آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه نخودپلو با سبزیجات ( غذای ترکیه ای )



طرز تهیه نخودپلو غذای ترکیه ای,انواع غذاهای ترکیه ای

با نحوه پخت نخود پلو با سبزیجات غذای مقوی و خوشمزه کشور ترکیه آشنا شوید


مواد لازم برای 3 نفر :

 گوشت گوسفندی 350 گرم
 نخود آبگوشتی 1/4 پیمانه
هویج متوسط 1 عدد
 پیاز متوسط 1 عدد
پیاز داغ 2 قاشق سوپخوری
بادام زمینی یا هندی 2 قاشق سوپخوری
دانه شاه بلوط 6 عدد یا  3 قاشق سوپخوری چلغوز
برنج 2 پیمانه
کشمش پلویی 3 قاشق سوپخوری
روغن به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم


طرز تهیه :
نخود را از شب قبل خیس کنید، سپس آن را بپزید. در یک قابلمه گوشت را همراه با مقدار کافی آب و یک عدد پیاز روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. هویج را بعد از شست و شو پوست گرفته و نگینی خرد کنید، سپس آن را بپزید. برنج را پاک کرده و خوب بشویید، سپس آن را با مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. کشمش را هم بعد از آنکه شستید، در سبدی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

در یک تابه مناسب یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز داغ را اضافه کنید. اکنون دانه شاه بلوط و بادام زمینی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در آخر کشمش پلویی را اضافه کرده و یک دقیقه آن را با بقیه مواد تفت دهید.

اکنون برنج را داخل یک قابلمه مناسب همراه با مقدار کافی آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. آب به اندازه ای باشد که یک بند انگشت روی برنج را آب بگیرد. مقدار آب بستگی به نوع برنج هم دارد. حالا گوشت و نخود پخته و مواد داخل تابه را همراه با هویج، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و مواد را به آرامی هم بزنید. وقتی آب برنج تمام شد، دم کنی گذاشته و به مدت 45 دقیقه صبر کنید تا برنج دم بکشد.

 

منبع : bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سوپ سبزیجات‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی نخودپلو با كشمش پلویی(غذای سنتی گلستان مخصوص سحر)



نحوه پخت نخود پلو, نخود پلو با کشمش


مواد لازم :

 برنج آبكش شده  سه پیمانه
 نخود و کشمش  از هر کدام یك پیمانه
 رب انار ترش  دو قاشق غذاخوری
 مرغ یا گوشت  300 گرم
 پیاز متوسط  دو عدد
نمك، فلفل و ادویه به میزان لازم


طرز تهیه :
نخود‌ها را از شب قبل خیس كنید تا نرم شوند و بعد آنها را بپزید. پیازها را نگینی خرد كرده درون تابه ریخته تا كمی سبك شود سپس تكه‌های مرغ یا گوشت را اضافه كرده تا تفت بخورند و بعد نمك و ادویه زده و نصف استكان آب گوشت افزوده تا خوب پخته شوند. وقتی آب گوشت خشك شد نخود‌ها و كشمش‌ها را اضافه كرده و بعد رب انار را افزوده و خوب مخلوط كنید تا به خورد مواد برود در پایان مواد را لابه‌لای برنج ریخته و برنج را دم كنید.

نكته:
معمولا این غذا را برای سحر درست می‌كنند اما برای عید سعید فطر نیز می‌توان روی میز ناهار قرار داد.

منبع : sooran.com