آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه پلوی کدو حلوایی



پخت پلوی کدو حلوایی, نحوه پخت پلوی کدو حلوایی


مواد لازم برای پلوی کدو حلوایی :

 برنج  ۳ پیمانه
آب برای برنج  ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده بدون چربی ۵۰۰ گرم
 کدو حلوایی  ۷۰۰ الی ۹۰۰ گرم
عدس پلویی ۱ پیمانه
پیاز سرخ شده بدون روغن ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
نمک و شکر و فلفل سیاه و آرد به مقدار لازم
روغن مخصوص پخت برای کته ۲ قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ برای سرخ کردن کدو به میزان لازم


طرز تهیه پلوی کدو حلوایی :
این غذا یکی از غذاهای ابتکاری و من درآوردی است که می پزم برای تهیه این غذا برنج را با آب و نمک و ۲ قاشق روغن به صورت کته در آورید و از پلوپز هم می توانید استفاده کنید.

در فاصله ای  کته درست می شود به گوشت چرخ کرده نمک و فلفل اضافه کرده و برای این غذا گوشت باید حالت چسبندگی داشته باشد بهتر است برای مخلوط آن از مولینکس استفاده کنید و یک الی دو قاشق آرد به آن بزنید و خوب مالش دهید و درون ظرفی دو لیوان آب و نمک و زردچوبه بریزید و روی حرارت گذاشته وقتی جوش آمد کوفته قلقلی ریز درست کرده و در آب جوش بیندازید تا کامل بپزد و آبش جمع شده و شعله زیر آنرا خاموش کنید بعضی به جای پختن کوفته قلقلی را سرخ میکنند شما هر جوری که دوست دارید انجام دهید .

کدو را چهار گوش به اندازه حبه های قند کنید و در روغن سرخ کرده و بعد از خارج کردن از روغن روی صافی یا دستمال خشک کن بریزید تا روغنش گرفته شود و بلا فاصله روی آن به مقدار دلخواه شکر بپاشید چون کدو گرم است شکر حل شده و جذب کدو میشود اگر کدو خیلی شیرین بود نیازی به این کار نیست اما اگر کدو شیرینی اش کم بود شکر اضافه کنید خوشمزه تر میشود .

عدس را هم جداگانه با کمی نمک و آب بپزید.

پیاز سرخ شده را به موادی که آماده کردید اضافه کنید و وقتی برنج دم کشید در دیس یک کفگیر برنج بکشید و یک کفگیر از مواد و چند بار این کار را انجام دهید تا دیس پر شود و بعد هم نوش جان کنید.

 

پخت پلوی کدو حلوایی, نحوه پخت پلوی کدو حلوایی

 

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت کدو حلوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی کاپ کیک کدو حلوایی



درست کردن کاپ کیک کدو حلوایی , نحوه پخت کاپ کیک کدو

 

طرز تهیه ی کاپ کیک کدو حلوایی

مواد لازم  جهت پخت کاپ کیک کدو حلوایی:

 

 تخم‌مرغ  سه عدد
 شكر  یك پیمانه
آرد  دو پیمانه
 شیر  1/4 پیمانه
نمك و هل و وانیل  از هر کدام 1/8 قاشق چایخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
بیكینگ پودر یك و نیم قاشق چایخوری
كره 100 گرم
كدو حلوایی پخته 200 گرم(نصف پیمانه)

کاپ کیک کدوحلوایی یک کیک سالم ومغزی


طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی :
تخم‌مرغ‌ها را خوب زده تا كرم رنگ و حجیم شوند سپس وانیل و شكر را به آن افزوده و می‌زنیم. كره ذوب شده، شیر و پوره كدو حلوایی را اضافه كرده و در حد مخلوط شدن می‌زنیم. مواد خشك (آرد، نمك، هل، دارچین و بیكینگ‌پودر) را با هم مخلوط كرده و الك می‌كنیم و به تدریج به مواد بالا افزوده و هم می‌زنیم. در قالب‌های مافین كپسول قرار داده و تا  قالب را از مایه كیك پر می‌كنیم و در فر از قبل گرم شده با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار می‌دهیم.

نكته برای پودر کردن کدو حلوایی:
برای پوره كردن كدو حلوایی، آن را پوست كنده و خرد می‌كنیم و با كمی آب می‌پزیم تا نرم شود سپس از صافی رد كرده و در مخلوط‌كن پوره می‌كنیم.

 

منبع : sooran.com