آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

آموزش مرحله به مرحله ژله پلنگی



درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی


مدت زمان آماده شدن: بسیار طولانی
ابزارهای مورد نیاز: قالب - گاز - یخچال

مواد لازم:

 کرم ژلاتینه خامه و شیر  1/5 لیوان
 پودر ژله  2 بسته
 آب جوش  3 لیوان

طرز تهیه :
ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید و با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید. یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود. در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.

احتیاط
زمان ریختن ژله آخر قرمز رنگ خیلی گرم نباشد زیرا طرح ایجاد شده را خراب خواهد کرد و خیلی سرد نباشد که زمان درآوردن از قالب لایه ها از هم جدا شوند.


نکته
با اضافه کردن رنگ خوراکی به ژله آلوئه ورا می توانید رنگهای مختلفی برای طرح های خود ایجاد کنید.


نکته
دقت کنید که رنگ ژله صورتی را کمرنگ آماده کنید تا تفاوت رنگ به خوبی قابل مشاهده باشد.

مرحله 1

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید.

مرحله 2

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید.

مرحله 3

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید

مرحله 4

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده

مرحله 5

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود.

مرحله 6

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.همانطور که در تصوبر می بینید از 2 طرف ژله می توانید استفاده کنید.

درست کردن ژله پلنگی , آموزش تصویری ژله پلنگی
طرح پلنگی قرمز جهت آشنایی با نقش

منبع : cookery.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش مرحله به مرحله ژله تزریقی از مبتدی تا پیشرفته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرحله نخست آموزش رانندگان 4منطقه تهران



 

مرحله نخست آموزش رانندگان 4منطقه تهران

 

مرحله نخست آموزش رانندگان 4 منطقه تهران آغاز شد


در این دوره‌ها به رانندگان آموزش داده می‌شود كه چگونه بر تنش‌هایی كه در طول روز و در جریان فعالیت با آن‌ها رو به رو می‌شوند، غلبه كرده و با حفظ آرامش به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

ایلنا: دوره آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس مناطق 3 و 6 در شمال و مركز تهران و رانندگان تاكسی مناطق 5 و 15 در غرب و جنوب شرق تهران طی مراسم ویژه‌ای آغاز شد.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، ارتقای سطح آگاهی فعالان حمل و نقل همگانی به ویژه رانندگان اتوبوس و تاكسی را مورد تأكید قرار داد و گفت: آموزش رانندگان گامی ارزنده در جهت بسترسازی نظامی پویا و كارآمد در روند آموزش اخلاق حرفه‌ای به رانندگان حمل و نقل عمومی است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهندس بهنام خوشنودی افزود: با توجه به اهمیت آموزش در ارتقای كیفی سطح خدمات حمل و نقل عمومی، این دوره‌ها سرآغاز تحركی تازه و تحولی نوین در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان در جهت اجرای سیاست شهروند مداری مدیریت شهری محسوب می‌شود.
خوشنودی با تأكید بر این كه در قالب دوره آموزشی رانندگان حمل و نقل عمومی در مجموع 87 هزار راننده اتوبوس و تاكسی آموزش می‌بینند، خاطرنشان كرد: در مرحله نخست این طرح 10 هزار راننده در این دوره‌ها شركت می‌كنند و پس از آن به تدریج سایر رانندگان نیز آموزش‌هایی كه برای ایشان در نظر گرفته شده را فرا می‌گیرند.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران آموزش اخلاق حرفه‌ای به رانندگان اتوبوس و تاكسی را مورد تأكید قرار داد و گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی هر روز با مردم در تماس هستند و برخورد آن‌ها باید به نوعی باشد كه شهروندان از رفتار ایشان رضایت داشته باشند.
دكتر صدرالدین علی‌پور كار رانندگی را كاری پر زحمت و در عین حال پر استرس دانست و اعلام كرد: در این دوره‌ها به رانندگان آموزش داده می‌شود كه چگونه بر تنش‌هایی كه در طول روز و در جریان فعالیت با آن‌ها رو به رو می‌شوند، غلبه كرده و با حفظ آرامش به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.
گفتنی‌است دوره آموزشی رانندگان اتوبوس و تاكسی برای نخستین بار از سوی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران و با همكاری شركت واحد اتوبوسرانی و سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی و با استفاده از جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود...../تحلیل:ایلنا