آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سالاد كاهو و گریپ فروت


فصل پر از مركبات از راه رسیده است و ما این بار به شما یك سالاد خوشمزه و رژیمی معرفی می‌كنیم.


مجله سیب سبز: فصل پر از مركبات از راه رسیده است و ما این بار به شما یك سالاد خوشمزه و رژیمی معرفی می‌كنیم.

سالاد كاهو  و گریپ فروت

برای تهیه این سالاد خوشمزه و آسان، شما به یك عدد گریپ فروت فیله‌شده، یك عدد چغندر قرمز متوسط آبپز و خلال شده، یك عدد پیاز كوچك حلقه‌ای شده، هشت برگ كاهو خردشده، یك عدد فلفل سبز یا قرمز مورب خرد شده، هشت عدد گوجه گیلاسی دونیم شده و مقداری برگ تازه نعناع احتیاج دارید. حالا همه این مواد را با هم مخلوط كنید و در ظرف مخصوص سرو بریزید و با كمی روغن زیتون، آب لیموی تازه، نمك و فلفل سیاه نیم‌كوب میل كنید.

گریپ‌فروت دارای فیبر گیاهی زیاد و كالری كم است. تا می‌توانید این میوه را ناشتا میل كنید چون ادرارآور است و باعث دفع سموم بدن می‌شود. برای كسانی كه كبد چرب دارند خوردن این میوه سه تا چهار بار در هفته توصیه می‌شود.  گریپ فروت ته مزه تلخی دارد ، اما با‌توجه به خواص شگفت انگیز‌ش ارزش قرار گرفتن در سبد غذایی را دارد.

معمولا  اولین پیشنهاد برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند خوردن گریپ‌فروت است که معمولا هم جواب‌می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
خواص گریپ فروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد گریپ فروت



 

 

انواع سالاد , سالاد

 

 

مواد لازم :

 

گریپ فروت درشت

6 عدد

مغز گردوی درشت خرد شده

1 فنجان

شکر

1 تا 2 قاشق سوپخوری

روغن زیتون

2/1 فنجان

نمک

به مقدار کم

کاهوی گرد مخصوص سالاد

1 عدد

 

 

طرز تهیه:

 

گریپ فروت را پوست کنده پر می کنیم.با قیچی سر پرها را می بریم.دقت می کنیم بدون له شدگی پوست آنها را بگیریم.برگ های کاهو را جدا کرده،می شوئیم،خشک می کنیم و کف و دور ظرف گود قشنگ و مناسبی می چینیم.پرهای گریپ فروت را در ظرف روی کاهو به طور منظم می ریزیم.گردو را روی آن می پاشیم،دو سه پر از گریپ فروت را له می کنیم،از صافی رد می نمائیم.آب آن را با شکر و کمی نمک و روغن زیتون مخلوط نموده،در سس خوری می ریزیم و موقع صرف سالاد روی آن می دهیم.