آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه حلوای خرما



پخت انواع حلوا, درست کردن حلوای خرما
مواد لازم :

 آرد گندم  ۱۵۰ گرم
 خرما  ۵۰۰ گرم
 روغن مایع  ۱۲۰ گرم
 گلاب  ۲ قاشق سوپخوری
 زعفران دم کرده  ۱ قاشق مربا خوری
پودر پسته ۱ قاشق سوپخوری
پودر بادام ۱ قاشق سوپخوری


طرز تهیه :
آرد را دو بار الک می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا رنگ آن مایل به قهوه ای شود . روغن را به آرد می افزاییم و خوب هم می زنیم. خرما را از هسته جدا می کنیم ، با گلاب و زعفران دم کرده به آرد تفت داده شده می افزاییم و با قاشق بزرگی آن را هم می زنیم . بعد از این که مواد کاملاَ با هم مخلوط شد ، ظرف محتوی حلوا از روی حرارت بر می داریم تا حلوا کمی سرد شود (در این مرحله اگر حلوا را ورز بهتر است). از حلوا در ظرف مناسبی می ریزیم و با پودر پسته و پودر بادام تزیین می کنیم.
نکته۱: به جای روغن مایع می توان از ۲۰۰ گرم کره استفاده کرد.
نکته۲: این حلوا را می توانید با دست به شکل های مختلف درآورید و بعد در ظرف مناسب بچینید.

منبع : iranvij.ir


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه حلوای قنادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه حلوای برنجی



 

 

 

حلوای برنجی

 


مواد لازم :

 

 

 

 

آرد برنج
یک لیوان
روغن جامد
نصف لیوان
شکر
نصف لیوان
آب
نصف لیوان
گلاب یک چهارم لیوان
زعفران حل شده یک قاشق غذا خوری
خلال پسته وبادام یا پودر نارگیل به میزان لازم

 

 

 



طرز تهیه:

 



ابتدا برای تهیه ی شربت این حلوا شکر وآب وزعفران را با هم مخلوط کرده تا کاملا شکر وزعفران در آب حل شوند و آنها را کنار بگذارید.



روغن را در ظرفی روی شعله گاز قرار داده تا خوب داغ شود سپس آرد برنج را به آن اضافه کرده ومرتب به هم بزنید تا کاملا آردها در روغن سرخ شوند،مراقب باشید نسوزند که البته این کار را با مرتب به هم زدن انجام داده ولحظه ای از آن دست نکشید .وقتی مخلوط آردو روغن به رنگ طلایی در آمد شربت آماده را به آن اضافه کرده وخوب مخلوط کنید وبه هم بزنید تا حلوا قوام آمده و یکدست شود .هم می توانید این حلوا را در ظرف مورد نظر پهن کرده و به دلخواه با خلال پسته وبادام ویا پودر نارگیل تزیین نماییدو هم می توانید به شکل توپهای کوچک در آورده وتعدادی را در پودر پسته وتعدادی از آنها را در پودر نارگیل غلطانده ودر کاغذهای روغنی کوچک بگذارید و برای پذیرایی داخل سینی یا هر ظرف چهار گوش دیگری یک در میان بچینید.