کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

پیش به سوی دبستان


زمان ما لوازم‌التحریر و اسباب مدرسه در دو گروه قرار می‌گرفتند، لوکس و معمولی. شاید برای داشتن یک تراش خوشگل باید چند روز در مدرسه خوراکی نمی‌خوردیم تا سکه‌های‌مان زیاد شود و آن تراش خوشگل را از آن خود کنیم. بچه‌های امروزی مهرماه را با این حساب و کتاب‌های کودکانه آغاز نمی‌کنند زیرا بازار پر از کالاهای متنوع است و والدین می‌توانند بر اساس بودجه خود لوازم‌التحریری که باب طبع کودکان است، تهیه کنند.



ویدیو مرتبط :
بازدید مدیریت دبستان از فعالیت های مشاوره ای دبستان به اولیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

91 از بدترین سال‌های فوتبالی ایران/ دژاگه در دانشگاه درس خوانده و سایر بازیكنان در دبستان!



91 از بدترین سال‌های فوتبالی ایران/ دژاگه در دانشگاه درس خوانده و سایر بازیكنان در دبستان!

امیر حاج رضایی معتقد است صعود كردن یا نكردن به جام جهانی دردی از فوتبال ایران را دوا نمی‌كند چرا كه پایه‌هایش روی پوشال است و با وزش نسیمی فرو می‌ریزد.

كارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علت نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال ایران و عملكرد كارلوس كی‌روش، اظهار كرد: از نظر من در بحث كی‌روش كه مشخص است و بنده معتقدم كه او باید كارش را ادامه دهد و همچنان مورد حمایت مسئولان قرار گیرد. انتقادها باید منطقی و به دور از هر گونه بغض و احساسات باشد. من تحت هیچ شرایطی به موضوع آلترناتیو و جایگزینی برای كی‌روش فكر نمی‌كنم، چرا كه این اصلا با مبانی علمی همخوانی ندارد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی گفت: اما مورد دیگر این است كه زمانی تعدادی از اهالی فوتبال به جمعی دعوت می‌شوند تا درباره تصمیم‌های فوتبالی جایی نظرشان را بدهند. حالا واژه‌هایی چون كمیته‌ بحران، خرد جمعی یا اتاق فكر به آن اطلاق می‌شد. این‌ها در بعضی از كشورها اعمال می‌شود، اما باید دید خروجی و نتیجه‌ آن چیست. در فوتبال ما از این منظر كه عده‌ای را جمع كنیم، نظراتشان را بگیریم، نهایتا تصمیم خودمان را عملی كنیم و بعد به جامعه تفهیم كنیم كه چهره های شاخص و كارشناس فوتبال همین نظر را دارند، صورت می‌گیرد كه این درست نیست. هر حرفه‌ نیاز به تجربه و دانش خودش را دارد.

حاج رضایی تاكید كرد: من راه حل آنی و فوتی برای فوتبال مان ندارم، شاید برخی داشته باشند، اما معتقدم 25 مهر یعنی كمتر از چند هفته دیگر كه با تیم قدرتمندی مانند كره‌جنوبی بازی داریم، چطور می‌شود در تیم ملی انقلاب كرد. هیچ كدام از مربیان بزرگ جهان هم نمی‌توانند چنین كاری را در این مدت كوتاه انجام دهند. ما هنوز بخت حضور در جام جهانی داریم و خوشحال می شویم كه تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل صعود كند، اما این نباید نهایت آرزوی ما باشد. فوتبال ما واقعا بیمار است و راه حل درست شدن آن را به دفعات گفته ایم كه فكر می‌كنم باز كردن آن دیگر در این مجال نیازی نیست.

وی در رابطه با این كه شما هم خصوصی شدن فوتبال ایران و قطع وابستگی‌اش به دولت را ریشه تمام مشكلات فوتبال باشگاهی و ملی می‌دانید؟ اظهار كرد: این دیدگاه در جای خودش قابل نقد و بررسی است. جامعه ما الان از وضعیت این تیم ملی ملتهب است.

مردم شرایط را می‌بینند، این حق طبیعی شان است كه می‌‌خواهند تیمشان حداقل بر تیمی همچون لبنان پیروز شود و چندین گل به آن بزند، اما ما باید به منطق برگردیم تا همچنان شانس داشته باشیم. فوتبال ایران شرایط نامطلوبی دارد و فاصله آن با قدرت‌های اول آسیا زیاد است. روز به روز هم بر این فاصله افزوده می‌شود.

در دنیا 250 یا 260 كشور حضور دارند كه تنها 31 كشور به جام جهانی راه یافته و همراه با برزیل 32 تیم نهایی را تشكیل می‌دهند. سایر كشورها در حال حاضر در جام جهانی حضور ندارند، پس عدم راهیابی به جام جهانی پایان دنیا و برای فوتبال یك مملكت به معنای مرگ نیست. اما در كشورهای مدرن چون اركان محكمی دارند، سایر حوزه‌هایشان از نرفتن به جام جهانی لطمه نمی‌بینند. انگلستان حدود نیم قرن است كه در جام جهانی توفیقی ندارد، اما اركان فوتبالش محكم است و با این وجود سیستم‌ فوتبالش با نظم پیش می‌رود.

حاج رضایی ادامه داد: كارشناسان فوتبال انگلیس زمانی علت این مساله را بررسی كردند و دیدند كه موفق نبودن تیم كشورشان در جام‌های جهانی می‌تواند به این برگردد كه تنها 39 درصد از فوتبالیست‌های لیگ جزیره، انگلیسی هستند. پس سرمربی تیم ملی تنها می‌تواند عملكرد 39 درصد از بازیكنان فعال در انگلیس را زیر نظر بگیرد. در ایران تیم ملی چه به جام جهانی صعود كند و چه نكند، اركان فوتبال ما پایه‌هایش روی پوشال است و ما می‌توانیم سیاهه‌ای از ناكامی ها را به تحریر در آوریم. تاكنون پرسیده‌اید 40 سال به المپیك نرفتن‌، ناكامی تیم‌های ملی در تمامی رده‌ها و ... همه به سرمربی این تیم‌ها بر می‌گردد؟! آیا فقط مربی مقصر است؟! پاسخ واقعی این است كه ساختار این فوتبال بر پوشال تكیه كرده و با نسیمی می‌افتد تا وقتی این درست نشود، ما نمی‌توانیم انتظار موفقیت از تیم ملی را داشته باشیم. اگر اركان این فوتبال درست باشد، با مربی ایرانی هم می‌توان موفق بود. شما ابتدا باید ساختمان محكمی بسازید و بعد به تزئینات آن فكر كنید.

 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی در رابطه با سرفصل‌های ضعف‌های ساختاری فوتبال ایران به ایسنا گفت: سه سرفصل بسیار مهم در فوتبال وجود دارد كه تا آنها شرایط خوبی نداشته باشند، فوتبال یك كشور مسیر منطقی و صحیح خود را طی نمی‌كند، آنها عبارتند از 1ـ مدیریت 2ـ برنامه‌ریزی 3 ـ سرمایه‌گذاری. اگر این‌ها به درستی در جای خود حضور داشته باشند هر گروه از مدیران كه در هر دوره ای بر سر كار بیایند نمی‌توانند تاثیر عمیقی بر روند فوتبال ما داشته باشند.

حاج رضایی افزود: در باشگاه بزرگی چون بارسلونا، لاپورتا مدیر باشگاه روی كار می‌آید، خللی در این باشگاه ایجاد شد؟ متاسفانه ما مشكلات مدیریتی زیادی داریم كه در لایه‌های فوتبال ما رسوخ كرده است. اگر تحقیقات جامعی انجام شود به نتایج اسفبار و وحشتناكی می‌رسیم، زمانی كه من بازی ایران برابر لبنان را می‌دیدم، باور كنید از شكست تیم ملی تعجب نكردم، فقط از آن متاثر شدم و پیش از بازی هم گفته بودم كه با بیم و امید بازی را نگاه می‌كنم.

دو بازی قبلی تیم ملی به ویژه بازی اردن چشم انداز روشنی برای ما نداشت و این دیدگاه را كه ما مقابل لبنان توفیقی نداشته باشیم، قوت می‌داد. تیم ملی به جام جهانی 2006 رفت، افراد زیادی زحمت كشیدند، اما مشكلات حل نشد، ما به جام جهانی 2010 نرفتیم، مشكلات اضافه‌تر هم شد. اكنون پانزدهمین مربی برتر دنیا طبق رنكینگ اعلام شده را بالای سر تیم ملی آورده‌ایم، اما اوضاع تیم ملی بهتر نشده است، چون فوتبال ما بر باد تكیه كرده است. آدم عاقل شمع را مقابل باد قرار نمی‌دهد، اما ما انگار شمع را برابر توفان قرار داده‌ایم.

این كارشناس فوتبال موضوع مدیریت در فوتبال را این گونه ادامه داد و افزود: در مباحث فنی گفته می‌شود بازیكن صاحب توپ باید توپ را مدیریت كند. او معمولا سه انتخاب دارد كه همواره باید سعی كند از توان مدیریتی اش بهره گرفته و بهترین تصمیم را در دادن پاس بگیرد. به پاس‌ها می‌توان از یك تا پنج نمره داد. اهمیت مدیریت پاس‌ها در فوتبال بسیار زیاد است، اما وقتی ما پاس‌هایی را در تیم می بینیم كه هیچ ارزشی ندارد و شاید نمره زیر صفر باید به آن تعلق گیرد، چگونه انتظار موفقیت داشته باشیم. نگرش ما در مدیریت فوتبال از پایین به بالا دچار ضعف است.

حاج رضایی در واكنش به این كه شما هم می‌پذیرید جریان فوتبال ما با سایر حوزه‌های جامعه از جمله حوزه فرهنگی و اجتماعی گره خورده و رشد آن در گرو رشد آنها هم هست؟ به ایسنا گفت: قطعا همین طور است، بدون ارتقای سطح فرهنگی نمی‌توان از جهات فنی رشد كرد. فوتبال ما منزوج با سایر حوزه‌ها است، در سینما ژانرهای مختلفی چون ژانر وحشت، ملودرام، اكشن و ... وجود دارد و یك فیلم معمولا متعلق به یكی از این ژانرها است. اما فوتبال تلفیقی از كلیه ژانرها بوده كه در 90 دقیقه می‌توانید شاهد آن باشید.

حاج رضایی در پاسخ به این سوال كه چرا كارلوس كی‌روش به بازیكنان جوان اعتماد نمی‌كند و همچنان به استفاده از بازیكنان پا به سن گذاشته اعتقاد دارد؟ اظهار كرد: كی‌روش فكر می‌كند با بازیكنان بزرگ و میدان دیده می‌تواند این تیم را به جام جهانی ببرد. تفكر دیگری كه باعث شده او به دنبال بازیكنان دو رگه ایرانی و خارجی كه در اروپا شاغل اند بگردد، به این خاطر است كه معتقد است سطح كیفی لیگ ما بسیار پایین است.

آمارها هم می‌گوید این دیدگاه درست است، اگر یادتان باشد بعد از سال 2006 ما شش یا هفت لژیونر در اروپا داشتیم، اما الان فقط یك مسعود شجاعی نصفه و نیمه را داریم، پس افت ‌كرده‌ایم. شینجی كاكاوای ژاپنی با 350 هزار یورو به دورتموند آلمان رفت. اما آنقدر خوب بود كه حالا با 14 میلیون یورو به منچستر یونایتد می‌رود. كی‌روش البته هنوز نتوانسته از دو رگه‌های ما به غیر از دژاگه استفاده چندانی ببرد. دژاگه هم كه در سطح اول اروپا بازی می‌كند تفاوت را در نوع بازی‌اش با سایر بازیكنان ایرانی می بینید. انگار او در دانشگاه درس خوانده و سایر بازیكنان در دبستان.

حاج رضایی خاطرنشان كرد: من نه مدافع كی‌روش هستم و نه مهاجم او. تجربه ای كه من دارم می‌گوید كه كی‌روش می‌خواهد با بازیكنان با تجربه و استفاده از بازیكنان دو رگه حفره‌های تیم ملی را پر كند كه فعلا جواب نگرفته است. عملكرد او قابل نقد است و باید بررسی شود، اما زمان به عنوان بزرگ‌ترین عامل به سرعت علیه ما حركت می‌كند. انگار همه شرایط با هم جور است. الان كه لیگ نصفه و نیمه‌ای در حال برگزاری است، كی‌روش هم به مسافرت رفته؛ ظاهرا نمی‌شود برای خرید جنس‌ها را جدا كنیم و باید همه را در هم بخرید.

این كارشناس فوتبال سال 91 را یكی از بدترین سال‌های فوتبالی برای ایران دانست و گفت: در سال 91 ما شاهد درخشش المپیكی‌ها ، پارالمپیكی‌ها و والیبالیست‌ها بودیم، اما از طرفی فوتبال ما افول كرده است. از طرف دیگر شلوغ كاری‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به فضای بد فوتبال و پایین آمدن كیفیت آن كمك كرد. همه این‌ها در سال 91 جمع شده است و اكنون می بینیم تیم ملی هم چه نتایج ضعیفی می‌گیرد. باخت به لبنان آنقدر تلخ بود كه من تلخی آن را شبیه به تلخی باخت بحرین دیدم.

وی تاكید كرد: فوتبال ما نیاز به آسیب شناسی جدی و گسترده‌ای دارد، حتی تغییر نفرات هم تاثیری در كیفیت پایین فوتبال ما ندارد. با تغییر فرد مشكلات حل نمی‌شود، ما نیاز به تغییر نگاه داریم. چگونه ژاپن و كره جنوبی این قدر در فوتبال آسیا و حتی دنیا پیشرفت كرده است؟ چگونه سال‌ها پیش آنها جام جهانی و المپیك برگزار كردند و هزاران چگونه دیگر، اما ما هنوز زیر آواریم.

حاج رضایی در پایان در واكنش به این كه چه اقدامی از سوی كی‌روش می‌تواند باعث نتیجه‌ گیری كوتاه مدت در تیم ملی شود تا حداقل در مسابقات آتی امیدی برای ما باقی بماند؟ به ایسنا گفت: به هر حال همه ما با امید زنده‌ایم. من امیدوارم تغییراتی كه كی‌روش در تیم ایجاد می‌كند در كوتاه مدت برای تیم ملی مثمرثمر باشد. كی‌روش میدان‌های جهانی زیادی را دیده و با تجربه است. امیدوارم نسخه‌های ترمیمی او برای تیم ملی مثمرثمر واقع شود./ایسنا