مهدی رحمتی روی بیلبورد می رود؟!


این که یک ستاره سرشناس ورزش چند سالش است، چند بازی ملی دارد یا رکوردش چقدر است و یا تخصص اش چیست؟ جزو معلومات عمومی ورزش دوستان است و نوشتن از این اطلاعات ستاره های ورزش، تکرار مکررات و بازنشر و واگویی دانسته های شماست

ماهنامه آلبوم ورزش: این که یک ستاره سرشناس ورزش چند سالش است، چند بازی ملی دارد یا رکوردش چقدر است و یا تخصص اش چیست؟ جزو معلومات عمومی ورزش دوستان است و نوشتن از این اطلاعات ستاره های ورزش، تکرار مکررات و بازنشر و واگویی دانسته های شماست اما قطعا شما بدتان نمی آید کمی هم با علایق و سلایق ستاره های ورزش آشنا شوید. در این مطلب رفته ایم سراغ سیدمهدی رحمتی دروازه بان و کاپیتان استقلال...

علایق و سلایق سیدمهدی رحمتی

رحمتی در یک نگاه

منظم و مرتب

کاپیتان باتجربه استقلال، ذاتا آدم کم حرفی است. جوانی هایش این شکلی نبود اما حالا که باتجربه شده، سعی می کند کمتر حرف بزند و بیشتر شنونده باشد. زندگی روتین و منظمی دارد و از لحاظ پوشش ظاهری هم مرتب است. به خورد و خوراک  خود خیلی اهمیت می دهد و زیاد دنبال تجملات نیست. زندگی لوکس و شیکی دارد اما نه آنقدر که حرص مردم را دربیاورد و یا برای چشم و هم چشمی دنبال تغییر ماه به ماه ماشین و موبایل و... باشد. در مجموع ساده و شیک است.

آیا کاپیتان روی بیلبورد می رود؟

جواب نه رحمتی به پیشنهاد مانکنی

رحمتی بدش نمی آید یک قرارداد تبلیغاتی ببندد و به صف ستاره هایی بپیوندد که روی بیلبورد هستند اما نه این که مدل و مانکن لباس باشد. سال گذشته یک تولیدی کت و شلوار و یک مارک معتبر چرم به رحمتی برای مدلینگ پیشنهاد دادند اما او اعلام کرد علاقه ای به مانکن شدن ندارد. البته بعید نیست به زودی او را در حال تبلیغ یک مدل عطر یا شاید هم ساعت ببینید. خودش ترجیح می دهد در این خصوص حرف نزند اما نزدیکانش می گویند در آینده نزدیک بیلبوردنشین می شود!

علایق و سلایق سیدمهدی رحمتی

چی می بینه؟

فیلم و سریال و البته انیمیشن به خاطر بچه ها. عاشق تماشای فیلم سینمایی است اما شهرت اجازه نمی دهد زود به زود دست خانواده را بگیرد و به سینما برود. فیلم های سینمای ایران را وقتی در شبکه نمایش خانگی توزیع می شوند، می بیند و اصرار خاصی به خرید فیلم اصل دارد و از تماشای نسخه کپی خودداری می کند؛ «این عادت کپی دیدن باید از سر مردم بیافتد، تهیه کننده راضی نیست مردم حاصل دسترنج و سرمایه اش را کپی کنند.» رحمتی به گفته خودش در خانه فیلم و سریال می بیند و البته به خاطر علی و عطا و کنار آنها انیمیشن هم زیاد تماشا می کند.

چی می خوره؟

تغذیه حرف اول را می زند

زندگی نرمال رحمتی به او این اجازه را می دهد که تغذیه اش را کنترل کند و روزی سه وعده غذا را سر ساعت بخورد. فوتبالیست هایی که تا لنگ ظهر می خوابند، معمولا صبحانه و ناهار را یکی می کنند اما رحمتی خواب و استراحتش به موقع است و درست به همین دلیل، صبحانه را قبل از هشت صبح مفصل می خورد. ناهارش معمولا یک وعده غذایی کامل است و شب ها یک شام سبک با کالری از قبل مشخص شده در برنامه غذایی اش قرار دارد. با دستپخت همسرش میانه خوبی دارد و خوش اشتهاست.

با کی رفاقت می کنه؟

رفاقت با خانواده

سیدمهدی زیاد رفیق باز نیست. خودش می گوید رفقای زیادی دارد اما ترجیح می دهد با اعضا خانواده اش رفاقت کند. با همسرش و علی و عطا که نعمت های خدا به آقا و خانم رحمتی هستند؛ «رفاقت با خانواده کم ضررترین نوع رفاقت است و من الان این مدل رفاقت را تجربه می کنم. تایمی که بخواهم برای وقت گذراندن با رفقا بگذارم را کنار خانواده ام سپری می کنم و به همین دلیل اغلب رفاقت هایم خانوادگی است و اگر میهمانی هم بروم، با اعضای خانواده می روم.»

علایق و سلایق سیدمهدی رحمتی

کجا میره سفر؟

پای ثابت سفرهای زیارتی

رحمتی از هر فرصتی برای سفر به کربلا استفاده می کند و این جدا از سفرهای زیارتی هفتگی اش به مشهد است. کاپیتان استقلال، خادم امام رضاست و با حضور در حرم امام هشتم شیعیان، به زوار سرویس می دهد. خودش دوست ندارد در مورد این کار دلی اش حرف بزند اما کیست که نداند رحمتی هفته ای یک روز هم شده به مشهد می رود و سالی دو، سه سفر به کربلا را هم دارد. به اینها سفرهای خانوادگی به شمال را هم اضافه کنید.

چی می شنوه؟

موسیقی ملایم

 چه پاپ، چه سنتی از فضای اتومبیل سیدمهدی رحمتی هیچ وقت صدای دارام دوروم یا توپیس توپیس نمی شنوید. کاپیتان استقلال طرفدار موزیک لایت و موسیقی های ملایم است و معمولا هم پاپ گوش می کند و هم سنتی... با رپ میانه خوبی ندارد و به قول خودش خواننده خاصی را تعقیب نمی کند؛ «همسرم سلیقه موسیقیایی من را می داند و بیشتر آلبوم هایی که در ماشین دارم را همسرم انتخاب می کند. در خانه خیلی کم موسیقی گوش می کنم، هر چه هست، فقط داخل پخش ماشین است.»

چی می خونه؟

کتاب و رسانه های اینترنتی 

قبلا روزنامه خوان بود اما با فراگیرشدن اینترنت تبدیل به کتاب خوان اینترنتی شده و رسانه های اینترنتی و کتاب های الکترونیک حجم عمده سبد مطالعه اش را تشکیل می دهند؛ «ورق زدن مجله، روزنامه و کتاب لذت دیگری دارد اما در اینترنت و با این سرعتی که با یک کلیک دنیای از خبر و هزار مدل کتاب در اختیارت قرار می گیرد، آرام آرام اشتیاق برای خواندن رسانه های کاغذی کم می شود.»

علایق و سلایق سیدمهدی رحمتی

با کی رفت و آمد داره؟

محسن بنگر و کمی هم بابک حاتمی

 با محسن بنگر همسایه است و این همسایگی باعث شده همسر مهدی و محسن با هم رفیق باشند و بچه های شان هم با یکدیگر بسازند؛ «چندسالی می شود من و محسن با هم هستیم و در یک مجتمع زندگی می کنیم. با چند نفر دیگر از بچه های فوتبالیست هم رفت و آمد دارم ولی بیشتر با محسن خانوادگی کنار هم هستیم. البته در همین رفت و آمدهای خانوادگی با محسن، با بابک حاتمی و همسرش هم آشنا شدیم که زوج خوبی هستند و با آنها رفت و آمد می کنیم».


ویدیو مرتبط :
حمید علیمی وسید مهدی رحمتی و محسن رضایی و مهدی تاج و...-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌



 

 

زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌

 

سید مهدی‌ رحمتی‌ در سال 1361 در تهران‌ به‌دنیا آمد‌.وی فوتبال‌ را از سال‌ 1371 و از مدرسه‌ فوتبال‌ شهید قیانوری‌ نازی‌آباد آغاز کرد و‌ تا مقطع دیپلم‌ تحصیل‌ کرده است.

 

رحمتی در سال 74 اولین‌ قرار داد خود را با تیم‌نوجوانان‌ پاس‌ امضا کرد‌ و تا سال‌ 1376در تمامی‌ رده‌های‌ سنی‌ این‌ باشگاه‌ بازی‌ کرد.

 

پس‌از آن‌ در تیم‌های‌ دخانیات‌، فجر سپاسی‌ شیراز، مس کرمان، استقلال تهران و سپاهان‌ اصفهان‌ بازی‌ کرده است.

 

رحمتی در فصل87-88 چند بازی خوب انجام داد که باعث شد به تیم ملی دعوت شود. او در ابتدای لیگ نهم 2 باره به سپاهان بازگشت. مهدی رحمتی سابقه عضویت در تیم ملی جوانان و تیم ملی امید را هم دارد.

 

افتخارات در سطح باشگاهی

 

قهرمانی جام حذفی ایران به همراهی باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه فجر سپاسی شیراز

 

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه استقلال تهران

 

مقام سومی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه مس کرمان

 

مقام قهرمانی لیگ برتر ایران به همراهی باشگاه سپاهان اصفهان

 

زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌

 

افتخارات در سطح ملی

 

قهرمانی بازیهای آسیایی بوسان کره جنوبی 2002

 

قهرمانی جام ال . جی ایران

 

قهرمانی جام سایوان ایران

 

قهرمانی جام ال . جی سوریه

 

مقام سومی جام ملتهای آسیا 2004 چین

 

راهیابی به جام جهانی 2006

منبع:زندگینامه: سید مهدی‌ رحمتی‌