی

 

 

وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید.

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی

 

 

دستور دوم تهیه کیک برنجی:


موادلازم:


برنج پخته شده

3 فنجان

تخم مرغ خوب زده شده

2 عدد

آرد

3 قاشق غذاخوری

شیر

2/1 فنجان

نمک

1 قاشق غذاخوری

 

 

طرزتهیه:

 

تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .

 

 

 

کیک برنجی

 

 

کیک برنجی