آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه كیک آلو و هلو وارونه



طرز تهیه کیک آلو و هلو,كیک آلو و هلو وارونه


موردمصرف : دسر 
آماده سازی : 60 دقیقه 
پخت : 50 دقیقه 

مواد لازم برای 5 نفر :

کره  180 گرم
 تخم مرغ  4 عدد
 شیر  100 میلی لیتر (1 استکان)
 آلو 6 عدد
هلو 1 عدد
شکر 180 گرم
وانیل چند قطره (به میزان لازم)
آرد 220 تا 240 گرم
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق مربا خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه :

همه مواد را از قبل از یخچال بیرون می آوریم ( كره ١٨٠ گرم تخم مرغ ٤ عدد ، شیر یک استكان یا ١٠٠ میل ) تا به دما مناسب برسند.

قالب موردنظر را با كمى كره چرب و روى كره را خوب با شكر قهو ه اى بپوشانید براى كاراملى كردن ( نیاز به پاشیدن آرد نیست ).

سپس شش عدد آلو را نصف كرده روى شكر ته قالب بچیند و سه عدد آلو و یک عدد هلو را ریز خرد میكنیم براى داخل كیک و كنار می گذاریم.

حالا ١٨٠ گرم شكر را با ١٨٠ گرم كره خوب با همزن بزنید تا مواد یك دست و كرم رنگ شود ، ٤عدد تخم مرغ را یكى یكى اضافه و خوب هم میزنیم سپس چند قطره وانیل یا وانیل شوگر اضافه میكنیم و هم می زنیم من مقدارى پودر هل و دارچین به مایه كیک اضافه كردم.

در این جا فر را روشن كردم تا گرم شود و و زیاد داغ نشود با حرارت ١٨٠، حالا آرد ( ٢٢٠ گرم تا ٢٤٠ گرم )، یك و نیم قاشق مرباخورى بكینگ پودر و نصف قاشق چایخورى جوش شیرین سه بار الك كرده و كم كم با شیر به مواد اضافه و با همزن دستى میزنیم تا مخلوط شود.

در آخر هم آلو و هلو خرد شده و كمى پودر بادام افزودم هم زدم و مایه را داخل قالب روى آلوهاى چیده كه ته قالب گذاشته بودیم ریختم و كیک را براى مرحله پخت در فر بمدت ٥٠ دقیقه قرار دادم.

من این میزان مواد را در دو تا قالب كوچک ریختم براى همین بافت كیک خیلى نرم و جالب شده بود بستگى به اندازه قالبتان دارد.

بعد از پخت و خنك شدن كیک آلو و هلو وارونه آن را وارانه و سرو میكنیم.

 

طرز تهیه کیک آلو و هلو,كیک آلو و هلو وارونه

 

منبع : beryooni.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه خورش آلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه مربا هلو



 

 

مربا هلو

 

 

مواد لازم :

 

شكر
1 كیلو
آب
3 پیمانه
بادكا
1/4 پیمانه
هلو
1 كیلو
خلال بادام 1/4 پیمانه
وانیل شكری 1/4 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1/4پیمانه

 



طرز تهیه :


یك كیلو شكر را با سه پیمانه آب و بادكا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قوام آید . پس از قوام آمدن , حرارت را خاموش می كنیم .

 

برای انتخاب هلو بهتر است , هلوهائی را انتخاب كنیم كه رنگ زرد زعفرانی داشته باشند , سپس هلو را پوست گرفته و برش می دهیم , بهمراه خلال بادام در شیشه می رییزیم , شربت را روی آن ریخته , در شیشه را محكم می بندیم. در قابلمه ای مقداری آب ریخته و شیشه را درون آن قرار می دهیم بطوریكه تا سه چهارم شیشه را آب بگیرد وروی حرارت قرار می دهیم .

 

زمانیكه آب به جوش آمد , حرارت را ملایم كرده و حدود بیست دقیقه شیشه در اب بجوشد . پس از این دت از اب داغ بیرون آورده , در آن را باز كنید وانیل و آب لیمو را اضافه كنید و در شیشه را محكم ببندید. دوباره در آب جوش قرار دهید بعد از چند جوش از آب بیرون آورید .