آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

انار پلوی خوشمزه برای شب یلدا



طرز تهیه انار پلو,غذای شب یلدا
انار پلو خوشمزه و جدید برای دوستداران انار می‌باشد، با درست کردن این پلو مزه ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را تجربه می‌کنید.
هر خانواده ایرانى در هر جایى به سبک آداب و رسوم نیاکان خود براى یلدا شام تهیه مى‌کند. شام یلدا معمولاً یکى از خوش خوراک‌ترین غذا‌هاى اقوام مختلف است.
غذای اصلی این شب، خورشت فسنجان است. اما در برخی استان‌ها غذاهای دیگری هم رایج است. در شمال ایران گیلانى‌ها یا سبزى پلو درست مى‌کنند یا ترشى تره و در کنار آن سرسفره غذا ماهى سفید و یا ماهى دودى مى‌گذارند.
اما در شیراز غذاى ویژه سفره یلدا هویج پلو است. شیرازى‌ها معمولاً براى شب یلدا سفره پهن مى‌کنند. کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره مى‌گذارند.

مواد لازم برای 4 نفر:

 برنج  2 پیمانه
 انار دانه شده  یک و نیم پیمانه
 خلال پسته  یک سوم پیمانه
 گشنیز تازه خرد شده  یک پیمانه
 پودر تخم گشنیز یک قاشق مربا‌خوری
کشمش پلویی نصف پیمانه
زعفران به مقدار لازم


طرز تهیه انار پلو برای شب یلدا :
* برنج را با آب و نمک خیس کرده، سپس به روش معمول آبکش کنید.
* مابقی مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و هنگام دم کردن برنج، یک ردیف برنج ریخته، یک ردیف مخلوط انار و همینطور ادامه دهید تا آخر و نهایتا اجازه دهید برنج دم بکشد.
* هنگام کشیدن برنج مقداری کره و زعفران روی برنج داده و سپس در بشقاب یا دیس مورد نظر کشیده و سرو کنید.

منبع : pcparsi.com


ویدیو مرتبط :
‫طراحی ناخن - انار شب یلدا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واسه شب یلدا خیلی مناسبه و خوشمزه



طرز تهیه شیرینی شب یلدا, طرز تهیه شیرینی با هویچ
مواد لازم :

 هویج شسته و رنده وشده  ۳ عدد
 شكر  ۳ لیوان
 آب  ۲ لیوان
 پودر نارگیل  برای غلطاندن
 فندق  ۱ لیوان سر پر

طرز تهیه :
هویج رنده شده رو همراه با آب و شكر میگذاریم روی حرارت تا بجوشد وقتی جوشید زیرش را كم میكنیم تا آرام آرام هویج بپزه و یك غلظت معجون مانندی بدست بیاورد این مراحل تقریبا یكی دو ساعت وقت می برد . بعد این مراحل معجون بدست آمده رو میریزیم توی غذاساز تا كاملا میكس شوند . بعد فندق های درسته را اضافه كرده هم میزنیم . كف یك سینی رو كاغذ روغنی میندازیم و موادها را روی آن میریزیم .با لیسك خیس كناره ها و روی آن را صاف میكنیم و ۱ شب میگذاریم در یخچال بماند .فردا روی آن پودر نارگیل می پاشیم و به كمك یك چاقوی خیس برش میزنیم و آن طرف دیگرش را هم پودر نارگیل میپاشیم و سروش میكنیم .

منبع : hedyebeshoma.blogfa.com