آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سفره خوش منظره با سبد گل کرفس و هویج


اگر همیشه برای تزئین میز غذا از شمعدان و گل و دستمال استفاده می کردید این بار یک روش خلاقانه و جالب به شما پیشنهاد می کنیم تا میز شام یا ناهارتان از حالت تکرار خارج شود.

مجله آشپزی مثبت:  اگر همیشه برای تزئین میز غذا از شمعدان و گل و دستمال استفاده می کردید این بار یک روش خلاقانه و جالب به شما پیشنهاد می کنیم تا میز شام یا ناهارتان از حالت تکرار خارج شود. دوست دارید روی میزتان یک سبد گل خوردنی بگذارید؟ یک سبد گل انتریوم از کرفس و هویج. این سبد گل با چند حرکت ساده درست می شود.

سبد گل کرفس وهویج

مواد مورد نیاز

  • 1 عدد کرفس بزرگ
  • هویج  کوچک به اندازه لازم
  • خلال دندان
  • به اندازه لازم

طرز تهیه:

1. انتهای کرفس یا ریشه آن را مثل تصویر برش بزنید تا کرفس تان به راحتی برگ برگ شود. حالا برگ ها را جدا کنید.

سبد گل کرفس وهویج

2.  از طرف چپ عرض برگ کرفس شروع کنید ومثل تصویر یک برش به طول بزنید تا یک طرف گل شما به دست بیاید.

3. حالا سمت راست را مثل سمت چپ برش بزنید.

سبد گل کرفس وهویج

4.  حالا با چاقو مثل تصویر گل برگتان را تمیز کنید.

5.  یک هویج کوچک را با خلال دندان به گل وصل کنید و با گل هایی که می سازید یک سبد گل درست کنید.

سبد گل کرفس وهویج


پیشنهادهای تصویری

سبد گل کرفس وهویج

سبد گل کرفس وهویج

سبد گل کرفس وهویج

سبد گل کرفس وهویج

سبد گل کرفس وهویج

سبد گل کرفس وهویج


ویدیو مرتبط :
سفره آرایى با هویج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزیین دستمال سفره به شكل گل



 

 

دستمال سفره

 

 

1- تا كردن دستمال سفره به شكل گل گرچه پیچیده و مشكل به نظر می رسد ؛ اما با كمی دقت ، بسیار ساده و آسان است. یك دستمال سفره پارچه ای مربع شكل به ضلع 40 سانتیمتر را در نظر بگیرید و ابتدا چهارگوشه دستمال را تا كرده ، بر روی مركز آن قرار دهید.

 

 

2- این كار را یك بار دیگر انجام دهید و گوشه های به دست آمده را بر روی مركز مربع قرار دهید. دستمال را برگردانید و برای سومین بار گوشه های آن را تا كرده و بر روی مركز دستمال قرار دهید. گوشه های دستمال را با دست در مركز مربع نگاه دارید.

 

 

3- در حالی كه یك دست خود را بر روی گوشه ها در مركز مربع نگاه داشته اید دست دیگر را به زیر یكی از گوشه ها برده و لایه اول را به طرف بیرون بیاورید تا مطابق تصویر به صورت مثلثی در بالای گوشه مربع قرار گیرد. این كار را در سه گوشه دیگر مربع نیز انجام دهید. سپس با گوشه های لایه بعدی دستمال در زیرگل نیز همین كار را انجام دهید تا چهار مثلث دیگر در میان گلبرگ ها تشكیل شود . بهتر است با قرار دادن یك ترشی خوری كوچك و زیبا در مركز گل ، مانع باز شدن احتمالی تای دستمال شوید.