آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سوفله تخم مرغ ( سوفله اتریشی )



طرز تهیه سوفله تخم مرغ , نحوه پخت سوفله تخم مرغ
مواد لازم :

 زرده تخم مرغ  4 تا 5 عدد
 سفیده تخم مرغ  8 عدد
 آرد سفید نرم  2 قاشق سوپخوری (50 گرم)
 شکر  75 گرم (3 قاشق سوپخوری)
 وانیل  نصف قاشق چایخوری
پودر قند 1 قاشق
لیمو ترش 1 عدد
نمک به مقدار خیلی کم


طرز تهیه :
ظرف نسوز بیضی شکل و گردی را که دیوار آن زیاد بلند نباشد ، چرب می کنیم . زرده تخم مرغ ها را با پوست رنده شده لیمو ترش و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و وانیل و شکر مخلوط می کنیم و آن ها را توسط هم زن خوب می زنیم تا کاملا غلیظ و کشدار شوند . سفیده ها را جداگانه آنقدر می زنیم تا مثل پنبه خشک شده ، از ظرف نریزد . زرده ها و سفیده ها را به سرعت مخلوط می کنیم و آرد را کم کم به آن می افزائیم و به سرعت به هم می زنیم تا مخلوط شوند .

این مایه را در ظرفی می ریزیم و آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پنجره وسط فر که آن را قبلا با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد گرم نموده ایم می گذاریم تا سوفله بالا بیاید و روی آن طلایی شود . بعد ظرف را بیرون می آوریم و پودر قند را روی سوفله می پاشیم و بلافاصله آن را سر میز می بریم.

سوفله تخم مرغ یک سوفله اتریشی می باشد.

منبع : groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه سوفله تخم مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوفله مرغ و قارچ



طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ, مواد لازم برای سوفله مرغ و قارچ
مواد لازم:

 سینه مرغ  ۴۰۰ گرم
 قارچ  ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم
 فلفل دلمه ای  ۱ عدد
 تخم مرغ  ۴ عدد
 آرد  ۲ قاشق مربا خوری
شیر ۱ لیوان
پیاز ۲ عدد
کره ۵۰ گرم
نمک ، فلفل قرمز و فلفل سیاه به قدر کافی
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
روغن ۱ قاشق


طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ :
مرغ را با یک عدد پیاز و نمک بپزید و آنرا ریز ریز کنید. قارچ را ورقه ورقه و فلفل را ریزکرده و به مرغ اضافه کنید.
یک پیاز را ریز رنده کنید و با کره روی حرارت کمی تفت دهید بعد آرد سفید را اضافه و دوباره کمی تفت دهید دراین زمان نمک و فلفل قرمز وفلفل سیاه را در آن بریزید و آرام آرام شیر را اضافه کنید و به هم بزنید تا سس یکنواختی به دست آید حرارت را زمانیکه سس غلیظ شد خاموش کنید.
فر را روشن کنید تا گرم و آماده باشد و درجه آن را روی ۳۵۰ بگذارید.
سس را با مرغ و قارچ مخلوط کنید.
پنیر پیتزا را رنده کنید .
در آخر سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید وهر کدام را جداگانه بزنید تا زرده کاملاً رنگ روشن به خود بگیرد . دقت کنید سفیده حتماً بایستی پف کند و کاملاً پنبه ای شود .
زرده را روی سفیده بریزید و آرام با یکدیگر مخلوط کنید تا حدی که پف آن نخوابد بعد این مخلوط را روی مرغ وسس بریزید و با قاشق آرام به هم بزنید تا مرغ به آن آغشته شود.
ته ظرف پیرکسی را چرب کنید و کمی پنیر پیتزا بریزید و مایه سوفله را روی آن بریزید وسطح روی آن را صاف کرده و بقیه پنیر را روی آن بریزید و درپنجره اول فری که قبلاً گرم کرده بودید قرا دهیدبعد از نیم الی سه ربع ساعت از فر درآورید تا سپری شدن این زمان نباید در فر باز شود از بیرون داخل فر را نگاه کنید و هر زمان روی سوفله طلایی شد فر را خاموش کنید.
منبع : ashpazierangin.net

طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ, مواد لازم برای سوفله مرغ و قارچ