کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چگونه کوچولو خود را به سفر ببریم ؟


اگر می‌خواهید کوچولویتان را بردارید و در تعطیلات به سفر ببرید، این نکات را بخوانید





صبح بخیر:  داشتن یک همسفر کوچک دردسرهای خودش را دارد. اولین دردسر این‌که او خودش نمی‌تواند وسایلش را جمع کند و شما علاوه بر جمع کردن وسایل خودتان این کار را برای او هم باید انجام دهید و نکته بعدی این‌که نوزاد شما متوجه نخواهد شد شما در سفر هستید و انتظار دارد راحتی و آرامشی شبیه خانه داشته باشد و خب در این زمینه کاملا حق با نوزاد است. اگر تصمیم دارید همراه با نوزادتان به مسافرت بروید، رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند کمتر دچار مشکل شوید و سفر راحت‌تری داشته باشید. 



صندلی نوزاد را با خود همراه ببرید

حتی اگر تصمیم به سفر با هواپیما دارید، بهتر است صندلی مخصوص ماشین نوزاد را با خود ببرید، چون احتمالا در مقصدتان با ماشین هم مسافرت خواهید کرد و نگه داشتن نوزاد در ماشین کار سختی است. از صندلی ماشین نوزاد در خود هواپیما هم می‌توانید استفاده کنید. هنگام صعود و فرود هواپیما کمربند صندلی هواپیما را روی صندلی نوزاد محکم کنید. برای نوزاد یک ســـاک مخصوص هواپیما داشته باشید تا از هر وسیله یکسری در دسترس داشته باشید كه در صورت نیاز مجبور نشوید همه چمدان‌تان را داخل هواپیما یا قطار به دنبال پوشک یا شیرخشک باز کنید.



به موقع ساک را باز کنید

بستن ساک مخصوص نوزاد برای‌تان کار آشنایی است. حتما همه مهمانی و بیرون رفتن‌های یک روزه هم این کار را کرده‌اید اما در سفرهای طولانی اولین کاری که می‌کنید باید این باشد که ساک وسایل نوزاد را باز کنید و وسایلش را به‌‌ همان ترتیبی که در خانه نگه می‌دارید، در دسترس بگذارید. سعی کنید تا آنجا که می‌توانید اتاق محل اقامت‌تان را شبیه خانه کنید تا در نگهداری از نوزاد دچار مشکل نشوید.



با خودتان اسباب بازی داشته باشید

جغجغه نوزاد، عروسک و کمی وسایل رنگی همراه داشته باشید تا نوزاد را در هتل سرگرم کنید. مسلما نوزاد شما با تلویزیون هتل و اینترنت رایگان نمی‌تواند سرگرم باشد. یک جای مخصوص بازی نوزاد یا کودک در اتاق درست کنید و آن را با یک ملحفه تمیز فرش کنید. نگذارید نوزاد با کف اتاق هتل تماس داشته باشد.



برای خواب برنامه‌ریزی کنید

قرار نیست تمام سفر کنار نوزاد خواب باشید یا با بداخلاقی‌های ناشی از بی‌خوابی او سرو کله بزنید.  ممکن است نوزاد روی تخت هتل نتواند راحت به خواب برود. برای این‌که نوزاد را بخوابانید او را در کالسکه قرار دهید و کمی در راهروهای آرام هتل یا در اطراف محل اقامت‌تان بگردانید تا به خواب برود. می‌توانید از آغوشی‌های مخصوص نوزاد استفاده کنید و او را در آن قرار دهید و کمی راه بروید تا نوزاد به خواب برود. اگر برای نوزاد تشک مخصوص سفر تهیه کرده‌اید سعی کنید چند روز قبل از سفر نوزادتان را در تشک مخصوص در خانه بخوابانید تا در سفر به این تشک جدید عادت کرده باشد.



برای خودتان یک آشپرخانه درست کنید

حتی اگر در اتاق وسیله درست کردن غذا ندارید اما یکی از میزهای اتاق را تبدیل به محل نگهداری ظرف‌ها بطری‌های نوزاد و غذاهای او کنید.



کالسکه با خودتان داشته باشید

کالسکه با خودتان داشته باشید تا مجبور نشوید در سفر یک کالسکه دیگر بخرید. کالسکه‌های نوزاد را می‌توان تا کرد و با خود به داخل هواپیما یا قطار برد. برای این کار حتما باید با مسئول پرواز هماهنگ کنید تا کارت پرواز مخصوص برای‌تان صادر شود.



برنامه‌ریزی داشته باشید

در سفر بخش زیادی از وقت شما به نوزادتان اختصاص دارد. به همین دلیل باید برای بقیه وقت‌های باقی مانده‌تان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. سعی کنید برای کارهایی مثل خوردن صبحانه یا حاضر شدن وقت کمتری تلف کنید و از قبل برای رفتن به جاهای دیدنی برنامه‌ریزی کنید. زمان رفت و برگشت‌تان را حساب کنید تا برای غذا دادن به نوزاد یا خواباندن او، به موقع در هتل باشید.

اگر نوزادتان شیر خشک می‌خورد حواس‌تان باشد که کمی بیشتر از مقدار لازم شیرخشک همراه داشته باشید تا در صورت هر اتفاقی به دنبال شیر خشک نباشید. شیرخشک را از قوطی‌اش داخل یک کیسه زیپ‌دار مخصوص و تمیز خالی کنید تا بهتر بتوانید آن را در ساک بسته‌بندی کنید.

در صورتی که نوزادتان به داروی خاصی احتیاج دارد حتما قبل از سفر با پزشک‌تان مشورت کنید. برای بیماری‌های احتمالی نوزاد از پزشک راهنمایی بگیرید.


ویدیو مرتبط :
سفر معراج سفر مکانی بوده یا سفر روحانی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟



وسایل سفر,سفر رفتن,وسایل مسافرت

 در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟

مسلما مهم‌ترین جنبه یک سفر هوشمندانه، پاسخ به این پرسش است که چه چیز همراه خود ببرید؟ این مسأله بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ چراکه میزان باروبنه شما و وزن بارتان، کیفیت رضایتمندیتان را تعیین خواهد کرد.

بهتر است با تهیه یک لیست بسته‌بندی، مناسب‌ترین وسایل را با خود بردارید. نخستین رسالت لیست‌های سفر، ارائه یک طرح و برنامه کلی است تا در برنامه‌ریزی برای هر سفری، حداقل مواردی که باید رعایت شود، در آن موجود باشد.

معمولا بیشتر افراد در لحظات پایانی با این شک تکراری و آزاردهنده که «شاید به این نیاز پیدا کنم» مورد حمله قرار گرفته و تحت این فشارها و وسواس‌ها، تعداد زیادی لوازم غیرضروری و جاگیر را با خود به سفر می‌برند.
 
به یاد داشته باشید که بدترین زمان ممکن برای تصمیم‌گیری پیرامون برداشتن وسایل مورد نیازتان، زمانی است که در حال بستن چمدان خود هستید.

دومین کارکرد یک لیست سفر خوب، متقاعد کردن خودتان است که هیچ چیز مهمی فراموش نشده است. زمانی که شما یاد می‌گیرید سبک سفر کنید و این موضوع تبدیل به یکی از عادات سفر شما می‌شود، تنها وسایل ضروری‌تان را به همراه می‌برید.

از آنجایی که گم شدن باروبنه در قسمت بار و یا اشتباه شدنش با باروبنه دیگران به اتفاقی عادی تبدیل شده است، پیشنهاد می‌شود نام، نشانی و تلفن خود را به دو زبان نوشته، در داخل هر یک از کیف‌ها و چمدان‌هایتان قرار دهید تا در صورت بروز هرگونه اشتباهی، باروبنه‌تان زودتر پیش شما بازگردند.


چند توصیه راهگشا
*‌ به طور کلی هر گونه جواهرات و اشیای قیمتی، جز وسایل سفر محسوب نمی‌شوند و بهتر است آنها را به همراه نبرید. حمل آنها خصوصا در مکان‌های ناشناخته می‌تواند به جهت دزدی‌های احتمالی برایتان خطرآفرین باشد. گم کردنشان نیز دردسر دیگری است.
 
*‌ کفش نو با خود برندارید. حتی اگر در طول سفر کفش خریدید، بهتر است از آنها استفاده نکنید. چرا که احتمالا پایتان را اذیت خواهد کرد.

 *‌ کلاهی که برمی‌دارید فارغ از این‌که آفتابگیر است یا گرم و پشمی، بهتر است قابل تاشدن بوده و کمترین حجم چمدانتان را پرکند. از برداشتن کلاه‌های آفتابگیر حصیری و بزرگ جدا خودداری کنید.
 
*‌ یک موچین کوچک در هر سفری نیاز است. چرا که گاه یک تکه کوچک چوب که به دستتان فرو می‌رود، می‌تواند تمام روز آزارتان دهد.
 
*‌ یک داروخانه با خود حمل نکنید. برداشتن چند عدد قرص مسکن، یک کرم ضددرد و یک کرم ضدخارش کفایت می‌کند.
 
*‌ از برداشتن کتاب‌های راهنما، نقشه‌های اضافی، دفترچه‌های خاطرات و کتاب‌های داستانی جدا پرهیز کنید. امروزه با دسترسی به اینترنت می‌توان به راحتی و در هرجا از اطلاعات گسترده‌ای بهره‌مند شد. در هر مقصد گردشگری به اندازه کافی دفاتر اطلاعاتی گردشگری وجود دارد.

 *‌ به جای این‌که انبوهی از وسایل مورد نیاز جهت تعمیر لباس، کیف و سایر وسایلتان بردارید، یکی از بسته‌های کوچک مسافرتی که توسط بسیاری از شرکت‌ها تولید شده‌اند، تهیه کنید. این بسته‌ها یک جعبه ابزار کوچک هستند که تقریبا تمام نیازهای احتمالی‌تان را برآورده می‌کنند و بسیار کم‌جا نیز هستند.

 منبع: jamejamonline.ir