کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد



بازی کردن کودک,باتزیهای کودکانه,روانشناسی بازی

 یک کارشناس روان‌شناسی با اشاره به ضرورت توجه به استقلال کودک از سوی والدین، گفت: بازی‌هایی از قبیل خاله‌بازی می‌تواند استقلال او را تقویت کند، چون کودک در قالب بازی، زندگی مستقلانه را تمرین می‌کند.
 
« محمدی» ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: روحیه‌ی استقلال‌طلبی را می‌توان در کودکان از همان ابتدا شکل داد و تقویت کرد، اما باید توجه داشت که فرزند تا یک سالگی نیاز جدی به والدین دارد تا دوران دلبستگی را به خوبی بگذراند.
 
وی تصریح ‌کرد: والدین باید توجه داشته باشند که کودک از 2 سالگی به بعد مایل است کارهای شخصی‌اش هم‌چون غذا خوردن، لباس پوشیدن و به پا کردن را خود انجام دهد. حتی این میل گاهی در کودکان 6 ماهه هم دیده می‌شود که دست مادر را کنار می‌زند تا خود شیشه شیر را بگیرد، پس به این میل فطری‌اش باید توجه و از آن استفاده شود.
 
این کارشناس روان‌شناسی با اشاره به اینکه مستقل کردن کودکان سن خاصی ندارد، افزود: ایجاد استقلال در کودکان با توجه به شرایط و فرهنگ‎های مختلف متفاوت است اما شناخت رشد کودک سبب می‌شود که والدین در مستقل کردن کودکان خود مانند غذا خوردن و یا مرتب کردن اتاق موفق عمل کنند.
 
محمدی خاطرنشان ‌کرد: برای ایجاد حس استقلال در کودکان باید به آمادگی «نهایی» کودک احترام گذاشت، گاهی اوقات کودک می‌خواهد بطور حتم کاری انجام دهد ولی از نظر جسمی و عاطفی هنوز برای آن کار آمادگی ندارد، ‌بجای مجبور کردن کودک می‌توان به او قوت قلب داد که آمادگی نهایی را به دست می‌آورد.
 
وی با بیان اینکه کودکانی که در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که خوبی‌های‌شان مورد قدردانی قرار می‌گیرد، احتمالاً احساس خوبی درباره خود دارند و بیشتر از عهده مبارزه با مشکلات زندگی برمی‌آیند، خاطرنشان‌ کرد: به استقلال کودک باید احترام گذاشت تا در آینده شاهد فرزندی مستقل با اعتماد به نفس لازم بود.

 

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
الماس خاله ، داماش - استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: بازی پرحاشیه استقلال - راه آهن


دیدار تیم های فوتبال استقلال و راه آهن بعدازظهر جمعه با نتیجه تساوی در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.