آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بیف بروکلی، غذای گیاهی گوشتی


بعضی ها گیاهخوارند و گوشت نمیخورند، بعضی ها به هیچ عنوان نمیتوانند از گوشت دل بکنند، بعضی ها هم با دل خوش هر دوی آن را استفاده می کنند. ما از دسته سوم هستیم. هم در غذا از گیاهان استفاده می کنیم و هم از گوشت. به همین سادگی و خوشمزگی!

مجله آشپزی مثبت - فاضل حسینی: بعضی ها گیاهخوارند و گوشت نمیخورند، بعضی ها به هیچ عنوان نمیتوانند از گوشت دل بکنند، بعضی ها هم با دل خوش هر دوی آن را استفاده می کنند. ما از دسته سوم هستیم. هم در غذا از گیاهان استفاده می کنیم و هم از گوشت. به همین سادگی و خوشمزگی!

بیف بروکلی

مواد لازم

  • برای هر نفر 150 گرم راسته یا فیله گوساله
  • 1 ق س سس ویچستر
  • 1 ق س سس سویا
  • 1 ق چ سس خردل
  • 2 ق س روغن زیتون
  • 100 گرم بروکلی

مواد لازم سس:

  • 2 حبه  سیر
  • 1 پیمانه آب مرغ
  • 1 ق م  نشاسته
  • 1 ق م  سس صدف

طرز تهیه

1. ابتدا راسته یا فیله گوساله را به صورت نواری (بیف‌استراگانفی) خرد کنید. سس ها را با روغن زیتون مخلوط کنید، تکه های گوشت را داخل آن بخوابانید و به مدت یک روز در یخچال قرار دهید. بروکلی را به مدت 3 دقیقه در یک قابلمه حاوی آب‌جوش ریخته و سپس آن را خارج کنید و  به مدت 3 دقیقه در آب یخ قرار داده و خارج کنید . بروکلی ها را داخل یک سبد مناسب بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

2. حالا گوشت و بروکلی را ترجیحا داخل تابه چدنی با مقدار کمی روغن به مدت 5 دقیقه تفت دهید.  بعد از 5 دقیقه سس زیر را آماده کرده،  به آن اضافه کنید.

طرز تهیه سس

در یک تابه سیر را در مقداری روغن تفت داده و سپس آب مرغ را به آن اضافه کنید. پس از جوش آمدن آب مرغ، نشاسته را در کمی آب حل کرده و به آب مرغ اضافه کنید تا غلیظ شود و در انتها یک قاشق سس صدف را به آن اضافه کنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش بیف کوردن بلو - غذای فرانسوی بسیار خوشمزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: غذای گیاهی؛ خورش کلم بروکلی


سبزیجات تیره مانند گل کلم و بروکلی پروتئین را در نواحی پرخطر رگ‌ها فعال می‌کند. یک ماده شیمیایی به نام سولفوروفان در سبزیجات وجود دارد که امکان محافظت در برابر بیماری‌های قلبی از طریق خوردن سبزیجات را باعث می‌شود. هر چه بیشتر کلم بروکلی خورده شود، خطر سرطان روده بزرگ و راست‌روده (انتهای روده بزرگ) در مردان کمتر می شود.

 
 


طرز تهیه چلو خورش کلم بروکلی



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.