کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

فضای دوستانه با پسران



 

فضای دوستانه با پسران, روانشناسی کودکان

 فضای دوستانه با پسران

روانشناسی کودکان -  پیدایش علائم دوران بلوغ از سنین ۱۱ تا ۱۴ سالگی به‌دلیل ترشح هورمون‌ها آغاز شده و کنار آمدن با برخی از این تغییرات برای والدین و فرزندان دشوار خواهد بود. آگاهی والدین از تغییرات ظاهری و روانی فرزندان و سبک مهارت حل مسئله و برخورد با این رفتارها و تغییرات جسمانی در مقابله با بحران بلوغ مؤثر خواهد بود.

‌تشکیل جلسات دوستانه و سپری کردن اوقات بیشتر با گروه‌های هم سال و به دنبال آن الگو پذیری از گروه‌های هم سال در پسران نوجوان بیش از دختران گزارش شده است.

در خانواده‌هایی که فضای دوستانه و مناسبی میان فرزندان و والدین وجود ندارد و فرزندان از بیان راز‌ها و مشکلات خود به پدر و مادر واهمه دارند، الگوپذیری نادرست در میان نوجوانان ترویج پیدا می‌کند.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
رائفی پور-آیا فضای سایبری و رسانه ، فضای ما هست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باهنرخواستار فضای باز برای بیان نقدها شد



 

 

اخبار سیاسی

 

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس خواستار ایجاد فضای باز برای ایراد نقدها و اعتراضات به عملکرد هر یک از قوا شد.وی با تاکید بر اینکه کسانی که در محدوده قانون، نقدها و اعتراضاتی به عملکرد هر یک از قوا دارند باید بتوانند در فضای آزاد نظرات خود را بگویند، گفت؛ در مساله سیاست های کلان یک سند بالادستی به نام چشم انداز ۲۰ساله داریم که فکر می کنیم مقداری از آن غفلت شده است.

البته ممکن است به طور پراکنده بعضی از رفتارها و حرکت ها ما را به سمت چشم انداز سوق دهد اما یک نقشه راه درست در این زمینه نداریم. بنابراین در برنامه پنجم باید کار جدی صورت گیرد. در این باره نیاز به نظر صاحب نظران جدی در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داریم. به گزارش ایسنا باهنر با بیان اینکه الان یکی از اهم مسائل ما برنامه و هدفمند کردن یارانه هاست، اظهار داشت؛ در زمینه هدفمند کردن یارانه ها دولت مصمم است این مسیر را طی کند. البته باید دقت نظر بالایی در این قضیه اعمال شود و وحدت نظر در کل مسوولان و تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان کشور به وجود آید تا این راه خطیر، اما ضروری را درست برویم. نماینده تهران گفت؛ ما فکر می کنیم اتفاقاتی که ظرف هفت هشت ماه اخیر افتاد و به نظام تحمیل شد و عده یی خواسته یا ناخواسته هیزم بیار معرکه شدند، الان که از این فضا عبور کردیم باید فضای بازی به وجود آید که اگر کسانی اعتراضاتی دارند و در محدوده قانون، نقدها و اعتراضاتی به عملکرد دولت، مجلس یا قوه قضائیه دارند بتوانند در یک فضای آرام و سازنده و نه تخریبی نظرات خود را بگویند و افکار عمومی به کمک آمده و مسیر را هموارتر و نرم تر کند.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه در بحث های علم و فناوری قدم های خیلی خوبی برداشته شده است، اظهار داشت؛ باید سیاست راهبردی در این زمینه حاکم شود تا بتوانیم در فناوری های نو اعم از هسته یی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، آی تی و آی سی تی قدم های منسجمی برداریم. باهنر با بیان اینکه در همه این موارد سایه سیاست خارجی را داریم، گفت؛ شاهد هستیم که یک مقدار هزینه هایی در رابطه با پیشرفت هایی که می خواهیم داشته باشیم به ما تحمیل می شود. طبیعی است که مستکبران و دشمنان ما در خارج ساکت و آرام نمی نشینند و سعی می کنند هزینه های جدیدی را به ما تحمیل کنند. ما هم در این رابطه دو جمله بیشتر نداریم و آن اینکه ما و مردم حداقل هزینه هایی را که برای پیشرفت ضروری است، می پردازیم و مردم اجازه عدول از این حرکت ها را نمی دهند. وی تصریح کرد؛ در عین حال باید تلاش کنیم این هزینه ها در حداقل میزان ضروری باشد نه اینکه با بی تدبیری و عجله هزینه ها را بالا ببریم. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در خصوص بررسی بودجه در فراکسیون متبوعش گفت؛ بودجه را فراکسیونی بررسی نمی کنیم.