آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ترشی خوش طعم برای روزهای سرد زمستان



ترشی برای زمستان, طرز تهیه ترشی خرمالو
به کمک نوک چاقو در انتهای خرمالو یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و داخل هر خرمالو را با یک هل سبز و یک فلفل بهار پر می کنیم.

خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و C می باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است.

هر یک از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.

ترشی برای زمستان, طرز تهیه ترشی خرمالو
مواد لازم :

 خرمالو و هل سبز و فلفل بهار و خرمای زرد  هر کدام هشت عدد
 جوز هندی درسته  یک عدد
 سرکه سفید و نمک  به میزان لازم
 زنجبیل تازه  کوچک چهار تکه
 خلال شیرین شده پرتقال سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
سرکه را در ظرفی ریخته و می گذاریم به مدت 10 دقیقه بجوشد.
سپس از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا خنک شود. این کار مانع از کپک زدن ترشی می شود.
خرمالوها را شسته و می گذاریم تا خشک شود.
به کمک نوک چاقو در انتهای خرمالو یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و داخل هر خرمالو را با یک هل سبز و یک فلفل بهار پر می کنیم.
خرمالوها را به صورت منظم در یک ظرف شیشه ای تمیز می گذاریم و میان آنها جوزهندی و خرما قرار می دهیم و نمک و زنجبیل را روی آنها می ریزیم در پایان سرکه سفید سرد شده را روی مواد می ریزیم. به طوری که سرکه روی خرمالوها را بگیرد.
در شیشه را می بندیم و ترشی را در جای خنک نگهداری می کنیم. این ترشی پس از 15 روز آماده است.
منبع : ksabz.net


ویدیو مرتبط :
علت سرد بودن هوا در زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!



 

 

خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!

 

پارسینه نوشت: شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد موادروغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت و روند هضم غذا را کند میکند.

 

زمانی که این رسوبها با اسید واکنش نشان میدهند و شکسته میشوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب میشوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان میشود.

 

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید./عصرایران