آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دستور دسر: بستنی گردویی با قهوه




ویدیو مرتبط :
دسر موز و بستنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بستنی گردویی



 

 

بستنی گردویی

 

 

مواد لازم :

 

 

شکلات خرد شده
115 گرم
شیر
150 میلی لیتر
خامه
300 میلی لیتر
کشمش
50 گرم
بسکویت خرد شده 30 گرم
گردوی خرد شده 30 گرم

 

 

طرز تهیه :


شكلات را با شیر در ظرف كوچكی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شكلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را كنار بگذارید تا سرد شود.


خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به كره تبدیل نشود. سپس مخلوط شكلات و شیر را به آن اضافه كنید و مرتب هم بزنید.


مایه بستنی را در یك ظرف یا قالب مناسبی كه بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی كه كریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج كنید و خوب هم بزنید. سپس بیسكوییت، كشمش و گردو را در آن بریزید و مخلوط كنید تا در تمام بستنی پراكنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا كاملا ببندد. حال بستنی آماده ی سرو است.