رضا ناجی: بازیگر نبودم مکانیک می‌شدم!


محمد امین ناجی معروف به رضا ناجی بازیگر سینما و تلویزیون پنجم دی ماه سال 1321 در خیابان طالقانی تبریز متولد شد. از کودکی به تئاتر علاقه داشت و در تئاترهای خیابانی مختلفی نقش بازی کرده بود. شغل اصلی‌اش مکانیکی و دارای گواهینامه پایه یک رانندگی و گواهینامه درجه یک مهارت فنی خودرو است.


ویدیو مرتبط :
اگر من رهبر نبودم، پیگیر فضای مجازی می شدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشاورز :از این‌که بازیگر شدم خیلی پشیمانم



 

 

محمد علی کشاورز :از این‌که بازیگر شدم خیلی پشیمانم

 

محمد علی کشاورز، بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به پرسشی که پشیمان نیستند که حرفه بازیگری را انتخاب کردید؟ گفت: خیلی، خیلی پشیمانم؛ واقعا پشیمانم.



به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد علی کشاورز در مصاحبه ای اختصاصی درباره وضع سینما و مشکلات هنر هفتم افزود: پایه و اساس سینما اخلاق و سناریوست که متاسفانه سینمای ما هیچکدام از آنها را ندارد.


وی در پاسخ به این پرسش که کارشناسان معتقدند فیلم های سینمایی در سال های اخیر ضعیف و بی محتوا شده است؛ پاسخ داد: من کارشناس نیستم اما به طور کلی بد شدن سینما به علت بد بودن سناریوها است.



کشاورز به باندبازی به عنوان یکی دیگر از مشکلات سینما اشاره و اضافه کرد: برخی آدم ها و تهیه کنندگان به عنوان سر باند، باند تشکیل داده اند و فعالیت می کنند.



وی در ادامه گفت: آنها معلوم نیست از کجا آمده اند پول دارند و می ایند برنامه می گذارند و فیلم می سازند.



این بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این که از بالا تا رده های پایینی باندبازی است تاکید کرد: باندها و رابطه بازی در سینما باید از بین برود.



وی افزود: آقایی هست که هرکه را می خواهد می آورد، تهیه کننده هم خوشحال است؛‌ پولی هم می دهد؛ البته دروغ می گویند به هنرپیشه ها هم پول مناسب نمی دهند؛ ضمن این که سناریوها هم مزخرف است.



کشاورز با انتقاد از سناریوهایی با مضمون عشق های سطحی گفت: عشق در فیلم ها عشق های الکی است، این فیلم ها کدام مسئله اجتماعی را مطرح کردند.



وی با اشاره به اثار آلمادوار کارگردان اسپانیایی گفت: حالا ما غربزده نیستیم اما شما ببینید "آلمادوار" وقتی در اسپانیا با فیلم هایش از جامعه خودش می گوید.



وی افزود: اینجا فقط بازیگران را ببرند صورت هایشان را عمل کنند یا گونه بگذارند یا چشم هایشان را عمل کنند؛ برخی رسانه ها هم متاسفانه پول می گیرند عکس آنها را چاپ می کنند.



کشاورز اضافه کرد: جوانان هم خیال می کنند بازیگری شغل آبرومندی است نه عزیز من، شغل آبرومندی نیست بروید دنبال شغل دیگری.



این بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در توصیه ای به جوانانی که علاقه زیادی به بازیگری دارند، با انتقاد از برخی آموزشکده های بازیگری گفت: این آموزشگاه ها از بچه های مردم پول زیادی می گیرند و بعد می گویند عکس بگذارید تا معرفی شوید ضمن این که آنها هم باند هستند.



وی با تاکید بر آموزش دانشگاهی رشته بازیگری گفت: باید دانشکده باشد نه آموزشگاه؛ باید دانشکده باشد تا استادان خوب برای تدریس دعوت شوند،‌ نه افرادی مثل من که این کاره نیستند!



وی در توصیه ای دیگر گفت: برای دست اندرکاران سینما باید اخلاق، دانش،‌ اندیشه، تعقل و ادبیات و جغرافیای ایران در اولویت باشد.



این بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: وقتی یک رُلی (نقشی) را به بازیگری می دهند فرضا باید نقش کُرد را بازی کند باید کُرد را بشناسد، ریتم حرکتی و بیانی کُرد را بشناسد اما آن بازیگر همانطوری بازی می کند که نقش یک تهرانی را بازی می کند اینها زحمت دارد و باید برای ایفای نقش تلاش کرد.



وی به خطاب به فیلم نامه نویسان گفت: مولانا و عطار را بخوانید؛ ببینید چقدر داستان در ادبیات ایران نهفته است.



کشاورز در بیان کنایه آمیزی به برخی فیلم های سطحی اشاره و اضافه کرد: برخی فقط فیلم هایی همچون "مادر زن سلام" و "پدرزن سلام" را می سازند و مردم رو گول می زنند؛ نتیجه اش این می شود که کسی نمی رود فیلم ببیند.



وی در ادامه گفت: متاسفم که مردم با این فیلم های سطحی گرایش به برنامه های ماهواره ای پیدا می کنند و چرا باید تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار بگیرند؟



این بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: خدا کند این دسته بندی ها و باند بازی ها از سینمای این مرز و بوم رخت بربندد.



محمد علی کشاورز در پایان این مصاحبه گفت: ما که رفتیم اما باید به جوانان و آینده سازان سینمای ایران فرصت حضور در عرصه های مختلف این هنر داده شود.