آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!


این حلیم دل‌چسب ایرانی، مناسب مهمانی‌های شما بوده و با تزیین رنگینی که می‌شود به سفره شما رنگ و لعاب می‌دهد. حلیم بادمجان یک غذای خوش‌مزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی‌ها است که به روش‌های گوناگون درست می‌شود.

وب سایت پارسه گرد: این حلیم دل‌چسب ایرانی، مناسب مهمانی‌های شما بوده و با تزیین رنگینی که می‌شود به سفره شما رنگ و لعاب می‌دهد. حلیم بادمجان یک غذای خوش‌مزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی‌ها است که به روش‌های گوناگون درست می‌شود.

مواد اولیه:


  • بادمجان قلمی 10 تا 12 عدد
  • گوشت سر دست 1 کیلوگرم
  • لوبیا سفید 500 گرم
  • پیاز سرخ کرده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • کشک سائیده 2 تا 3 پیمانه
  • روغن 350 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه:


1.داخل یک قابلمه مناسب و بزرگ، سه تا چهار لیوان آب می‌ریزیم. گوشت (گوساله یا گوسفند) و لوبیا سفید و پیاز داغ را داخل قابلمه آب می‌ریزیم و می‌گذاریم کاملا بپزند.

2.پوست بادنجان‌ها را می‌گیریم و سر آن‌ها را می‌گیریم. سپس می‌شوییم و روی آن‌ها کمی نمک می‌ریزیم تا تلخی آن گرفته شود. داخل یک تابه بزرگ، مقداری روغن می‌ریزیم و بادنجان‌ها را داخل روغن و روی حرارت ملایم سرخ می‌کنیم.

3.گوشت را پس از پختن از آب خارج می‌کنیم. بادنجان‌های سرخ شده و گوشت و لوبیای پخته شده را داخل یک قابلمه بزرگ و مناسب می‌ریزیم و آن‌ها را خوب می‌کوبیم و مخلوط می‌کنیم. دو تا سه لیوان آب و هر مقدار آب گوشتی که داریم، داخل گوشت و بادنجان می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می‌گذاریم و گاهی آن‌را به‌هم می‌زنیم تا حلیم کاملا جا افتاده و کش‌دار شود.

4.ظرف را از روی آتش بر می‌‎داریم و با کشک مخلوط می‌کنیم و در ظرف می‌کشیم. روی آن‌را با نعناع داغ و پیاز داغ و گردوی تازه پوست‌گرفته تزئین می‌نمائیم. می‌توان مقداری گردوی تازه در ظرف جداگانه با حلیم بادنجان سر میز گذاشت. حلیم بادنجان را بدون کشک هم می‌توان سرو نمود.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه حلیم بادمجان مخصوص با طعمی فوق العاده خوشمزه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه کوکو مرغ با لوبیا سفید



کوکو مرغ با لوبیا سفید,پخت کوکو مرغ با لوبیا سفید


مواد لازم :

 لوبیا سفید یک لیوان
 سینه مرغ 300 گرم
 پیاز رنده شده یک عدد بزرگ
 کره 50 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم
زعفران آب کرده 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 6 عدد


طرز تهیه :
ابتدا سینه مرغ و لوبیا را بپزید و بعد با هم چرخ کنید.
پیاز را رنده کرده و به همراه نمک و فلفل، زعفران آب کرده و کره مخلوط کنید.
تخم‌مرغ‌ها را هم بشکنید و به مواد کوکو اضافه کنید و با قاشق‌ هم بزنید.


روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت بگذارید و مواد را درون آن ریخته، وقتی سرخ شد برش بزنید و آن را پشت و رو و طرف دیگر آن را هم سرخ کنید و در دیس مناسب چیده و اطراف آن را با سبزیجات بخارپز و چند برش گوجه و خیارشور تزئین کنید.

منبع : چهاردیواری جام جم