فوت و فن آراستگی به روش مارال فرجاد


«مارال فرجاد» که این روزها در تئاتر «افرای ژاپنی» به کارگردانی مسعود طیبی می‌توانید سراغش را بگیرید. برای یک خرید جانانه تابستانی در کنار ما و شماست؛ حالا فقط می‌ماند همراهی شما برای ایده گرفتن از این خرید تابستانی.

مجله زندگی ایده آل: «مارال فرجاد» که این روزها در تئاتر «افرای ژاپنی» به کارگردانی مسعود طیبی می‌توانید سراغش را بگیرید و به همین زودی‌ها هم در سریال «همه بچه‌های ما» در شبکه 2 سیما شاهد هنرنمایی‌اش باشید  برای یک خرید جانانه تابستانی در کنار ما و شماست؛ حالا فقط می‌ماند همراهی شما برای ایده گرفتن از این خرید تابستانی.

دلمشغولی اغلب این روزهای خانم‌ها و دخترخانم‌های جوان چندوچون انتخاب یک پوشش مناسب تابستانی است؛ پوششی که هم با سلیقه آنها جور در بیاید هم با قواعد خوش‌پوشی. ما یعنی  ایده‌آل و باز هم استایلیست‌های مجموعه لونالون دقیقا به همین دلیل در کنار شما هستیم  تا به این دلمشغولی کمی تا قسمتی شیرین پایانی خوش بدهیم! 

بازی با رنگ

مارال برای انتخاب لباس‌هایش قواعد و حساب و کتاب خودش را دارد اما برای پوشش‌های مناسب جامعه یا همان مد خیابان از یک قاعده کلی پیروی می‌کند:«لباسی که ما برای حضور در اجتماع انتخاب می‌کنیم قبل از هر چیز باید با چارچوب‌های جامعه ما جور دربیاید بنابراین شاید فرم لباسی که انتخاب می‌کنیم تا حدودی متاثر از فضایی که قرار است در آن حاضر شویم باشد اما رنگ آن نه! به همین دلیل  سبکی که من برای پوششم انتخاب کرده‌ام بازی با رنگ در مانتوهایی آزاد و رهاست.  من معتقدم حضور رنگ در پوشش زنان و مردان  به شهر و دیار ما روح زندگی و شادی می‌دهد. من این روح زندگی را بارها و بارها در سفرهای کاری‌ام به شهرستان‌ها و روستاهای جنوب و غرب کشور از قشم گرفته تا شهرکرد و کردستان حس کرده‌ام آن هم فقط به دلیل دیدن تصویر زنانی که با لباس‌های محلی پر از رنگ‌شان در گوشه و کنار شهر و روستا مشغول زندگی‌اند.»



رنگ پیشنهادی خانم بازیگر!

مارال فرجاد رنگ آبی را برای تابستان امسال به شما پیشنهاد می‌دهد:« رنگ مورد علاقه من رنگ آبی است بنابراین طبیعی است که پیشنهادم  به خوانندگان ایده‌آل برای  تابستان امسال رفتن سراغ این رنگ باشد. البته  طیف‌هایی از رنگ آبی از  قبیل سبزآبی یا سبز کله‌غازی هم می‌توانند انتخاب‌های دوست‌داشتی باشند. اگر با پیشنهاد من موافقید یادتان باشد که   این رنگ‌ها را می‌توانید با رنگ زرد، قهوه‌ای و حتی بنفش هماهنگ کنید؛ هرچند،  من معتقدم برای انتخاب رنگ نباید چندان پیرو قواعد رنگ‌شناسی بود بلکه در عوض باید به حس‌مان بها بدهیم و ببینیم در چه رنگی احساس آرامش بیشتری می‌کنیم.»

قواعد استایلیستی برای ظاهری تابستانه!

فاکتور اصلی استایلیست‌های لونالون در انتخاب یک  پوشش تابستانه مناسب برای  خانم فرجاد رنگ پوست، رنگ ابرو و رنگ چشم او بود. آن هم با تکیه بر این اصل که اگر رنگی که برای پوشش‌ در نظر گرفته می‌شود درست انتخاب شود یا به زبان ساده به ما بیاید به این‌ترتیب جثه ما، درشت یا لاغر به‌نظر می‌رسد. رنگ پوست خانم فرجاد رنگی زمستانی است، یعنی رنگی با ته‌مایه‌ای مایل به رنگ آبی و بر اساس قواعد رنگ‌شناسی طیف رنگی که با این نوع پوست جور درمی‌آیند عبارتند از صورتی، قرمز، سرخابی، ارغوانی، شرابی، آبی لاجوردی، فیروزه‌ای، لیمویی، سبز کاجی، خاکستری، بژ و بالاخره رنگ‌های یخی. نکته قابل تاکید هم اینکه رنگ‌های سفید و سیاه خالص تنها به پوست‌هایی با همین تن رنگی توصیه می‌شوند.فاکتور بعدی برای انتخاب یک پوشش مناسب تابستانه فرم بدن بود. فرم بدن خانم فرجاد چیزی بین ساعت شنی و مستطیلی است. از اندام‌هایی با عنوان ساعت شنی یاد می‌شود که کمر باریکی دارند و در عین حال عرض شانه و پایین‌تنه هم در آنها یکی است. اما این قاعده در مورد خانم فرجاد به دلیل کمتر بودن نامحسوس عرض شانه‌ها کمی تغییر کرده است و دقیقا به همین دلیل است که فرم بدن ایشان در اصطلاحات طراحی لباس چیزی بین فرم مستطیلی و ساعت شنی است.با در نظر گرفتن این قواعد گروه لونالون تاکید اصلی را روی فرم کمر قرار داده و اولویت بعدی را روی فرم شانه‌ها. نتیجه این بررسی‌ها هم پیشنهاد 3 ترکیب در مدل‌های متنوعی است که در ادامه می‌بینید!


به رنگ تابستان!

این مانتو به دلیل رنگ شاد تابستانی‌ای‌ که دارد به خانم فرجاد پیشنهاد شده است. البته برش و نوار ظریفی هم که در قسمت کمر این مدل کار شده با فرم بدن ایشان (ساعت شنی) هماهنگی لازم را هم دارد بنابراین می‌تواند گزینه‌ای  مناسب برای او باشد. 

در این ترکیب لونالون، شال آبی را برای خانم فرجاد در نظر گرفته است.  این رنگ علاوه بر اینکه رنگ مورد علاقه مارال است رنگ   مکمل رنگ نارنجی است و با رنگ پوست او هم همخوانی لازم را دارد.

در این ترکیب طراحان لونالون پوشیدن شلوار گشاد را توصیه نمی‌کنند. مدل مانتو و مهم‌تر از آن جثه خانم فرجاد ایجاب می‌کند که سراغ شلوارهایی مثل نمونه پیشنهادی که در تصویر می‌ّبینید برود.
این شلوار را می‌توانید از فروشگاه  نخل طلا در مرکز خرید گلستان تهیه کنید.

حدود قیمت: 50 هزار تومان

رنگ سبز برای آستر این مانتو انتخاب شده آن هم به این دلیل که برش نیم‌کلوش مانند نیم‌تنه پایین این مانتو به گونه‌ای است که هنگام راه رفتن آستر مانتو دیده می‌شود اما استفاده از این ترفند و این رنگ تناسب خوبی به این مدل داده است.

در این ترکیب از یک دستبند فیروزه برای بستن شال استفاده شده اما رنگ این دستبند به شما اجازه می‌دهد که به عنوان زیورآلات انتخابی  مناسب در این ترکیب هم روی آن  حساب کنید. به‌خصوص که در خواص درمانی  سنگ فیروزه آمده که می‌تواند باعث بهبود ارتباطات اجتماعی باشد! انگشتر پیشنهادی به خانم فرجاد یک انگشتر لاجورد است. سنگ لاجورد به دلیل داشتن رنگ آبی همخوانی لازم با این ترکیب را دارد. در خواص این سنگ هم آمده که نه تنها باعث آرامش روح و روان می‌شود بلکه اعتماد به نفس را هم افزایش می‌دهد.



این دستبند و انگشتر  را می‌توانید از فروشگاه آنلاین پرشیا تهیه کنید.

حدود قیمت دستبند: 50 هزار تومان ، انگشتر:60 هزار تومان

آبی و نارنجی رنگ‌های مکمل هستند برای تکمیل  این ترکیب رنگ، باید رنگی خنثی انتخاب شود، انتخاب رنگ کرم برای شلوار هم بر اساس همین قاعده انجام گرفته است.

استفاده از کمربند یا لباس‌هایی که کمر مشخصی دارند به جثه‌هایی در گروه ساعت شنی قرار می‌گیرند شکل خاصی می‌دهد. برش کمربند مانند این مانتو و در عین حال طرح کلی آن که حالتی خمره‌‌ای مانند دارد نیز همه در راستای همین قاعده انتخاب شده‌اند.

یادتان باشد همیشه قرار نیست از کیف و کفش یک رنگ در پوشش‌مان استفاده کنیم. همانطور که در این ترکیب می‌بینید کیف مشکی (کیف‌های باریک و بلند این روزها از اقبال خوبی در میان طراحان مد جهانی برخوردارند)‌ پیشنهادی در این ست، ترکیب خوبی با رنگ‌های نارنجی و آبی ساخته است.
این کیف را می‌توانید از نمایندگی چرم درسا تهیه کنید.

حدود قیمت: 500  هزار تومان


یک پیشنهاد کلاسیک!

این مانتو یک مانتوی کاملا کلاسیک است بنابراین فقط باید با کفش پاشنه بلند هماهنگ شود؛ کفشی درست مثل مدل پیشنهادی لونالون به خانم فرجاد.

این کفش را می‌توانید از گالری سنتونی مرکز خرید دنیای جواهر تهیه کنید.

حدود قیمت: یک میلیون تومان

نوار سرخابی که روی سرشانه‌های این مدل کار شده نه تنها رنگی است که با رنگ پوست زمستانی مارال جور درمی‌آید بلکه به دلیل تضادی که با رنگ سفید زمینه مانتو و نوع برشی که دارد  باعث می‌شود سرشانه‌ها بیشتر به چشم بیایند؛ می‌بینید که به همین سادگی می‌توان  مشکل عرض کم شانه‌ها را جبران کرد.

در این ترکیب به دلیل استفاده از تکه‌دوزی‌های رنگی متعددی که در طراحی کلی مانتو استفاده شده بهتر است سراغ شال و کیف یک رنگ بروید.

تکه‌دوزی‌های رنگی و متنوع روی مانتو ایجاب می‌کند شال انتخابی شما تک‌رنگ و کاملا ساده باشد. باتوجه به رنگ پوست خانم فرجاد، لونالون رنگ بژ را به او پیشنهاد می‌دهد.  البته برای ایجاد هارمونی بیشتر رنگ شال با رنگ  کفش هماهنگ شده است.



این شال را می‌توانید از گالری آسمان مرکز خرید گلستان تهیه کنید.

حدود قیمت: 40 هزار تومان

یکی از دلایل پیشنهاد این مدل به خانم فرجاد،  کمربند  تکه دوزی شده این مانتوست. توضیح اینکه استفاده از کمربند در اندام‌هایی با فرم ساعت شنی باعث تاکید بیشتر روی فرم کمر می‌شود بنابراین انتخاب مناسبی برای این نوع جثه‌هاست.

این مانتو را می‌توانید از مزون سندوس تهیه کنید.

دستبندی که در این ترکیب به خانم فرجاد پیشنهاد شده تلفیقی از سنگ‌های طبیعی است. سنگ به کار رفته در این دستبند چشم ببر است که علاوه بر هارمونی رنگی که در این ترکیب ایجاده کرده خواصی از قبیل افزایش  قدرت تصمیم‌گیری و تمرکز، کاهش اضطراب و... را هم دارد.

این دستبند را می‌توانید از فروشگاه آنلاین پرشیا تهیه کنید.

حدود قیمت: 70 هزار تومان


پازلی از رنگ!

 این مانتو با استفاده از تکنیک Color Blocking (ترکیب بی‌قاعده رنگ‌ها) طراحی شده است بنابراین تنها با  استفاده از رنگ و بدون نیاز به کمربند یا برش خاصی در کمر، تاکید لازم را در این قسمت ایجاد کرده است.

یکی از ویژگی​های این مدل استفاده از یک جفت اِپل ظریف در قسمت سرشانه‌ها و در نتیجه  بیشتر به چشم آمدن فرم سرشانه‌هاست.  اپل  نه تنها سرشانه‌‌ها را عریض‌تر می‌کند بلکه فرم کلی لباس را هم بهتر به تصویر می‌کشد.

این مانتو را می‌توانید از مزون سندوس تهیه کنید.

در این ترکیب، شال پیشنهادی به خانم فرجاد یک شال ساده به رنگ خردلی است؛ رنگی که در نگاه اول  ترکیب آن با رنگ‌هایی مثل سبز و بنفش می‌تواند درست مثل خانم فرجاد شما را متعجب کند! حق با شماست این ترکیب رنگ، فراتر از قواعد رنگ‌شناسی و هارمونی‌های معمول است و دقیقا به همین دلیل است که انتخاب شده است! این رنگ در عین تفاوت ظاهری که با رنگ‌های سبز و بنفش دارد، از  نوعی همخوانی ذاتی با آنها نیز برخوردار است. ماجرای این همخوانی هم از این قرار است؛ رنگ خردلی درست مثل رنگ سبز و بنفش، رنگی ترکیبی است و رنگ مشکی در هر سه این رنگ‌ها، رنگی تاثیرگذار است به همین دلیل است که همانطور که می‌بینید این سه رنگ به خوبی با هم جور درمی‌آیند.



این شال را می‌توانید از فروشگاه آسمان مرکز خرید گلستان(هروی) تهیه کنید.

حدود قیمت: 40 هزار تومان

بر اساس همان تکنیک Color Blocking (ترکیب بی‌قاعده رنگ‌ها)تنوع رنگی در این ترکیب بسیار زیاد است بنابراین کیف و کفش پیشنهاد شده به خانم فرجاد یک رنگ انتخاب شده ​اند . یک کیف کتابی چرمی به رنگ قهوه​ای و کفشی به همان رنگ. این کیف را می‌توانید از نمایندگی‌های چرم درسا(شعبه جردن) تهیه کنید.

حدود قیمت: 400 هزار تومان

کفش پیشنهادی لونالون  به خانم فرجاد در این ترکیب  یک کفش نوک‌تیز است. کفش‌های نوک تیز، پا را کوچکتر و در عین حال قد را بلندتر نشان می‌دهند. علاوه بر این موارد پوشیدن این نوع کفش باعث می‌شود استایل فرد رسمی‌تر به نظر بیاید.

این کفش را می‌توانید از گالری سنتونی مرکز خرید دنیای جواهر تهیه کنید.

حدود قیمت: یک میلیون تومان


ویدیو مرتبط :
روش و فوت و فن های درس خوندن - درخواستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن آراستگی


آرایش كردن شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما درست آرایش كردن آنقدرها هم كه فكر می‌كنید كار ساده‌ای نیست. اگرچه وقتی شما از فوت‌وفن‌های آرایش باخبر باشید دیگر سختی در كار نیست.

مجله زندگی ایده آل: آرایش كردن شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما درست آرایش كردن آنقدرها هم كه فكر می‌كنید كار ساده‌ای نیست. اگرچه وقتی شما از فوت‌وفن‌های آرایش باخبر باشید دیگر سختی در كار نیست و صرفا با مهارت‌هایی ساده خوب می‌دانید كه چطور باید یك آرایش بی‌نقص داشته باشید.

باید:  فونداسیون طبیعی!

كرم‌پودری كه برای صورت‌تان انتخاب می‌كنید نباید آنقدر مصنوعی باشد كه آرایش شما را علنی كند؛ بنابراین دو رنگ طبیعی به عنوان كرم‌پودر انتخاب كنید و روی قسمت چانه كنار هم بزنید. بعد زیر نور طبیعی و برابر آینه آنها را با هم مقایسه كنید تا دریابید كدامیك طبیعی‌تر است. در این راه می‌توانید از فرد دیگری هم راهنمایی بگیرید.

پرهیز از اشتباهات رایج در آرایش كردن

نباید: رژگونه اشتباهی

رژگونه‌ای كه انتخاب می‌كنید باید با رنگ تناژ صورت شما همخوانی داشته باشد و نباید متضاد رنگ صورت باشد. در این صورت آرایش شما زننده به نظر می‌رسد. بنابراین رژگونه‌ای انتخاب كنید كه رنگ آن از خانواده  رنگ پوست صورت شما باشد.

باید: تغییر فصل، تغییر آرایش

اگر به تناسب فصلی كه در آن وارد می‌شوید آرایش صورت خود را تغییر نمی‌دهید، اشتباه بزرگی مرتكب شده‌اید. شما باید به نسبت فصل آرایش كنید؛ به عنوان مثال شما در فصل‌های مرطوب كه بارندگی زیاد است مانند فصل بهار که در آن هستیم باید از لوازم آرایشی ضدآب استفاده كنید و باید تناژ آرایشی خود را تغییر بدهید. یادتان باشد كه رنگ آرایش در بهار و تابستان ملایم می‌شود.

نباید: آرایش روی پوست خشك هرگز

این یك اشتباه بزرگ است. یك « نباید » به معنای واقعی كلمه. اگر پوست خشكی دارید، دست‌كم یك بار در هفته باید از كرم‌های لایه‌بردار استفاده كنید و سپس حسابی به صورت‌تان مرطوب‌كننده بزنید. در غیر این صورت آرایش روی پوست شما نمی‌خوابد و پوسته‌پوسته می‌شود. در عین حال شما می‌توانید قبل از هر بار آرایش یك لایه مرطوب‌كننده به صورت بزنید و روی مرطوب‌كننده از كرم‌پودر استفاده كنید.

پرهیز از اشتباهات رایج در آرایش كردن

نباید: ناهماهنگی رنگی گردن و صورت

انتخاب اشتباهی كرم‌پودر مناسب برای صورت می‌تواند یك خطای بزرگ در آرایش باشد. اگر كرم‌پودری كه انتخاب می‌كنید با رنگ پوست صورت‌تان همخوانی نداشته باشد، طبیعی است كه با رنگ گردنتان هم هیچ هماهنگی نخواهد داشت. به این ترتیب شما در چند رنگ مختلف در انظار ظاهر می‌شوید. همیشه یادتان باشد وقتی آرایش می‌كنید رنگ صورت و گردنتان باید با همدیگر یكی باشند.

نباید: وقتی سایه را غلط انتخاب می‌كنید

برای سایه چشم‌هایتان، باید رنگی متضاد از رنگ طبیعی پوست استفاده كنید تا رنگ چشمان شما بیشتر و بهتر دیده شود؛ به عنوان مثال افرادی كه چشم‌های آبی دارند بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، مسی و برنز استفاده كنند. برای چشم‌های قهوه‌ای و عسلی، سایه آبی، سبز و ماهاگونی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

پرهیز از اشتباهات رایج در آرایش كردن

باید: وقتی برس های‌تان را تمیز می‌كنید

یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در آرایش كردن تمیز نكردن برس‌های پودر و رژگونه است یا اینكه استفاده كردن از برس‌های قدیمی. باید حتما ماه به ماه برس‌های خود را تمیز كنید. اگر اخیرا احساس كرده‌اید چرا آرایش شما تازه و براق به نظر نمی‌رسد بدانید كه مشكل در برس‌هایی است كه مدت‌هاست تمیز نشده‌اند.

نباید: دردسر پودر زیادی

پودر یا كرم‌پودر زیادی روی صورت در طول روز باعث می‌شود صورت شما زیادی سنگین شود؛ به‌طوری كه این سنگینی را احساس می‌كنید و هم اینكه این پودر روی صورت شما ماسیده و تكه‌تكه می‌شود. در نتیجه ظاهر خیلی بدی پیدا می‌كند. باید در طول روز از دستمال كاغذی استفاده كنید تا هم چربی كرم‌پودر را بگیرید و هم زیادی آن را از روی صورت‌تان پاك كنید.

پرهیز از اشتباهات رایج در آرایش كردن

نباید: كانسیلر اشتباهی

یك اشتباه معمول، انتخاب كردن كانسیلر دورچشمی است كه دو تا سه درجه از كرم پودر شما روشن‌تر باشد. این كار نه‌تنها تیرگی دور چشم را پوشش نمی‌دهد بلكه فقط این قسمت از صورت را در معرض دید بیشتری قرار خواهد داد. ضمن اینكه معمولا كانسیلرهای هلویی‌رنگ، خیلی بهتر تیرگی دور چشم را می‌پوشانند.