کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

گوشت نخوردن کودکان چه مضراتی برای آن‌ها دارد؟



گوشت نخوردن کودکان,مضرات گوشت نخوردن کودکان,عوارض گوشت نخوردن کودکان

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با هشدار این موضوع كه پدران و مادران نباید به دلیل ترس از افزایش کلسترول بد و چربی اشباع مانع مصرف گوشت در کودکان و نوجوانان شوند، گفت: «مصرف گوشت برای رشد كودكان بسیار مناسب است و متخصصان موارد بسیاری از کوتاه قدی، کمبود رشد و شکستگی استخوان‌ها را در کودکان و به‌خصوص نوجوانان را به دلیل عدم مصرف گوشت که یک ماده حاوی پروتئین حیوانی است، گزارش کرده و در مورد مصرف نکردن گوشت هشدار داده‌اند.»

دكتر  صفوی تصریح كرد: «همچنین عدم مصرف گوشت در كودكان، رشد مغزی و فیزیکی آنها را کند می‌کند و کودکانی که گوشت نمی‌خورند، احساس خستگی بیشتر، بی‌تفاوتی نسبت به محیط اطراف خود و کاهش تمرکز و گاهی افسردگی دارند.»

این متخصص تغذیه در ادامه با اشاره به اینكه گوشت حاوی آهن، روی ویتامین B12 است و مطالعات جدید ثابت کرده این ماده خوراكی، دارای اسیدلینولئیک مرکب؛ یك ماده ضدسرطان قوی است، گفت:‌ «متخصصان مصرف روزانه 80 تا 90 گرم گوشت را توصیه می‌كنند كه در کشور ما هم سرانه مصرف گوشت در روز، 80 گرم است و توصیه می‌شود در هفته، 2 نوبت به‌جای گوشت قرمز نیز از ماهی و همچنین 2 نوبت گوشت مرغ مصرف شود تا از ابتلای به افزایش کلسترول بد خون و بیماری نقرس جلوگیری شود.»

وی در ادامه افزود: «متاسفانه در موارد بسیاری كودكان تمایل زیادی به مصرف گوشت ندارند درحالی كه فقدان گوشت و محصولات حاوی پروتئین حیوانی باعث توقف روند رشد کودک و حتی نوجوان می‌شود و آنها را در معرض کوتاه قدی و عدم رشد مناسب قرار ‌دهد.»
 
ایشان در پایان با تاكید بر نظارت والدین بر نوع تغذیه كودكان اظهار داشت: «مصرف روزانه 4 سهم از واحد گوشت كه حدود 120 گرم است برای کودکان و نوجوانان سالم و 3 سهم که حدودا 90 گرم گوشت است برای بزرگسالان سالم توصیه می‌شود.»

منبع:salamaneh.com


ویدیو مرتبط :
سالم بمانید(4از7) طب اسلامی نخوردن چای و گوجه فرنگی -نخوردن مشروب-ضعیف بودن کودکان و حتی بزرگسالان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلوچه گوشت چرخ کرده برای کودکان



کلوچه گوشت برای کودکان, طرز تهیه کلوچه گوشت
از آنجائیکه این غذا کلوچه گوشت چرخ کرده نامیده شده است کودکان این غذا را بینهایت دوست دارند. به این دلیل که در هنگام خوردن این غذا تصور می کنند که درحال خوردن دسر هستند.

* مواد لازم :

 گوشت چرخ کرده  1 بسته
 سبزیجات یخ زده مخلوط (ذرت،هویج،لوبیای سبز)  1 بسته
 پودر سیر، نمک، فلفل  به میزان لازم
 خمیر آماده  برای کلوچه


* طرز تهیه :
فر را روی 325 درجه فارنهایت قرار دهید. کف ماهیتابه را از خمیر پای بپوشانید و سبزیجات را در داخل یک ظرف ریخته و 2 پیمانه آب روی آن ریخته و اجازه دهید تا به مدت 2 دقیقه بجوشد. گوشت چرخ کرده را برشته کنید سپس آن را با سبزیجات به خوبی مخلوط کنید. مواد ترکیب شده را داخل خمیر پای ریخته سپس سیر، نمک و فلفل را روی آن بپاشید. سپس روی آن را با خمیر پای بپوشانید. کلوچه گوشت چرخ کرده را به مدت 1 ساعت در داخل فر قرار دهید و منتظر شوید تا طلایی رنگ شود. در پایان 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود سپس آن را به قطعه قطعه کرده و سرو کنید
منبع:babycenter