کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!


۲۰ تا ۳۰ درصد از تمام بارداری‌ها در اوایل دوره بارداری خونریزی را تجربه میکنند که ۵۰ درصدشان در نتیجه بارداری طبیعی اتفاق می‌افتد.

وب سایت نی نی بان: ۲۰ تا ۳۰ درصد از تمام بارداری‌ها در اوایل دوره بارداری خونریزی را تجربه میکنند که ۵۰ درصدشان در نتیجه بارداری طبیعی اتفاق می‌افتد.

سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!


سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!

صحبت کردن درباره سقط جنین برای خیلی از زنانی که آرزوی مادر شدن دارند، سخت است اما می‌تواند به روند درمان کمک کند. همین که تست بارداری‌تان مثبت می‌شود کلی سوال ذهن‌تان را مشغول میکند. آیا ویار صبحگاهی خواهم داشت؟ بچه‌ام دختر خواهد بود یا پسر؟ بچه‌ام شبیه من خواهد بود؟ اما برای برخی افراد این سوال‌ها با موضوعاتی درباره سلامت فرزند و احتمال از دست دادن آن شروع می‌شود. اول از همه باید بدانید که بیشتر بارداری‌ها به تولد نوزاد سالم ختم می‌شود اما سقط جنین شایع‌ترین عارضه بارداری است چون حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد بارداری‌ها به آن ختم می‌شود. حالا بد نیست به برخی از مواردی که درباره سقط جنین بیشتر باید مورد توجه قرار دهید، دقت کنید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


لجبازی کودک، آیا ارثی است؟

سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!

یکی از روحیاتی که د‌ر برخی از کود‌کان به چشم می‌خورد‌ روحیه لجبازی است، کود‌کانی که د‌ارای این گونه روحیه هستند‌ زند‌گی را برای د‌یگران تلخ می‌سازند‌. آن چه د‌ر فرد‌ لجوج وجود‌ د‌ارد‌ اصرار و ابرام د‌ر به کرسی نشاند‌ن حرف خود‌ است، موضوعات برای لجوج چند‌ان اهمیتی ند‌ارد‌ بلکه مهم یک زند‌گی و تسلیم نشد‌ن د‌ر برابر افکار د‌یگران است.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


شایع‌ ترین سرطان‌ در بارداری

سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!

سرطان‌های مختلفی ممکن است قبل یا در زمان حاملگی بروز پیدا کنند که تشخیص به‌موقع آن‌ها در درمان بیماری بسیار مؤثر بوده و اقدام زودهنگام می‌تواند به سلامت مادر و جنین کمک کند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


رادیوگرافی در بارداری، آیا ضرر دارد؟

سقط جنین، دردی که التیام می خواهد!

انجام کارهای دندانپزشکی پیشگیری کننده در زمان بارداری لازم است تا از عفونت های دهانی مانند بیماری لثه جلوگیری کند، زیرا این عفونت ها باعث تولد نوزاد نارس می شوند. سوالاتی درباره بارداری و کارهای دندانپزشکی در ذهن مادران باردار وجود دارد. تمیز کردن دندان ها برای جلوگیری از مشکلات دندانی و معاینه سالیانه دندان ها توسط دندانپزشک در زمان بارداری نه تنها خطری ندارد، بلکه توصیه هم می شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


ویدیو مرتبط :
‫جنین سقط شده 3 ماهه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادران کم وزن و سقط جنین



 

 

مادران کم وزن و سقط جنین

 

 

بررسی ها نشان می دهد، همانطور که اضافه زون در دوران بارداری خطراتی به همراه دارد مادران کم وزن نیز بیشتر در معرض سقط جنین هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان انگلیسی اعلام کرده اند، احتمال سقط جنین در ماه سوم بارداری مادران لاغر ‌٧٢ درصد بیشتر است.

 

برخی از متخصصان دلیل این امر را عدم توانایی مادر در حمل جنین وقتی به وزن گیری رسیده و بزرگ شده است .


محققان ‌٦٠٠ زن دچار سقط جنین و ‌٦٠٠٠ زن که بارداری آنها تا 3 ماه ادامه پیدا کرده بود مورد مطالعه قرار دادند و نتیجه موید خطر بیشتر برای مادران کم وزن بود.

 

گفتنی است افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها پائین تر از ‌٥/١٨ است، وزنشان کمتر از وزن طبیعی به حساب می‌آید و نباید بدون مشورت پزشک متخصص اقدام به بارداری نمایند.

 

بررسی ها حاکی از آن ابن است که بسیاری از مادران در سراسر جهان به دلیل کم وزن بودن قادر به ادامه بارداری تا ماه آخر نیستند و زودتر از موعد دچار سقط می شوند.

 

متخصصان به این گونه افراد توصیه می کنند که در دوران بارداری به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند و مکملهای ویتامین و مواد معدنی لازم را نیز با نظر پزشک مورد استفاده قرار دهند تا احتمال سقط در آنها کاهش یابد.