آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه پلو شوشتری



طرز پخت پلو شوشتری,نکاتی برای پخت پلو شوشتری
مواد لازم :

 برنج  یک کیلوگرم
 فیله مرغ  نیم کیلوگرم
 لوبیا چشم‌بلبلی پخته شده  دو لیوان
 شوید تازه  دو لیوان
 پیاز سرخ شده  یک عدد
زعفران یک قاشق چایخوری
ادویه، نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه :
ابتدا برنج را خیس و آبکش کرده و کنار بگذارید. سپس یک عدد پیاز سرخ شده را با فیله‌مرغ تکه‌تکه شده تفت دهید و زعفران را به آن اضافه کنید و با ادویه‌ها و یک استکان آب بگذارید تا جایی بپزد که آب آن بخار شود بعد شوید خرد شده را به آن اضافه کنید و لوبیای چشم‌بلبلی پخته شده را هم به آن بیفزائید و لابه‌لای برنج آبکش شده ریخته و دم کنید پس از ۴۵ دقیقه این غذا آماده است.

نکته: با گوشت چرخ‌کرده قلقلی یا تکه‌های گوشت شترمرغ نیز می‌توان این پلو را تهیه کرد. در ضمن به جای شوید تازه می‌‌توان از یک لیوان شوید خشک استفاده کرد.

 

منبع : sarashpaz.asia


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه قابلی پلو ( کابلی پلو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مرصع پلو



 

 

مرصع پلو

 

 

موادلازم : برای 6 الی 8 نفر

 

 

برنج
1 کیلو
مرغ متوسط
1 عدد
کشمش پلویی
100 گرم
زرشک
100 گرم
شکر 2 قاشق غذاخوری
خلال بادام 100 گرم
خلال پسته 100 گرم
زعفران 2 قاشق غذا خوری
گلاب 2 استکان
خلال پرتقال 50 گرم

 

 

طرز تهیه :

 

 

برنج را خیس کنید . گوشت راقیمه کنید و بپزید . اگر گوشت چرخ کرده است ، به صورت کوفته ریزه در آورید و سرخ کنید . هویج ها را پوست بکنید و به صورت خلال های باریک خرد کنید و بگذارید بپزد . وقتی هویج پخته شد ، آن را به مایه گوشت اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید سرخ شود . شکر و دارچین و زعفران را به مایه بیفزایید . تلخی خلال پرتقال را پس از چند بار جوشاندن و عوض کردن آب آن بگیرید و با خلال بادام و خلال پسته در مایه قبلی بریزید . برنج را بپزید و آبکش کنید و لایه لایه از برنج و این مخلوط بریزید و روی حرارت ملایم دم کنید .