کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

كودكان چاق، قربانی بازار تبلیغات مواد خوراكی ناسالم


برای مقابله با پدیده چاقی و اضافه وزن در كودكان، سازمان جهانی بهداشت، تبلیغات خوراكی های ناسالم را محدود می كند. سازمان جهانی بهداشت قصد دارد با كاهش تبلیغات مربوط به خوراكی ها و نوشیدنی های حاوی مقادیر زیاد چربی، قند و نمك با موج جدید بروز چاقی در كودكان مقابله كند.

برای مقابله با پدیده چاقی و اضافه وزن در كودكان، سازمان جهانی بهداشت، تبلیغات خوراكی های ناسالم را محدود می كند.
به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روماندی نیوزسوئیس خبر داد: دست كم 43 میلیون كودك زیر پنج سال در دنیا به چاقی مفرط و یا اضافه وزن مبتلا هستند.
سازمان جهانی بهداشت قصد دارد با كاهش تبلیغات مربوط به خوراكی ها و نوشیدنی های حاوی مقادیر زیاد چربی، قند و نمك با موج جدید بروز چاقی در كودكان مقابله كند.
تیم آرمسترانگ - هماهنگ كننده سیاست های پیشگیرانه سازمان جهانی بهداشت - در آستانه برگزاری مذاكرات شورای اجرایی این سازمان در خصوص چاقی و اضافه وزن، اعلام كرد: باید كودكان را در مقابل بازار تبلیغات مواد خوراكی در امان نگاه داشت.
این گزارش حاكی است: اضافه وزن در دوران كودكی نه تنها خطر ابتلا به چاقی مفرط و ابتلا به انواع بیماری را در بزرگسالی افزایش می دهد، بلكه مشكلاتی چون فشار خون بالا و مقاومت به انسولین را در همان سنین كودكی ایجاد می كند.
سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد اقدام جهانی را به منظور كاهش تاثیرات تبلیغات تجاری مواد خوراكی سرشار از اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب ترانس، قندهای آزاد و نمك، خواستار شد و بر حمایت از كودكان در برابر بازار تبلیغات گسترده این مواد ، تاكید كرد.
بر پایه این گزارش، سالانه 35 میلیون نفر از مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی حاد و دیابت جان خود را از دست می دهند كه این آمار رو به افزایش، هم اكنون 60 درصد از آمار مربوط به مرگ و میر را در كشورهای پیشرفته تشكیل می دهد. این در حالی است كه عادات نادرست تغذیه مهمترین عامل ابتلا به این بیماری ها بشمار می آید.

منبع : ایرنا


ویدیو مرتبط :
انیمیشن کوتاه/ مواد غذایی ناسالم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه بین مواد غذایي و شب ادراي كودكان




مواد غذايي تحريك كننده شب ادراي كودكان را تشديد مي كند مواد خوراكي تشديد كننده شامل:




1-كافئين



کافئین



2-نوشيدني‌هاي گاز دار

نوشدنی

3- مركبات شب ادراري كودكان را تشديد مي‌كند.

مرکبات

هر كودكي به دلايل مختلف ممكن است شب ادراري داشته باشد اما والدين با رعايت نكاتي مي توانند به كودكشان كمك كنند تا بسترشان خشك باقي بماند.

كافئين باعث توليد ادرار مي شود و نوشيدني هاي كافئين دار مانند چاي، قهوه يا کوکا كولا قبل از خواب به كودك ندهيد.

والدين نبايد اجازه دهند شبها كودك مايعات زيادي مصرف كنند، اگر با رعایت این نکات شب ادراري كودك باز هم ادامه داشت است بايد با متخصص اطفال مشورت شود.

شب ادراری کودکان