آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراک میگو با قارچ


میگو را سرخ کرده کنار می گذاریم بعد قارچ را با کمی آب لیمو مخلوط کرده تا قارچ سیاه نشود بعد بدون روغن آن را تفت داده تا آبش گرفته شود بعد پیاز را سرخ کرده گوشت چرخ کرده را اضافه وسپس سرخ میکنیم.

آکاایران:

مواد لازم:

  • میگو : 300 گرم
  • قارچ : یک بسته
  • گوجه فرنگی : 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده : 200 گرم
  • پیاز : یک عدد
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • روغن : یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

خوراک میگو با قارچ

طرز تهیه خوراک دریایی


1. میگو را سرخ کرده کنار می گذاریم بعد قارچ را با کمی آب لیمو مخلوط کرده تا قارچ سیاه نشود بعد بدون روغن آن را تفت داده تا آبش گرفته شود بعد پیاز را سرخ کرده گوشت چرخ کرده را اضافه  وسپس سرخ میکنیم.

2. گوجه و رب را اضافه کرده وچند لحظه بعد قارچ، میگو، نمک وفلفل و در آخر فلفل دلمه ای را می ریزیم واجاق را خاموش می کنیم این غذا را همراه با سالاد یا سبزی خوردن میل می کنیم.


ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی-میگو پلو و خوراک میگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراک میگو و قارچ (هندی)



نحوه پخت خوراک میگو و قارچ, طرز تهیه خوراک میگو


مواد لازم :

 قارچ درشت نیم کیلو
 میگو پاک شده  ٣٠٠ گرم
 پیاز خرد شده (خلالی)  ٢ عدد
 گوجه فرنگی خرد شده  ٢ عدد
 سیر خرد شده  ٢ حبه
زنجبیل رنده شده ١ ق س
فلفل سبز (تند) خرد شده ٢ عدد
گشنیز خرد شده ٢ ق س
زردچوبه ١ ق چ
گرام ماسالا ٢ ق چ
پودر گشنیز ٢ ق چ
پودر زیره ١ ق چ
رب گوجه فرنگی در صورت تمایل به میزان دلخواه
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم


طرز تهیه:
پیازها را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم کمی که سرخ شد سیر، زنجبیل و فلفل خرد شده را به پیاز اضافه کرده کمی تفت می دهیم بعد تمام ادویه ها را اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه همه مواد را با هم تفت می دهیم در مرحله بعد قارچ ها را اضافه می کنیم (قارچ ها را از وسط به دو نیم تقسیم می کنیم) کمی که تفت می دهیم تا قارچ ها نرم شود (اگر مواد در حال تفت خشک بود می توانیم حدود ۴/١ فنجان آب به مواد اضافه می کنیم) در مرحله آخر میگوها را اضافه می کنیم کمی تفت می دهیم درب قابلمه را می گذاریم تا میگوها خوب مغز پخت شود قبل از سرو گشنیز و گوجه های خرد شده را هم به خوراک اضافه می کنیم (یک دقیقه زمان کاقی است) کمی هم از گوجه ها را برای روی غذا نگه می داریم.در صورت تمایل می توانید یک الی دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز به این خوراک اضافه کنید.
منبع : sooran.com