خواننده های ورزشکار


یک خواننده شش دانگ و تمام عیار به جز صدا و تکنیک خوانندگی باید از اندام متناسبی هم داشته باشد تا بتواند روی استیج با صلابت ظاهر شودو اجرای خوبی از خود به نمایش بگذارد. شاید همین موضوع باعث شده که خیلی از خوانندگان برجسته کشورمان به صورت مداوم و گاه حرفه ای به ورزش بپردازند

روزنامه تماشا: یک خواننده شش دانگ و تمام عیار به جز صدا و تکنیک خوانندگی باید از اندام متناسبی هم داشته باشد تا بتواند روی استیج با صلابت ظاهر شودو اجرای خوبی از خود به نمایش بگذارد.

شاید همین موضوع باعث شده که خیلی از خوانندگان برجسته کشورمان به صورت مداوم و گاه حرفه ای به ورزش بپردازند اما در این میان عده ای از ستاره های آسمان موسیقی، به ورزش های عجیب و نامتعارف روی آورده اند که در نوع خود جالب است.

کیک بوکسینگ به سبک مازیار


مازیار فلاحی یا همان آقای عاشقانه ها یکی از خوانندگانی است که به شدت مقید به تمرینات ورزشی است و سعی می کند تمرینات ورزشی اش را به طور مرتب و روزانه پیگیری کند. شاید الان با خودتان می گویید مازیار یا به ورزش پرورش اندام مشغول است یا نهایتا فوتبال بازی می کند!

اما مازیار خیلی حرفه ای تر از این حرف ها به ورزش نگاه می کند. او برخلاف سبک عاشقانه و ظریفی که در موسیقی پیش گرفته، به دنبال ورزش خشنی مثل کیک بوکسینگ رفته! جالب است بدانید که مازیار به شدت به این ورزش علاقمند است و سعی می کند تمریناتش را در این رشته رزمی به طور مرتب پیگیری کند.

با خواننده های ورزشکار

مازیار در یکی از مصاحبه هایش راجع به علاقه اش به این ورزش رزمی می گوید: «کیک بوکسینگ و در کل ورزش های رزمی نه تنها خشن نیستند بلکه امروز اینگونه ورزش ها در دنیا به عنوان یک هنر مطرح هستند و آن را «مارشال آرت» یا «هنرهای رزمی» می نامند. در واقع سال هاست در دنیا این ورزش را به عنوان هنر می شناسند، شاید من با این منطق است که کله خشونت را از کنار این ورزش حذف می کنم. گاهی زیباترین حرکات ورزشی مثل حرکات افتتاحیه المپیک می تواند ریشه در مارشال آرت دارد. تعادل و تمرکز، اعتماد به نفس و قدرت بدنی بخشی از زیبایی های اینگونه هنرهای رزمی به حساب می آیند کههمه آنها در کنار هم باعث جذابیت رشته های رزمی می شود.»

مازیار در مورد پیگیری تمریناتش در سفرهای خارجی هم می گوید: «سعی می کنم تمریناتم را به طور مرتب پیگیری کنم. حتی وقتی در سفر هستم وقتم را طوری تنظیم می کنم که بتوانم ساعتی را به تمرین بپردازم به همین دلیل چه در خارج از ایران باشم و چه در شهرستان های کشور خودمان حضور داشته باشم، هرگز دست از تمرینات خود برنمی دارم و با دقت تمریناتم را ادامه می دهم. ضمن اینکه مربی ام همیشه نوع تمرینات را به بنده یادآوری می کندن و به طور مستمر پیگیر نحوه انجام تمریناتم هست. در کشورهای خارجی در اکثر هتل ها باشگاه های بسیار مجهز برای ورزش کردن موجود است و زمانی که به دلیلی در سفرهای خارجی حضور دارم، از این فضاهای ورزشی برای انجام تمریناتم استفاده می کنم.»



با خواننده های ورزشکار

مرتضی پاشایی و سپک تاکرا

تیم فوتبال هنرمندان، تیم والیبال هنرمندان، تیم بسکتبال هنرمندان و حالا تیم سپک تاکرای هنرمندان ... بله اشتباه نخوانده اید! هنرمندان این بار تصمیم گرفته اند در قالب تیم سپک تاکرا برای ورزش کردن تبلیغ کنند. ورزش سختی که تقریبا چیزی شبیه به والیبال است اما به جای دست، باید با پا توپ را از تور عبور داد. مرتضی پاشایی، مازیار فلاحی و بهنام علمشاهی خوانندگانی هستند که تا امروز به این تیم جالب پیوسته اند و با جدیت خاصی سپک تاکرا را دنبال می کنند.



با خواننده های ورزشکار

فوتبالیست ها...

فرزاد فرزین و محسن یگانه هم از غافله ورزشکاران عقب نمانده اند و هر وقت فرصت کنند سراغ فوتبال می روند و پا به توپ می شوند. محسن در مورد علاقه اش به فوتبال می گوید: «فوتبال را دوست دارم و هر وقت فرصت کنم (بیشتر به خاطر سلامتی) فوتبال بازی می کنم. یک مدتی هم با تیم فوتبال هنرمندان تمرین می کردم اما نتوانستم خودم را از لحاظ زمانی با تمرینات هماهنگ کنم و با وجود اینکه خیلی دوست داشتم در این تیم حضور داشته باشم، مجبور به عذرخواهی از دوستان شدم.»



با خواننده های ورزشکار

یاس: بانجی جامپینگ برایم تکراری شده!


بانجی جامپینگ یکی از ورزش هایی است که شاید خیلی ها آن را ورزش به حساب نیاوردند و بیشتر به چشم یک کار خطرناک و البته ترسناک به آن نگاه کنند. خیلی باید دل شیر داشته باشی که یک بند به خودت آویزان کنی و بعد دل به دریا بزنی و خودت را از فاصله 80-70 متری به سمت زمین پرتاب کنی! اما انگار یاس این دل شیر را دارد و هر وقت فرصت کند به بانجی جامپینگ بام تهران می رود و از آن بالا به پایین می پرد تا آدرنالین خونش به نوعی تنظیم شود.

یاسر در یکی از مصاحبه هایش در این مورد می گوید: «تفریح خاصی ندارم، فرصتی داشته باشم به بام تهران می روم و قدم می زنم، گاهی اوقات هم از بانجی جامپینگ می پرم. فکر می کنم حدود هفتاد بار از بانجی پریده ام. البته این موضوع یک مقدار برایم تکراری شده و اگر ارتفاعش بیشتر شود باز هم برایم جذابیت پیدا خواهد کرد. من هیجان و استرس را دوست دارم. وقتی از پله ها بالا می روی و آن ارتفاع را می بینی و با تمام وجودت پایین می پری، یک حس عجیب و غریب به سراغت می آید.»


ویدیو مرتبط :
خواننده سجاد سمیعی - خواننده خوش صدای نسل جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرامرز آصف، خواننده و ورزشکار سابق ایرانی



فرامرز آصف,بیوگرافی فرامرز آصف,عکس فرامرز آصف

فرامرز آصف

 

بیوگرافی فرامرز آصف، خواننده پاپ ایرانی

فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران در رشته های پرش سه گام می باشد. موسیقی فرامرز آصف در عین حال که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الهام و تأثیر گرفته، دارای چاشنی‌های موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز می‌باشد. فرامرز آصف در آثارش از ترانه هایی در مورد هویت، عشق و از میراث فرهنگی ایران استفاده می کند. 

زندگی نامه فرامرز آصف

فرامرز آصف خوانندهٔ سبک پاپ و ورزشکار سابق ایرانی است.

فرامرز آصف متولد دزفول و اصالتاً از خاندان آصف نخعی و اهل تهران بود. دانشگاه جنوب کالیفرنیا به فرامرز آصف، به دنبال کسب مدال برنز در رشته پرش سه گام در بازیهای آسیایی سال ۱۹۷۴ در تهران و رکورددار پرش سه گام ایران، بورس تحصیلی ورزشی اعطا نمود و بدین طریق فرامرز آصف راهی آمریکا شده و برای مدت چهار سال به تیم دوومیدانی این دانشگاه پیوست. فرامرز آصف در سال ۱۹۸۰ با مدرک مهندسی در رشته معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی فارغ‌التحصیل شد.

 

ازدواج فرامرز آصف

فرامرز آصف در تاریخ ۲۵ جولای سال ۲۰۰۳ میلادی با یلدا آصف ازدواج نموده است. آصف در حال حاضر در ایالت کالیفرنیای آمریکا مقیم است.

 

حضور فرامرز آصف در صحنه ی ورزش
فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران در رشته های پرش سه گام( دارای رکورد ۳۱ ساله با ۱۶ متر و ۸ سانتى متر ) و پرش طول(۷٫۵۸متر) و همچنین برنده مدال برنز پرش سه گام در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران می باشد.

 

بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال كه هم‌دوره فرامرز آصف است دربارهٔ او می‌گوید: "فرامرز آصف پسر تحصیلکرده‌ای بود که مدارج تحصیلی را تا بالاترین سطح گذرانده بود. ورزشکار خیلی خوبی هم بود. البته همان موقع هم ته صدایی داشت و کارهای هنری را هم دوست داشت. گاهی هم برای ما می‌خواند. البته وقتی این‌ها می‌روند خارج، جذب فضای آن فضاها می‌شوند. به هر حال یک اتفاقاتی هم در آن سال‌ها افتاد. یکسری برخوردهای تند شد. این‌ها ورزشکار بودند و رفتند و بعد وارد فضاهای دیگری شدند. شاید اگر ما با رأفت اسلامی بیشتری در رأس ورزش کشورمان با قهرمان‌هایی از این دست برخورد می‌کردیم، می‌شد خیلی‌ها مثل آصف را هم برگرداند همین جا و کاری کرد که مواضع شان عوض شود.

 

فرامرز آصف,زندگینامه فرامرز آصف,تصاویر فرامرز آصف

فرامرز آصف، ورزشکار سابق ایرانی

 

افتخارات ورزشی فرامرز آصف
- فرامرز آصف، صاحب رکورد چندین ساله در رشته دوومیدانی ایران و پرش طول است
- فرامرز آصف در بازیهای آسیایی سال ۱۹۷۴ برنده مدال برنز پرش سه گام شد.
- قهرمان تیمی آمریکا N.C.A.A.
- در سال ۱۹۷۸ فرامرز آصف به اتفاق تیم دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به قهرمانی تیمی آمریکا(N.C.A.A. champion ) نائل گردید.

 

سبک موسیقی فرامرز آصف
موسیقی فرامرز آصف در عین حال که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الهام و تاثیر گرفته، دارای چاشنی های موسیقی آمریکای جنوبی و اروپایی نیز می باشد.
فرامرز آصف در آثارش از ترانه هایی در مورد هویت، عشق و از میراث فرهنگی ایران استفاده می کند و موسیقی اش یک تنوع خوب از ابزار های قومیست که آمیزه ای از سبک های سراسر جهان از جمله موزیک آبادانی، فلامنکو رقص سیاهان، آفریقایی، آمریکای جنوبی، کوبا ،سالسا، جامائیکایی، رگی، هیپ هاپ آمریکا، اروپا ،فیوژن، پاپ، راک و نیو ایج و همچنین ۸٫۶ است.

 

بیوگرافی فرامرز آصف,فرامرز آصف,عکس های فرامرز آصف

فرامرز آصف، خوانندهٔ سبک پاپ

 

آلبوم های فرامرز آصف
از آلبوم های فرامرز آصف می توان به افرا ۱و۲، ضیافت، افرا ۳، جنگ و صلح، ترمه و یاس، قشنگ روزگار، افرا ۷ (بهترین های ۲۵ سال)، افرا ۸(سیمین بر) اشاره کرد.
فرامرز آصف، سابقه همکاری و آشنایی دیرینه با اردشیر فرح؛ گیتاریست و تنظیم کننده چیره دست آلبوم افرا را نیز در کارنامه خود دارد.

 

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر صبح بخیر

منابع:

fa.wikipedia.org

8song.in