آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراك سینه‌مرغ سوخاری برسكانو


می‌توانید برای سرو سینه مرغ را به صورت كامل در یك بشقاب قرار دهید یا آن را با چاقو تكه كرده و بعد سرو كنید، همه این‌ها به شما بستگی دارد.





صبح بخیر: 

مواد لازم :
  •   سیر: یك حبه
  •   لیمو: یك عدد
  •   كره: 25 گرم
  •   سینه‌مرغ: 2عدد
  •   جعفری: 5 شاخه
  •   آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری پر
  •   تخم‌مرغ: یك عدد بزرگ
 ادویه
  •   نمك و فلفل سیاه
  •   روغن زیتون

برای شروع

سیرها را پوست بكنید و پوست لیمو را رنده كنید. درون یك خردكن كره و سیر، جعفری، پوست لیمو رنده شده، نمك و كمی فلفل سیاه بریزید و بعد همه را به خوبی میكس كنید؛ بعد تمامی مواد خرد شده را درون یك بشقاب بریزید و آرد را در یك ظرف دیگر قرار دهید و همچنین یك عدد تخم‌مرغ را درون یك كاسه جداگانه بشكنید و به خوبی با چنگال آن را هم بزنید تا زرده و سفیده كاملا با هم مخلوط شوند. سینه مرغ را در ابتدا درون آرد به خوبی بخوابانید به طوری كه 2طرف سینه آغشته به آرد شود بعد درون ظرف تخم‌مرغ گذاشته و سریع آن را بردارید و در مرحله سوم نوبت مواد خردشده‌ای می‌رسد كه از قبل تهیه كرده‌اید. سپس سینه مرغ را درون این مواد به خوبی بخوابانید تا كاملا به آن بچسبند.

برای پختن

دو روش برای پخت این غذا وجود دارد.

1) می‌توانید سینه مرغ آماده شده را درون فر گذاشته و بگذارید تا با حرارت فر پخته شود. 2) می‌توانید سینه مرغ سوخاری را درون‌تابه سرخ كنید.

اگر می‌خواهید آن را درون فر قرار دهید باید فر را در درجه حرارت بالا قرار داده و مرتبا آن را چك كنید. مدت زمان پخت آن 15دقیقه است اگر می‌خواهید سرخ كنید یك ‌تابه متوسط را در حرارت متوسط گاز قرار داده و روغن زیتون را درون آن بریزید و بگذارید تا روغن كاملا داغ شود و بعد سینه مرغ را درون تابه ریخته و بگذارید تا به مدت 4 تا 5 دقیقه هرطرف مرغ پخته شود تا زمانی كه كاملا ترد و طلایی رنگ شود.

برای سرو
می‌توانید برای سرو سینه مرغ را به صورت كامل در یك بشقاب قرار دهید یا آن را با چاقو تكه كرده و بعد سرو كنید، همه این‌ها به شما بستگی دارد. زیبا و ساده در بشقاب بگذارید و یك عدد لیمو را به 2 نیم تقسیم كرده و كنار غذا سرو كنید. در آخر با یك سالاد سبزی سرو خود را كامل كنید.


ویدیو مرتبط :
‫تخم مرغ سوخاری- روش سوخاری کردن تخم مرغ با زرده کرمی پرمزه |Deep-fried Eggs‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سینه مرغ سوخاری تراوا



 

مرغ سوخاری , سینه مرغ سوخاری

 

آشپزی-تراوا همان داستان اسب چوبی است كه باعث فتح جزیره تروژان یا تراوا توسط جنگجویان یونانی شد. این اصطلاح در آشپزی قدیم یعنی سینه پر شده از صمغ‌های مختلف و سحرانگیز كه باعث خرسند شدن قلب‌های علاقه‌مندان به این نوع غذاهاست می‌شود.

 

 

مواد لازم :

 

سینه مرغ

یك عدد

تخم‌مرغ

یك عدد

شیر

نصف پیمانه

آرد سفید

یك پیمانه

آرد سوخاری

یك پیمانه

ادویه

یك قاشق چایخوری

قارچ پخته‌شده

دو قاشق غذاخوری

پنیر گودا

20 گرم

فلفل دلمه‌ای رنگی

یك قاشق غذاخوری

اسفناج پخته شده

یك قاشق غذاخوری

ژامبون

یك ورق

نمك و فلفل

به میزان لازم


 

طرز تهیه :

 

سینه مرغ را كوبیده و كمی نمك و فلفل به آن می‌زنیم. سپس یك ورق ژامبون را روی آن می‌گذاریم و بقیه مواد را روی آن قرار می‌دهیم. آن‌گاه مرغ را به آرامی پیچیده و به آرد سفید و پس از آن به مخلوط تخم‌مرغ و شیر آغشته می‌كنیم. در مرحله بعد مرغ را در آردسوخاری می‌غلتانیم سپس در روغنی كه از قبل داغ كرده‌ایم قرار می‌دهیم تا به مدت ده دقیقه بپزد.

در مرحله آخر، مرغ را در فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه می‌گذاریم تا تمام مواد خوب مغز پخت شوند، در این لحظه غذا آماده است.

 

 

منبع : groohashpazi