ستاره های فوتبال، پادشاهان اینستاگرام و توییتر


حالا دیگر همه ما می دانیم توییتر و فیسبوک و تلگرام و چه و چه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند.

هفته نامه تماشاگران امروز - رومینا تیموری: حالا دیگر همه ما می دانیم توییتر و فیسبوک و تلگرام و چه و چه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند. هفته گذشته در گزارشی به سلبریتی هایی که در فضای مجازی فعالند و با هوادارن شان رابطه مستقیمی دارند، اشاره کردیم اما جالب اینجاست که این روزها ورزشکاران حرفه ای هم پا به پای هنرمندان در این شبکه ها حضور دارند و چه بسا گوی رقابت را از آنها ربوده اند. بعضی از چهره های سرشناس دنیای ورزش با میلیون ها طرفدار در اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک به طور مستقیم با هواداران شان در ارتباط هستند و با گذاشتن عکس های خصوصی و یا جملاتی که گاهی خواندنی اند، تلاش می کنند دل طرفداران شان را به دست آورند.

کریستیانو مرد محبوب اینستا

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا به حساب می آید. ممکن است بعضی از بازیکنان و ورزشکاران را پیدا کنید که سال هاست صفحه توییترشان را حتی باز نکرده باشند اما صفحه اینستاگرام شان حتما آپدیت شده است.

اما پرطرفدارترین چهره های ورزشی اینستاگرام چه کسانی هستند؟ جالب اینجاست که پنج ورزشکار محبوبی که بیشترین دنبال کننده را در اینستاگرام دارند، فوتبالیست هستند. خامس رودریگز، بازیکن جوان رئال مادرید با 21 میلیون دنبال کننده در رده پنجم لیست ما قرار گرفته. در رتبه چهارم یکی از ستاره های سابق دنیای فوتبال یعنی دیوید بکام با 22.5 میلیون دنبال کننده ایستاده است. در حالی که بکام تنها دو سال است به این شبکه اجتماعی پیوسته اما یکی از پرطرفدارترین چهره های مشهور در آن به حساب می آید. لیونل ، اعجوبه آرژانتینی بارسلونا هم با 42.2 میلیون دنبال کننده سوم است و نیمار برزیلی با 48.6 میلیون دنبال کننده، دوم.

و اما رتبه نخست از آن کسی نیست جز کریستیانو رونالدو. به نظر می آید کریس رونالدوی پرتغالی همان قدر که در دنیای فوتبال و مستطیل سبز طرفدار دارد، در دنیای مجازی هم محبوب ترین چهره دنیاست. ابرستاره رئال مادرید با 57 میلیون دنبال کننده پرطرفدارترین و محبوب ترین چهره ورزشی اینستاگرام به حساب می آید.

ستاره های فوتبال پادشاهان اینستاگرام و توییتر


فعال ترین ها کدامند؟

کسانی که دیوانه شبکه های اجتماعی اند، توییتر را به اینستاگرام، فیسبوک و ... ترجیح می دهند. بعضی از فوتبالیست ها هم این احساس را دارند. ورزشکاران زیادی هستند که از این طریق با طرفداران شان در ارتباطند و احساسات شان را با آنها در میان می گذارند اما بازیکنان زیادی مثل وین رونی هستند که یک توییت می گذارند و چندین ماه پیدای شان نمی شود.

برخی دیگر هم هستند که خیلی زیاد از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. مایکل اوون، بازیکن سابق تیم ملی انگلستان یکی از چهره هایی است که در توییتر بسیار فعال است و در لیست ما در رده پنجم قرار گرفته است. اوون نظراتش در مورد تیم ها، بازیکنان و مسابقات را توییت می کند و معمولا هم توییت دنبال کننده هایش را ری توییت می کند.

جک ویلشر، بازیکن جوان آرسنال هم یکی از فعالان توییتر است. او معمولا در مورد تمریناتش می نویسد و عکس هایی با دوستان و هم تیمی هایش می گذارد و البته گاهی هم جملاتی در مورد زندگی خصوصی اش می نویسد.

جوئی بارتون، هافبک برنلی هم در توییتر بسیار فعال است و بیشترین دنبال کننده را در میان بازیکنان لیگ جزیره دارد. او که معمولا در توییت هایش از بازیکنان و هم تیمی هایش انتقاد می کند و همین باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. ریو فردیناند، یکی دیگر از فوتبالیست هایی است که توییتر جزیی از زندگی روزانه اش شده است. اسطوره سابق منچستر یونایتد تقریبا درباره هر چیزی در زندگی روزانه اش یک توییت می گذارد.

و اما رتبه نخست فعال ترین فرد در توییتر از آن زلاتان ابراهیموویچ، ستاره بی چون و چرای این روزهای پاری سن ژرمن است. ایبرا که در خارج از فضای مجازی هم همیشه خبرساز و جنجالی بوده، با حضور فعال در توییتر هم همین فضا را ایجاد کرده است. او بیشتر اوقات بازیکنان فوتبال را به اصطلاح، منشن می کند و با آنها کری می خواند!

ستاره های فوتبال پادشاهان اینستاگرام و توییتر

وقتی شبکه های اجتماعی منبع درآمد می شوند

این روزها بسیاری از افراد مشهور دنیا با حضور فعال در شبکه های اجتماعی نه تنها جذب مخاطب بیشتری می کنند بلکه درآمدزایی هم می کنند. کریستیانو رونالدو مجموعا با 164 میلیون دنبال کننده و هوادار در شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، محبوب ترین ورزشکار در شبکه های اجتماعی است و همین مسئله باعث شده که این ستاره پرتغالی هر از چند گاهی با یک پست تبلیغاتی درآمد زیادی به دست آورد. البته این اتفاق باعث شده انتقادها نسبت به او هم بالا بگیرد. به عنوان مثال تبلیغ کالاهایی مانند لباس زیر از سوی این بازیکن مخالفان زیادی به همراه داشت. دو سال پیش هم، زمانی که مانوئل نویر، دروازه بان بایرن مونیخ رقیب رونالدو در رقابت بر سر توپ طلا بود، با استفاده از همین مسئله، ستاره رئال مادرید را به سخره گرفت.

با این حال، این مسائل هم باعث نشده که رونالدو از کارهای تبلیغاتی که نقش زیادی در افزایش درآمد او دارد، صرف نظر کند. خیلی از کمپانی ها دوست دارند که رونالدو در پستی در شبکه های اجتماعی، برند آنها را تبلیغ کند چرا که این مسئله باعث می شود نه تنها آن پست میلیون ها بار دیده شود بلکه چند میلیون هم لایک بخورد و بازنشر شود.

به عنوان مثال، شش پستی که رونالدو در تبلیغ از یک برند ساعت سوییسی در طول دو روز در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، بیش از 25 میلیون بار دیده شد و بیش از 2.5 میلیون لایک خورد. البته این تعداد بالای بیننده، درآمد خوبی هم نصیب رونالدو کرد. درآمد این شش پ    ست چیزی بالغ بر 360 هزار یورو بود. یعنی برای هر پست 60 هزار یورو نصیب رونالدو شد. به عبارت دیگر اگر بخواهیم یورو را به نرخ این روزها با قیمتی حدود سه هزار و 600 تومان بسنجیم، درآمد رونالدو برای هر کدام از این پست ها می شود چیزی حدود 216 میلیون تومان.

ستاره های فوتبال پادشاهان اینستاگرام و توییتر


ویدیو مرتبط :
چگونه اینستاگرام توییتر را شکست می دهد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره اینستاگرام شو نه ستاره زمین فوتبال


این روزها فوتبالیست‌های ایرانی یه جای اینکه در زمین فوتبال بدرخشند تبدیل به ستاره‌های اینستاگرامی شدند.

خبرگزاری میزان: تکنولوژی خوب است مخصوصا اگر این تکنولوژی در راه پیشرفت به بشر و نزدیک کردن آدم‌ها در سراسر جهان به هم باشد. چند سالی است که پدیده‌ای به نام «شبکه‌های اجتماعی» در کشور ما و البته کل جهان خود نمایی می‌کند. فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و ... نرم‌ افزارهایی هستند که به خاطر نوع کاربردشان در سراسر جهان و البته کشور ما کارایی فراوانی دارند.

تجربه نشان داده برخورد مردم ما به پدیده‌های نو ظهور یا سفیدِ سفید است یا سیاه‌ِ سیاه که در مورد شبکه‌های اجتماعی و جذابیت‌های آن به شدت سفید است. چند سال پیش و قبل از ظهور عصر موبایل هوشمند، ستاره‌های فوتبال بین مردم و روی سکوهای ورزشگاه‌ها محبوبیت داشتند. جایی که هزاران عشق فوتبال فارغ از مشکلات فراوان دوران خودشان به ورزشگاه می رفتند تا هم فوتبال ناب ببینند و هم فوتبالیست ناب!

آن زمان تمام تمرکز و عشق فوتبالیست‌های قرمز و آبی توپ و زمین، گل زدن بود و موفق شدن، قهرمانی بود و به دست آوردن دل کلی هوادار «حقیقی» و اصلاً خبری از دنیای مجازی نبود. آن زمان لباس پرسپولیس و استقلال قداست داشت و برای فوتبالیست جماعت چیزی مهمتر از این وجود نداشت، آن زمان پیراهن و لباس را با پول عوض نمی‌کردند و ...

بگذریم! حالا چند سالی است که نوع برخورد فوتبالی‌ها با اهالی رسانه و هواداران فرق کرده، همزمان با کوچ ناگهانی هواداران «حقیقی» از ورزشگاه‌ها ناگهان سر و کله هواداران «مجازی» پیدا شد! دیگر خبری از آن جمعیت 5 هزار نفری تمرین پرسپولیس نیست. دیگر کسی برای دیدن ستاره آبی به تمرین نمی‌رود چون همه اینها بیشتر در فضای مجازی فعالیت دارند تا دنیایی حقیقی. اصلا نوع برخورد فوتبالی‌ها در فضای مجازی و حقیقی با هم متفاوت است، یعنی ستاره خوش اخلاق اینستاگرام وقتی با جماعت هوادار حقیقی برخورد می‌کند اخلاقش 180 درجه فرق دارد.

حالا کار به جایی رسیده که فوتبالیست‌ها که غالباً ستاره هم نیستند تمام وقت‌شان را در «نت» می‌گذرانند و آن قدر محو جذابیت‌های رنگارنگ آن می‌شوند که هر جایی، حتی در تمرین هم مشغول «سلفی» گرفتن هستند. مدتی است که فوتبالیست‌ها نه ستاره‌ها به جای تعامل واقعی با هواداران و رسانه‌ها، اینستاگرام را به عنوان مرجع خبری انتخاب کرده‌اند.

واقعیت این است که انگار این فضای مجازی همه را جادو کرده، دیگر فرقی ندارد که ستاره نو پا باشی یا مثلا علی پروین چون خواه نا خواه می‌شوی یکی از اعضای فعال فضای مجازی. واقعاً کار به جایی رسیده که خیلی‌ها به جای اینکه به فکر ستاره شدن و تشویق شدن در ورزشگاه‌ها باشند دنبال جمع کردن «لایک» بیشتر در اینستاگرام هستند. اصلاً برای خیلی‌ها ملاک محبوب شدن و ستاره شدن درخشش در زمین فوتبال نیست بلکه درخشش در فضای مجازی و اینستاگرام است.

فضای مجازی یا اینستاگرام می‌تواند کاربردهای مثبت زیادی داشته باشد اما به همان اندازه هم مخرب است که نمونه‌های وطنی تخریب این فضا بسیار زیاد است و بودند و هستند فوتبالیست‌هایی که با همین فضای مجازی کارشان به حبس و زندان کشیده شده است.

کاش فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی در جامعه و فوتبال ما جا بیافتد، کاش به همان زمانی برگردیم که دوستی و نفرت حقیقی بود، کاش برای فوتبالیست‌ها پر شدن استادیوم‌ها به اندازه لایک خوردشان اهمیت داشت، کاش فوتبال ما طوری بود که فوتبالیست‌ها به جای اینکه با کارها و چهرهای عجیب و غریب دیده شوند با فوتبالشان دیده می‌شدند، کاش ...