کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تمیزی چه خوبه



داستان کودکانه تمیزی چه خوبه,داستان کودکان

یك روز كلاغ كوچولو روی شاخه‌ی درختی نشسته بود كه یك‌دفعه دید كلاغ خال‌خالی ناراحت روی شاخه‌ی یك درخت دیگر نشسته است. كلاغ كوچولو پر زد و رفت پهلویش و پرسید: «چی شده خال‌خالی جون؟ چرا این‌قدر ناراحتی؟» خال‌خالی با ناراحتی سرش را تكان داد و گفت:« آخه دوست خوبم، من یادم رفته به مامانم بگم منو ببره سلمونی كلاغ‌ها و پرهامو مرتب و كوتاه كنه. مامانم چندبار گفت: خال‌خالی، بیا پنجه‌هاتو تمیز كنم، اما من‌كه داشتم پروانه‌ها را تماشا می‌كردم، گفتم بعداً و بعد هم یادم رفت!»


كلاغ كوچولو گفت:« لابد برای همینه كه دُمتم تمیز نكردی؟» خال‌خالی با تعجب پرسید؟«دُممو تو از كجا دیدی؟!» كلاغ كوچولو خندید و جواب داد: « آخه از اون روز كه افتادی تو گِلا، هنوز دُمت گِلیه!» خال‌خالی كه خیلی ناراحت بود شروع كرد با نوكش تنش را خاراندن و گفت: «یادم رفت!» كلاغ كوچولو گفت: «لابد حمومم نكردی!» خال‌خالی گفت: «اونم یادم رفت!»
 
« تمیزی چه خوبه! من از این به بعد همش تمیز می‌مونم!»
 
درهمین موقع خانم كلاغه كه مربی مهدكودك كلاغ‌ها بود پر زد و آمد كنار آن‌ها نشست. نگاهی به خال‌خالی كرد و پرسید:« خب جوجه‌های من چرا این‌جا نشستین، مگه نمی‌خواین بشینین روی درخت مهدكودك تا درسمون رو شروع كنیم؟» كلاغ كوچولو گفت: « آخه...آخه...» بعد سرش را پایین انداخت. خانم كلاغه كه متوجه موضوع شده بود، گفت: «می‌خواستم در مورد بهداشت براتون صحبت كنم... تو خال‌خالی می‌دونی ما كلاغ‌ها چه‌جوری باید تمیز باشیم؟»

خال‌خالی جواب داد:«بله خانم كلاغه، باید حموم كنیم، ناخن پنجه‌هامونو بگیریم، همیشه بعد از خوردن غذا منقارمون رو تمیز كنیم، عین آدما كه مسواك می‌زنن، پرهامونو مرتب و كوتاه كنیم.»

كلاغ كوچولو دنباله‌ی حرف خال خالی رو گرفت و گفت:«مثله آدما كه موهاشونو كوتاه می‌كنن و شونه می‌زنن.»

خانم كلاغه گفت:«آفرین آفرین... خوشحالم كه همه چی رو بلدی... پس من می‌رم به كلاغای دیگه یاد بدم.»

همین‌كه خانم كلاغه خواست پرواز كند و برود، كلاغ كوچولو گفت:«صبر كنین خانم كلاغه. منم میام،»...خال‌خالی هم گفت:«منم میام... اما ...» خانم كلاغه پرسید:« اما چی؟» خال‌خالی خندید و جواب داد: «بعد از اینكه همه‌ی اون چیزایی كه گفتم، خودم انجام دادم!...»

خانم كلاغه خندید و با بالش سرخال خالی رو نوازش كرد و گفت:«پس زود باش كه همه‌ی جوجه كلاغ‌ها منتظرن!»

خال‌خالی به سرعت پری زد و رفت تا خودشو تمیز بكنه، صدای قارقارش به گوش می‌رسید كه می‌گفت:  « تمیزی چه خوبه! من از این به بعد همش تمیز می‌مونم!»

 منبع: آموزش مفاهیم دینی به خردسالان

کتاب راهنمای آموزش قصه
تبیان


ویدیو مرتبط :
چه بچه تمیزی!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوش شیرین از رفع درد تا تمیزی منزل



 

 

جوش شیرین از رفع درد تا تمیزی منزل

 

کاربرد شگفت انگیز و خاصیت جوش شیرین آن را به یکی از موادی تبدیل کرده است که همیشه باید در آشپزخانه وجود داشته باشد.

 

آیا می دانید جوش شیرین چه کاربردهایی دارد ؟ پس این مطلب را بخوانید.


. لکه های مربوط به سن: مخلوطی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به مقدار مساوی این لکه ها را کم رنگ می کند.


خارش، گزیدگی و کهیر: مخلوطی از جوش شیرین و آب خارش و درد را تسکین می دهد.


رفع بوی پا و بدن: جوش شیرین باکتری هایی که باعث بوی نامطبوع پا و بدن می شود را خنثی می کند. جوش شیرین همراه آب در رفع قارچ پا موثر است.


برای رفع درد پا و شکستگی پا: مخلوط تهیه شده با ۱۵۰ گرم سولفات منیزیم و جوش شیرین درد را کاهش می دهد.


شست وشوی دهان: باکتری های موجود در دهان اسید تولید می کند و مینای دندان را از بین می برد. غرغره کردن با محلولی از جوش شیرین در روز و قبل از خواب مانع پوسیدگی دندان می شود.


برای تمیزی منزل : ۴ قاشق مرباخوری جوش شیرین مخلوط شده در یک لیتر آب تمیزکننده خوبی به شمار می آید.


رفع جوش های پای کودکان: افزودن کمی جوش شیرین به آب حمام کودک ناراحتی پوستی را رفع می کند و به بهبود جوش پای کودک سرعت می بخشد.


برای گلودرد : باکتری هایی که اسید تولید می کند و درد زیادی ایجاد می کند برای خنثی کردن این اسید، یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط و هر ۴ ساعت غرغره کنید.


برای رفع آفتاب سوختگی: به آب حمام کمی جوش شیرین اضافه کنید تا به پوست آزرده تسکین دهد.


منبع:روزنامه خراسان