گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال


با ستاره بی بدیل فوتسال آسیا قرار ملاقات داشتیم. هنگامی که پای صحبت های شمسایی آقای گل فوتسال جهان نشستیم، ورزشکاران و بازیکنان صاحب نام دیگری چون بهداد سلیمی، خسرو حیدری، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده، روزبه چشمی و ... در کلینیک باشگاه استقلال حضور داشتند که شمسایی در حین مصاحبه گهگاهی با آنها خوش و بش می کرد.

ویژه نامه کیهان ورزشی - اشکان هوشمند: فوتسال ایران 11 بار طی 14 دوره جام ملت های فوتسال آسیا بر تخت قهرمانی بوسه زده است. ضمن آنکه در فوتسال جهان سابقه درخشانی دارد و در ردیف تیم های برتر به حساب می آید. یکی از کسانی که توانست با بازی های درخشان و گل های بی شمار خود فوتسال ایران را به اوج برساند، وحید شمسایی بود. برای اینکه از اوضاع و احوال او بیشتر باخبر شویم به کلینیک باشگاه استقلال رفتیم که با مدیریت دکتر امین نوروزی اداره می شود.

با ستاره بی بدیل فوتسال آسیا قرار ملاقات داشتیم. هنگامی که پای صحبت های شمسایی آقای گل فوتسال جهان نشستیم، ورزشکاران و بازیکنان صاحب نام دیگری چون بهداد سلیمی، خسرو حیدری، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده، روزبه چشمی و ... در کلینیک باشگاه استقلال حضور داشتند که شمسایی در حین مصاحبه گهگاهی با آنها خوش و بش می کرد.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

مختصر و مفید

* حسین شمس:    بزرگ فوتسال

* علی دایی:    ستاره بی بدیل

* پول:    اندازه اش خوب است

* استقلال:    زندگینامه وحید شمسایی

* پرسپولیس:    محبوب

* عیدی:    گرفتنش خوب است اما دادنش اندکی سخت است

* پدر و مادر:    تاج سر تا ابد

از گل کوچیک تا جمشید هزارپا

گل کوچیک در دوران نوجوانی من در تهران طرفدار زیادی داشت که بیشتر آنها در شرق تهران بودند. از جمله فوتبالیست های ماهر در آن برهه جمشید زبردست، جمشید هزارپا، بهمن نصرتی و ... در محلات شرق تهران بازی می کردند. در تهران زمین خاکی زیاد بود. مثلا در مجیدیه مسابقات زیادی در این زمین ها برگزار می شد و چون از جذابیت زیادی برخوردار بود، ما نیز به همراه بزرگترهای مان به آنجا می رفتیم. آن موقع از پیر تا جوان در محله های مختلف به ورزش می پرداختند اما الان بیشتر زمین ها تبدیل به اتوبان و خیابان شده است و جوانان بیشتر در خانه مشغول انجام بازی های کامپیوتری می باشند.

شروع فوتسال

ابتدا فوتبال بازی می کردم. زمانی که به مدرسه می رفتم، معلم ورزشم مرا تشویق می کرد و به من می گفت که تو در فوتبال موفق می شوی. آن زمان مسابقات مناطق کشوری در منطقه 7 تهران برگزار می شد که مسئول آن آقای مجید پروین برادر علی پروین بود که من در آن دوره از مسابقات بازی می کردم.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

همان دوران دچار مصدومیت شدم و حدود 6 سال قادر به انجام بازی و پا به توپ شدن نبودم. بیشتر اوقات خود را در خانه سپری می کردم؛ حتی بازی به صورت تفننی هم برایم سخت بود. با گذشت زمان وزنم بالا رفت و این موضوع به هیچ عنوان برایم خوشایند نبود. به تدریج تصمیم گرفتم که وارد فوتسال شوم تا وزن خود را به حالت عادی برگردانم. آن موقع برادرم (امیر شمسایی) بازیکن تیم ملی فوتسال بود که مرا برای کم کردن وزن به همراه خود به سالن فوتسال می برد. این موضوع باعث شد تا وارد عرصه فوتسال شوم. من کاملا به طور اتفاقی وارد دنیای فوتسال شدم.

پرچمم بالا است

به شدت آدم زیاده خواه و جاه طلبی هستم. دوست دارم اسمم برای همیشه باقی بماند و پرچمم بالا باشد. رمز موفقیت من در همین ویژگی خلاصه می شود و این ویژگی در تمامی سال های بازیگری ام و کسب عناوین مختلف در فوتسال نقش موثری داشت. من در چهل سالگی به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا شناخته شدم. تمام اینها به انگیزه بالایی که دارم برمی گردد. اصلا بحث سن و سال هم مطرح نیست و برای رسیدن به اهداف باید تلاش کرد.

مخالفت کفاشیان

قبل از آغاز جام ملت های آسیا بحث حضور من به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران مطرح بود. آن زمان با باشگاه تاسیسات دریایی تهران قرارداد داشتم. مسئولان باشگاه تاسیسات دریایی با حضور من در تیم ملی موافق نبودند. آقای کفاشیان نیز با دو پسته بودن بنده مخالف بود و نمی خواست که من هم به عنوان سرمربی تیم تاسیسات و هم به عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت کنم که در نهایت باشگاه تاسیسات و فدراسیون فوتبال به توافق نرسیدند و من در تاسیسات ماندنی شدم و آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی شد.

همان موقع آقای ناظم الشریعه من را برای بازی در تیم ملی دعوت کرد که قبول نکردم. به هر حال الان تیم ملی دارای سرمربی می باشد و تنها کاری که از دست مان برمی آید این است که او را حمایت کنیم.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

برنامه ریزی خوب

در حال حاضر تیم ملی فوتسال کشورمان آمادگی قابل قبولی دارد. در هر پست 2، 3 بازیکن خوب و آماده داریم. استعداد در ایران بسیار زیاد است. 14 بازیکن سطح بالا برای تیم ایران در جام ملت های آسیا بازی کردند و بدون شک 14 بازیکن با همین کیفیت نیز در لیگ برتر خودمان داریم و تیم ملی هیچ وقت بدون نفر نمی ماند. در پستی که من برای تیم ملی بازی می کردم، دو بازیکن خوب داریم. حسین طیبی و مهدی جاوید فوق العاده هستند و قابلیت هایی بهتر از من دارند. فوتسال ما نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما به جایی که انتظارش را داریم، نرسیده ایم.

 بنده معتقدم که با برنامه ریزی خوب می توانیم در جمع چهار تیم برتر جهان باشیم. بازیکنان ما نیاز دارند تا در زمین تحت فشار قرار بگیرند و تنه بازیکنان ما به تنه بازیکنان تیم های بزرگ جهان بخورد تا ملی پوشان ایران آبدیده شوند. انجام بازی های دوستانه با تیم های سطح بالا و قوی تر از خودمان مثل برزیل، روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ... می تواند کمک بزرگی برای رسیدن به اهداف پیش روی مان باشد.

علاقه به استقلال

به تیم فوتبال استقلال علاقه زیادی دارم. همیشه دوست داشتم تا برای تیم بزرگ استقلال بازی کنم که در مقطعی به عنوان یار کمکی به این تیم پیوستم اما نمی دانستم که قانون چنین اجازه ای به من نمی دهد چون بازیکنی که در رده ملی فوتسال بازی کرده، نمی تواند وارد فوتبال شود و برای تیم خاصی بازی کند. حتی این موضوع می توانست باعث محرومیت من شود. شاید اگر آن اتفاق نمی افتاد الان سرنوشت من طور دیگری رقم می خورد.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

بدشانس

سال گذشته 2 عنوان قهرمانی در لیگ و یک عنوان قهرمانی در آسیا کسب کردم. همچنین به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا شناخته شدم. به نظرم موفقیت های سال گذشته باعث چشم خوردنم شد و نتیجه اش این شد که پایم را عمل کردم. عمل بسیار سخت و سنگینی روی پایم داشتم و اگر بتوانم حتما فصل بعد به میدان خواهم رفت.

حاشیه در فوتسال

من در تمامی دوران فوتسالم دور از حاشیه بوده ام. لیگ فصل گذشته را نیز بدون حاشیه به اتمام رساندم. هر چه پیش می رویم جذابیت فوتسال برای اهل ورزش افزایش می یابد. این رشته در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین علت حاشیه ها در لیگ فوتسال و فضای پیرامونش زیاد شده است و گاهی می بینیم که برای کسب نتیجه اتفاقات زیادی رخ می دهد.

عرق ملی

 در سال های گذشته با یک تیم باشگاهی در ایتالیا قرارداد 5 ساله امضا کردم اما بعد از گذشت حدود 2 سال بازی در این تیم به ایران بازگشتم. از تیم های باشگاهی اسپانیا، روسیه و آمریکا دعوتنامه داشتم اما تمام پیشنهادهایی را که برایم ارسال شده بود رد کردم چون به کشورم تعصب خاصی دارم و تا زمانی که توان بازی کردن داشته باشم، در تیم های باشگاهی ایران توپ خواهم زد.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

شغل

ابتدا در واردات خودرو فعالیت داشتم اما در حال حاضر به صورت شراکتی با دوستم یک پیتزافروشی، یک کافی شاپ و یک فروشگاه پروتئینی دارم که هر سه را اجاره داده ایم.

فرزندان

دختر بزرگ من به فوتسال علاقه دارد اما به دلیل حق کشی و ناجوانمردی هایی که در این رشته شاهد بودم، موافق حضور فرزندانم در فوتسال نیستم. البته مخالف ورزش کردن نیستم و فرزندانم می توانند برای حفظ تندرستی خود به ورزش بپردازند.

مغرور شدن

معده ای از افراد تا به جایی می رسند و مطرح می شوند خودشان را گم می کنند و مغرور می شوند. من موفقیت های زیادی کسب کرده ام اما همانی هستم که قبلا بوده ام و هیچ تغییری در رفتارم ایجاد نخواهد شد چون در نهایت مرم و مردانگی باقی می ماند.

بابک معصومی

خداوند بابک را بیامرزد. تا اسم او را می شنوم ناراحت می شوم. بابک هم اتاقی و کاپیتان من بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفته ام. راستش را بخواهید هر گاه به بابک فکر می کنم از درون داغون می شوم و غم و غصه تمام وجودم را فرا می گیرد.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

بزرگترین حسرت ورزشی

فینال جام جهانی آرزویی بود که به آن دست نیافتم و در آینده نیز به عنوان بازیکن نمی توانم به آن برسم. دوست داشتم در دوران بازیگری برای یک بار هم که شده فینال جام جهانی فوتسال را تجربه کنم.

بیرون رفتن

به هیچ عنوان حوصله ماندن در خانه را ندارم. همسرم به من می گوید که با یک تیم شهرستانی قرارداد ببند بلکه بیشتر در خانه باشی و ما تو را بیشتر ببینیم.

عیدی

به فرزندان اقوام نزدیکم عیدی می دهم. ضمن آنکه به پدر و مادر و مادرخانمم هم عیدی می دهم و هم از آنها عیدی می گیرم.

شکرگزار

خداوند چیزهای زیادی به من هدیه کرده است ولی اعتقاد دارم برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد. از داده ها و نداده های پروردگارم ممنون و شکرگزار هستم.

گفتگویی جذاب با مرد تمام نشدنی فوتسال

خاطرات

تمام اتفاق های سال 94 برایم شیرین بود اما پس از 17 سال بازی، پایم را به تیغ جراحان سپردم که تلخ ترین خاطره زندگی ورزشی ام به شمار می رود.

استخاره

قبل از انجام هر کار مهمی تفأل می زنم به قرآن و از آن مدد می خواهم و چیزی را که صلاحم باشد، استخاره می کنم.

تعداد گل

من هشت بار آقای گل فوتسال آسیا شدم.تاکنون 392 گل در رده ملی و بیش از 400 گل در رده باشگاهی به ثمر رسانده ام.


ویدیو مرتبط :
گفتگویی جذاب با مهران دوستی در برنامه خندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عواملی که زن را برای مرد جذاب می کند؟



 

 

 

چه عواملی یک زن را برای یک مرد جذاب می کند

 

چه چیزی یک مرد را به یک زن جذب می کند؟بسیاری از زنان فکر میکنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند . اما زمانیکه از مردی می پرسیم چه چیزی او را به سمت زنی جذب می کند ، اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان اصلا انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.

 

زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند. با کمی تلاش می توانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

 

موهای بلند- یکی از مهمترین معیارهای مردان برای زیبایی و جذابیت زنان ، داشتن موهایی بلند است. البته نیازی نیست که موی خود را تا کمر بلند کنید ، اگر موهای بلند و مرتبی داشته باشید جذاب تر است. اگر موهای بلند دوست ندارید و نگهداری از آن برای تان سخت است ، می توانید موهای تان را به گونه ای کوتاه کنید که بلند تر به نظر برسد.

 

کفش های پاشنه بلند- مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. زنان باید بدانند که پاهای شان در کفش های پاشنه بلند جذاب تر به نظر می رسد اما می دانم این کفش ها راحت نیستند. نیاز نیست یک کفش 10-15 سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید. کفشی شما را جذاب و خواستنی می کند که خودتان هم با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

 

لباسی مانند یک خانم!- برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند ، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند ؛ آنها کت و شلوار ، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی دانند.

 

لبخند- شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده ای روی مردان دارد. بسیاری از زنان اشتباه می کنند و دوست دارند همواره جدی به نظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ، ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب می شویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند.

منبع: نیک صالحی