احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک ارزان ترند


مراسم ختم خواهر محمد سرافراز، رییس صداوسیما و حیات جلوی مسجد بلال. این شاید چهلمین مراسم ختمی بود که محمود احمدی نژاد را از خانه میدان 72 بیرون می کشید و در برابر مردم قرار می داد.

هفته نامه تماشاگران امروز: مراسم ختم خواهر محمد سرافراز، رییس صداوسیما و حیات جلوی مسجد بلال. این شاید چهلمین مراسم ختمی بود که محمود احمدی نژاد را از خانه میدان 72 بیرون می کشید و در برابر مردم قرار می داد. دوباره کشیدن لپ بچه ها، دادن چند شکلات به خردسال ها و چندتایی سلفی با جوان ها. دوباره آنهایی که برایش فریاد دکتر قهرمان سر می دهند و آنهایی که زیر لب غر می زدند و متهمش می کردند به همه بدبختی های این روزهای زندگی شان. رییس جمهور دولت های نهم و دهم این را شیوه جدید زندگی اش قرار داده است.

احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک هم قرمزترند هم ارزان تر

جلوی در مجلس ایستاده و منتظر همسرش است. مدام از محافظانش سراغ همسرش را می گیرد. این آخرین حضور رییس جمهور دولت های نهم و دهم در انتظار عمومی است که در دو سال گذشته مصاحبه ای نداشته. چند سخنرانی در شهرستان ها داشته و تا توانسته به ختم ها و مراسم عزاداری رفته.

این بار حضور در مراسم ختم خواهر رییس صداوسیما او را به مسجد بلال کشانده. بعد از دیدار با سرافراز، جلوی مسجد به انتظار همسرش ایستاده بود و با مردم جلوی در حرف می زد. آنهایی که رغبت می کردند سمتش بروند. آنهایی که چپ چپ نگاهش می کردند و مثل همیشه یکی از آنهایی که دکترگویان از دلتنگی هایش می گوید: «دکتر ایشالله می یای دور بعد و خودت 50 میلیون رأی میاری...» و دکتر دستش را بالا می آورد و با لبخند می گوید: «ایشالله خودش میاد و همه چی رو درست می کنه...»

حضور در مرقد امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان ها در دهه فجر؛ این برنامه مقامات رسمی است که همه ساله برگزار می شود و احمدی نژاد هم هشت سال در مقام رییس جمهور انجامش داده بود.

او هنوز هم حال و هوای رییس جمهوری را در سر دارد. تیم به جا مانده از دولتش را به خط کرده و راهی حرم شده اما حتی با استقبال رسمی سید حسن خمینی که برای تدریس به قم رفته یا هیچ یک از اعضای اصلی خانواده امام (ره) روبرو نمی شود.

احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک هم قرمزترند هم ارزان تر

سایت رسمی اش با هیجان تصاویری از او را در این مراسم منتشر کرده و یک یاز سرتیترهای اخبارش این جمله از رییس جمهور پیشین است: «گروهی هر چه دارند را از امام دارند و به ایشان ظلم می کنند»؛ جمله ای که البته خیلی قبل ترها گفته بوده.

دیدار با خبرنگاران هم طیف و سخنرانی در مراسم 52 سالگی انقلاب فلسطین. اظهارنظری جنجالی که تمدن، تکذیبش کرد. جمله ای که مبنی بر پیش بینی شکست سنگین اصولگرایان در انتخابات مجلس بود اما مرتضی تمدن، استاندار پیشین تهران که این روزها دست راست استاد شده، تکذیبش کرد.

احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک هم قرمزترند هم ارزان تر

در دیدار با خبرنگاران هم طیف هم، روی تخته از اصول بنیادین و دلیل وقوع انقلاب نوشته بود به سبک همه آن سخنرانی هایی که در هشت سال ریاستش زیاد انجام داده. از حرف هایش درباره هلوکاست تا برادران قاچاقچی و اینقدر بیانیه بدهید تا بیانیه دان تان پاره شود.

به اینها سخنرانی در همایشی 100 نفره در برج میلاد را هم می توان اضافه کرد؛ جایی که او دوباره از حمیدرضا بقایی بعد از آزادی رونمایی می کند.

غیر از اینها اما هر چه در حال و احوال این روزهای احمدی نژاد جستجو کنی، حضور در مراسم ختم است. از حضور در بهشت زهرا و مقبره شهدا و کلی عکس دست کشیدن بر سر بچه ها و سلفی گرفتن با بزرگترها تا اشک هایش در مراسم تشییع جنازه شهید باقری، محافظ 15 ساله اش و کلی ختم دیگر از بزرگداشت هادی نوروزی تا سردار سلیمی و بسیاری دیگر از شهدای مدافع حرم. مراسم پاسداشت شهید حسین همدانی و دیگران.

احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک هم قرمزترند هم ارزان تر

همه دیدارهایی که او را دوباره با مردم رخ به رخ می کرد. حرف های غیررسمی و القای حس مردمی بودن، حسی که او آن را از افتخاراتش می داند. نگاهی به سایتش به خوبی گویای این ادعاست: «هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی، مثل من اینقدر ساده بین مردم نمی رود.» این جمله را او سال 89 گفته بود اما چندی قبل دوباره در سایتش بازنشر شده است.

مراسم ختم خواهر سرافراز و دوباره احمدی نزاد. او در مراسم ختم به بحرانی برای دولتی ها بدل شده است. همین چند هفته قبل بود که نهاوندیان در مراسم ختم سردار سلیمی دستانش را به هم قفل کرد تا به او دست ندهد. این بار هم خیلی ها سعی می کردند راه شان را کج کنند تا با او روبرو نشوند. در آ« شلوغی یک نفر به احمدی نژاد نزدیک می شود و از او می پرسد: «راستی دکتر جان چه خبر از گوجه فرنگی های نارمک؟» و البته جواب سریع و بی درنگ او را می شنود: «واقعا گوجه های محله نارمک هم ارزانتره و هم قرمزتر».

احمدی نژاد: هنوز گوجه های نارمک هم قرمزترند هم ارزان تر

همان روز قیمت گوجه فرنگی در نزدیکترین میوه فروشی به میدان 72 نارمک، یک هزار و 980 تومان بود؛ تقریبا 500 تومانی ارزان تر از سوپرمیوه های تجریش و البته هم قیمت با محله هایی مثل پیروزی. 300 تومانی هم گران تر از قیمت میوه و تره بار! او سوال درباره گوجه فرنگی را بی جواب نگذاشت اما نظرش درباره برجام فقط خنده بود و بعد هم همان جمله معروف که ان شاءالله خودش می آید و همه چیز درست می شود.


ویدیو مرتبط :
جشن تولد احمدی نژاد در میدان 72 نارمک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرگزاری ترند: دلار ارزان، تله ی احمدی نژاد برای روحانی است؟



دلار ارزان,تله برای روحانی

دلار ارزان، تله ی احمدی نژاد برای روحانی است؟

در دوران احمدی نژاد نقدینگی 6.7 برابر افزایش یافت. دولت ایران 5 تریلیون ریال بدهی دارد و از طرفی بانک مرکزی در حال تزریق ذخایر ارزی خود به بازار آزاد در جهت پرداخت بدهی ها است.

خبرگزاری ترند نوشت: دو هفته پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، نرخ دلار 20 درصد کاهش پیدا کرد اما طی چندین روز گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  انتخاب، دیوان محاسبات ایران 19 ژوئن گزارشی منتشر ساخت که نشان می داد، بانک مرکزی  از طریق فروش ارز به قیمتی بالاتر از قیمت رسمی، ارزش پول ملی را کاهش داده است.

دولت ایران کسری بودجه را تا حدی از طریق فروش دلار با نرخ بالا جبران کرد.

 

در دوران احمدی نژاد نقدینگی 6.7 برابر افزایش یافت. دولت ایران 5 تریلیون ریال بدهی دارد و از طرفی بانک مرکزی در حال تزریق ذخایر ارزی خود به بازار آزاد در جهت پرداخت بدهی ها است.

اگر احمدی نژاد بخواهد دولت را با دلار ارزان قیمت به روحانی تحویل دهد، مشخص نیست که رئیس جمهور منتخب ایران، چگونه کسری بودجه ناشی از میراث ناگوار احمدی نژاد یعنی دلار ارزان را جبران خواهد کرد.

روحانی طی چند هفته آینده رسما رئیس جمهور ایران می شود.

براساس بودجه سالانه، صادرات 1.3  میلیون بشکه نفت خام در روز بر روی 97 دلار در هر بشکه تنظیم شده است.

این درحالیست که به گفته ی آژانس انرژی، صادرات نفت در 5 ماه نخست سال 2013 یک میلیون بشکه در روز بود و قیمت نفت هم بین 100 تا 107 دلار در هر بشکه است.

از سوی دیگر، ایران قادر به انتقال دلارهای نفتی به داخل کشور نیست.

 

بانک مرکزی احتمالا تزریق دلار به بازار آزاد را پس از پیروزی روحانی افزایش داده تا نشان دهد که کاهش 40 درصدی ارزش ریال به خاطر سوءمدیریت نبوده بلکه ناشی از مسائل سیاسی بوده است.

زمانی که روحانی رسما ردای ریاست جمهوری بر تن کند، قادر به حفظ تزریق دلار به بازار آزاد، آن هم به آن مقدار زیاد نخواهد بود. بنابراین پس از دو ماه قیمت دلار مجددا افزایش پیدا می کند.

به گزارش انتخاب ؛ ترند در پایان می نویسد: مخالفین روحانی به دنبال آن هستند که بگویند تفاوتی میان مدیریت روحانی و احمدی نژاد نیست و امیدها به عملکرد خوب اقتصادی تنها یک رویا است./انتخاب

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی