کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

هنگام زمین خوردن و شکستگی کودکان چه کنیم



شکستگی در کودکان,درمان شکستگی در کودکان

در هنگام زمین خوردن کودکان و زخمی شدن آنها، اولین کاری که باید انجام داد تمیز کردن محیط زخم است.

فرهنگ غنی‌پور فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: : والدین در مواجهه با ضربه و زخم وارده به اعضای کودک باید در مرحله اول زخم را با آب و صابون ساده یا شامپوی بچه شست وشو دهند.

ایشان ادامه داد: مرحله دوم بی‌حرکت نگهداشتن عضو است و باید هر چه سریعتر کودک را به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع داد.

غنی‌پور در پاسخ به پرسش, کدام یک از زخم‌ها را باید به پزشک ارجاع داد گفت: اهمیت زخم‌های کوچک یا بزرگ به یک اندازه است چرا که عارضه‌ای که به علت زخم ایجاد می‌شود مهمتر از خود زخم و سایز آن است.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: عمق زخم ، وجود شکستگی زیر زخم و صدماتی که به عصب و عروق وارد می‌شود از عوارض ثانویه زمین خوردن کودکان است که الزام معاینه پزشک را ضروری تر می‌سازد.

ایشان تصریح کرد: اگر در عضو صدمه دیده کودک، خونریزی شدید وجود داشت بهتر است در همان لحظه اولیه بالای عضو صدمه دیده با نواری بسته شود.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: استفاده از جوراب و بستن آن در بالای عضو صدمه دیده در مواقع ضروری و اورژانسی می‌تواند از خونریزی فعال جلوگیری کند و تا رسیدن به پزشک مؤثر باشد.

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
رانش زمین و شکستگی لوله های آب و فاضلاب در خیابان ایران زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن خاك، زنگ خطری برای کودکان!



 

 

خورن خاک

 

ايك متخصص کودکان اظهار كرد: کم خوني ناشي از کمبود آهن امروزه مشکل جدي سلامت عمومي در جهان و ايران ست كه عدم رسيدگي و درمان آن عوارضي را به دنبال خواهد داشت. در اين ميان خاک خوردن کودکان يکي از نشانه‌هاي کمبود آهن است که توجه به آن ضرورت دارد.


این متخصص در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا واحد علوم پزشکي ايران با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: کمبود عنصري چون روي و آهن در بدن اثرات ناخوشايندي دارند که ممکن است با علائم مختلفي همراه باشد از جمله خاک خوردن کودک که در اين مورد کودک علاقه به خوردن مهر، خاک يا مواردي از اين قبيل دارد.


وي در ادامه تأکيد کرد: کمبود آهن در رشد جسمي و ذهني کودک مؤثر است و کم خوني ناشي از آن خطر جدي در فرد محسوب مي‌شود. از آن جا که درصد بالايي از مردم ايران به کم خوني ناشي از کمبود آهن دچار هستند استفاده از غذاي حاوي آهن و روي از جمله آجيل و پروتئين‌هاي حيواني ضروري است و بايد با اين بيماري از کودکي و با استفاده از داروهاي مکمل آهن، تحت نظر پزشک مقابله کرد.



ایشان در پايان خاطرنشان كردند: مقابله با کمبود آهن مي‌تواند در جلوگيري از کوتاه قد شدن کودکان مؤثر باشد و به رشد نرمال آنها کمک کند.