آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراک کوفته‌ریزه با پاستا ( غذایی ایتالیایی )



طرز تهیه کوفته ریزه با پاستا,طرز تهیه خوراک ایتالیایی
خوراک کوفته‌ریزه با پاستامعمولا وقتی در غذایی از پاستا استفاده می‌شود، به این معناست که آن غذا به کشور ایتالیا تعلق دارد
البته این روزها در کشورهای دیگر نیز از انواع و اقسام پاستاها در پخت غذاهای گوناگون استفاده می‌کنند. ولی این بار غذای پیشنهادی ما واقعا ایتالیایی است و از تالیاتلی یا همان پاستای نواری به همراه کوفته‌ریزه خوراکی خوشمزه تهیه می‌شود که دستور پخت آن در زیر آمده است.
مواد لازم برای ۴ نفر:

 گوشت چرخ‌کرده  ۴۵۰ گرم
پیاز بزرگ یک عدد
سیر (له‌شده یا رنده‌شده) یک حبه
جعفری تازه (خردشده) ۵۰ گرم یا یک پیمانه
تخم‌مرغ (سفیده و زرده آن با هم مخلوط شود) یک عدد
روغن زیتون ۲ قاشق سوپ‌خوری
پنیر پارمسان رنده شده ۶۰ میلی‌لیتر یا ۴ قاشق سوپ‌خوری
تالیاتلی یا هر نوع پاستای دیگر آبکش‌شده ۲ پیمانه
خمیر تازه داخل نان فانتزی یک پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

توضیح: پاستا به خمیر سفتی گفته می‌شود که در فرم‌های مختلف در انواع و اقسام غذاها به‌خصوص از نوع ایتالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ضمن این خمیر با توجه به شکل و فرم آن به زبان ایتالیایی نامگذاری شده است. به‌عنوان مثال خمیر نواری را تالیاتلی (tagliatelle) می‌نامند.
مواد لازم برای سس:

 پیاز (ریز خرد شود)  یک عدد
گوجه‌فرنگی (ریز خرد شود) ۴۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی ۵ قاشق سوپ‌خوری
پودر آویشن یا پودر ارگانو یک قاشق چای‌خوری
فلفل سبز (ترجیحا تند باشد) ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:
گوشت چرخ‌کرده، سیر، پیاز، جعفری خرد شده، خمیر نان و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید. سپس تخم‌مرغ زده‌شده را به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.
با این میزان مواد، ۲۰ عدد کوفته‌ریزه آماده می‌شود. پس از اینکه مخلوط گوشتی را به صورت کوفته درآوردید، روغن زیتون را داخل تابه‌ای ریخته و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی داغ شود، سپس کوفته‌ریزه‌ها را در روغن تفت داده و بپزید. کوفته‌ها را حین سرخ شدن، مرتب هم‌بزنید تا همه جای آنها کاملا سرخ شود و بعد آنها را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید.
برای آماده کردن سس کافی است همه مواد مورد نیاز برای آن را با هم مخلوط کرده و روی کوفته‌ریزه‌ها بریزید. در ظرف را بگذارید و آن را داخل فر قرار دهید. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت یا شماره۶ قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این خوراک یک ساعت است. پس از پایان پخت، پنیر را روی خوراک بریزید و همراه پاستای آبکش‌شده سرو کنید.
▪ نکته: پس از گذشت نیم‌ساعت از پخت خوراک، یک بار مواد را هم بزنید.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
Koofteh Italiai طرز تهیه کوفته: کوفته ایتالیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استراگانف با کوفته ریزه، شام ایتالیایی


قارچ ها را خرد می کنیم و با 3 قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم ، ممکن است این میزان کره به نظر زیاد باشد اما برای غلیط شدن سس به آن احتیاج داریم .

مواد لازم:

غذای: ایتالیایی, بین المللی   

گروه: شام, غذاهای مناسب برای تمامی فصول, غذای کودکان, نهار   

سطح مهارت: متوسط   

طرز تهیه استراگانف با کوفته ریزه

  •     مقدار: 1
  •     مناسب برای: 4
  •     زمان آماده سازی: 5 دقیقه
  •     زمان پخت : 35 دقیقه
  •     مدت زمان آمادگی : 40 دقیقه

مواد لازم:

  •     16 عدد کوفته ریزه
  •     340 گرم پاستا
  •     225 گرم قارچ دکمه ای
  •     2 فنجان آبگوشت گوشت گاو
  •     1 فنجان شیر
  •     3 قاشق غذاخوری کره
  •     3 قاشق غذاخوری آرد
  •     نمک وفلفل به میزان لازم

طرز تهیه

1. قارچ ها را خرد می کنیم و با 3 قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم ، ممکن است این میزان کره به نظر زیاد باشد اما برای غلیط شدن سس به آن احتیاج داریم . هنگامی که قارچ ها کاملا پخت و تمام مایع آن تبخیر شد. 3 قاشق غذا خوری آرد را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طلایی قهو ه ای شود ( در حدود 3-2 دقیقه)

طرز تهیه استراگانف با کوفته ریزه

2. شیر و آب گوشت را با هم مخلوط می کنیم و به قارچ و آردی که تفت داده ایم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا آرد ها گلوله نشوند . اجازه می دهیم مایع روی حرارت ملایم بجوش بیاد و غلیظ شود .( حدود 5-10 دقیقه)

طرز تهیه استراگانف با کوفته ریزه

3. در این فاصله در یک قابلمه بزرگ آب می ریزیم تا بجوشد و ماکارونی ها را داخل آن ریخته و طبق دستور پخت نوشته شده روی بسته عمل می کنیم و یا اگر به روشی که در سایت آموزش داده شده خودتان پاستا تهیه کرده اید در حدود 5 تا 10 دقیقه باید در آب بجوش بجوشد. سپس ماکارونی را آبکش می کنیم. البیته با توجه به ذئقه ما ایرانی ها می توانید ماکارونی را دم هم بکنید .

طرز تهیه استراگانف با کوفته ریزه

4. برای سرو ماکارونی ها را داخل 4 بشقاب ریخته و روی هر کدام 4 عدد کوفته ریزه که آموزش آن را قبلا داده شده می گذاریم و حدود ¾ فنجان سس قارچ روی آنها می ریزیم و با کمی جعفری تزئین می کنیم.

طرز تهیه استراگانف با کوفته ریزه