آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بادام تلخ در درمان سرماخوردگی و سرفه موثر است



درمان سرفه, فواید بادام تلخ
روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضدسرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد.
بادام میوه ای است که به دو شکل تلخ و شیرین یافت می شود ولی بادام تلخ دارای خواص بیشتری است. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.
بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می کند. همچنین در درمان سرماخوردگی و سرفه موثر است.
ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است.
روغن بادام خاصیت مسهلی دارد و ضد سرماخوردگی است و خشکی و چین و چروک پوست را برطرف می کند. ریشه درخت بادام برای پاک کردن طحال و کلیه و دفع کرم روده موثر است.
مغز بادام تلخ مخلوط شده با سرکه، درمانی موثر برای بیماری های پوستی و تقویت موها است. از آن جا که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است باید در مصرف آن دقت کرد.

منبع : worldfood.ir


ویدیو مرتبط :
علت سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی موثر برای درمان سرماخوردگی و تبخال


یک كارشناس مواد غذایی گفت: سیر تقویت كننده سیستم ایمنی بدن و معجزه گر در درمان بسیاری از بیماریهاست.

خبرگزاری مهر: یک كارشناس مواد غذایی گفت: سیر تقویت كننده سیستم ایمنی بدن و معجزه گر در درمان بسیاری از بیماریهاست.

آزاده آذر پیرا با اشاره به مستعد بودن بدن در ماه های سرد سال برای سرماخوردگی و ابتلا به عفونت‌ها، افزود: محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است.

وی اظهار كرد: این تاثیر فقط با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد.

آذر پیرا تصریح كرد: افرادی كه به علت بوی سیر تمایلی به مصرف آن ندارند می توانند سیر را به صورت پودر، چای جوشانده سیر و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای بهتر کردن مزه آن استفاده ‌کنند.

وی، یکی از درمان‌های خانگی تبخال را چکاندن آب سیر بر روی تبخال بیان كرد و افزود: این تأثیر سیر به دلیل ترکیبات ضد التهابی است که به میزان بالا در سیر وجود دارد و باعث کاهش درد و ورم می‌شود.

این كارشناس مواد غذایی یادآورشد: بسیاری از مطالعات نیز نشان می‌دهد که مکمل یاری سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم‌ها بعد از جراحی‌ها داشته است.

آذر پیرا افزود:سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد.

وی یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی را مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری عنوان كرد و گفت: استفاده از این تركیب قابل‌ قبول‌ تر از آمپول‌ و تزریقات در دوران سرماخوردگی است.