آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه خیار شور



درست کردن خیار شور,تهیه خیار شور خانگی


مواد لازم :

 خیار قلمی  2 کیلو
 نمک  1 لیوان
 برگ کرفس  200 گرم
 شوید  200 گرم
 فلفل سبز تند  5 عدد
 ترخون 300 گرم 
 سیر 1 بوته
 تخم گشنیز 1 قاشق چایخوری
 آب و سرکه به مقدار لازم


طرز تهیه :

خیارها و سبزی ها را با آب سرد بشوئید و خوب خشک کنید تا کپک نزنند.

در ظرفی آب ، سرکه و نمک را به جوش اورید ( مقدار سرکه نصف آب است ) سپس از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود.

درون شیشه ای تمیز مخلوطی از برگ کرفس خرد شده ، شوید ، فلفل سبز ، سیر ، تخم گشنیز و ترخون بهمراه خیارها بریزید سپس محلول اب و سرکه را روی مواد بریزید تا کاملا سطح خیارها با ان پوشیده شود سپس در شیشه را محکم ببندید و در دمای محیط به مدت 1 هفته قرار دهید ، پس از این مدت خیارشورهای اماده شده را درون یخچال بگذارید.

نکته : برای اینکه رنگ خیارشور تغییر نکند و سبز بماند در این یک هفته ان را در محیطی که سایه دارد قرار دهید و برعکس برای روشن شدن رنگ خیارشور ان را در نزدیکی پنجره یا محیطی که نور خورشید میتابد قرار دهید.

نکته : دمای آب و سرکه ای که روی خیار شور میریزید بسیار مهم است ، این آب باید گرم باشد یعنی وقتی انگشت خود را درون اب نمک میزنید گرمای ان را احساس کنید ؛ بهتر است از سنگ نمک بجای نمک معمولی استفاده کنید.

مقدار نمک بستگی به خودتان دارد اما به طور معمول برای هر 15 لیوان آب 1 لیوان نمک مناسب میباشد ، برای ترد شدن خیار شور میتوانید از تکه کوچکی زاج سفید درون خیار شور استفاده کنید.

 

منبع : irancook.ir


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه خیار شور خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه خیار شور یک روزه!


خیارشور یکی از مخلفاتی است که معمولا در یخچال همه خانه ها پیدا می شود. خیارشور به همراه ساندویچ، سالاد، ماکارونی و خیلی از غذاهای دیگر سرو می شود. به جای اینکه از خیارشورهای شرکتی استفاده کنید، خود کفا شوید و خودتان این شور خوشمزه را تهیه کنید.

وب سایت سوران: خیارشور یکی از مخلفاتی است که معمولا در یخچال همه خانه ها پیدا می شود. خیارشور به همراه ساندویچ، سالاد، ماکارونی و خیلی از غذاهای دیگر سرو می شود. به جای اینکه از خیارشورهای شرکتی استفاده کنید، خود کفا شوید و خودتان این شور خوشمزه را تهیه کنید.

مواد اولیه:

  • خیار به میزان لازم
  • سیر 3حبه
  • ترخون چند ساقه
  • سرکه نصف لیوان
  • نمک وفلفل به میزان لازم
  • آب جوشیده سرد به میزان لازم

طرز تهیه خیار شور یک روزه!

1-خیار را کاملا شسته داخل شیشه های سسی بزرگ می ریزیم.

2-بعد چند ساقه ترخون وسه حبه سیر در شیشه می اندازیم.

3-در اخر اب جوشیده خنک را با نمک وفلفل مخلوط میکنیم به اندازه دلخواه ونصف لیوان سرکه. روی خیارهای داخل شیشه می ریزیم انگاه در شیشه را محکم می بندیم.

4-حالا یک قابلمه براداشته شیشه را در وسط ان قرار داده تا کمر شیشه قابلمه را پر اب می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا اب بجوش اید.

طرز تهیه خیار شور یک روزه!

نکته:


توجه کنید وقتی آب جوش آمد ساعت می گیریم 15 دقیقه در حال جوش باشه پس از این زمان شیشه را از قابلمه دربیارید و بگزارید روی کابینت خنک بشه.

طرز تهیه خیار شور یک روزه!

وقتی کاملا سرد شد داخل یخچال بزاریدو فرداش نوش جان کنید.به همین راحتی.

این میزان مواد فقط برای یک شیشه می باشد.

این خیار شورشبیه خیار شور های شرکتی می شه با همون مزه و از همه مهمتر نیازی نیست 2هفته انتظار بکشید.