گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

گردشگری: یک آبشار از دو کشور + عکس


حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند.

حتما شما هم اسم آبشار نیاگارا را زیاد شنیده اید. آبشاری که به دلیل عریض بودنش شهرت جهانی پیدا کرده است، آبشاری یادگار از اواخر عصر یخبندان.

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین آبشارهای جهان است که در دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. زمین شناسان عمر این آبشار زیبا را بین 10 تا 15 هزار سال می دانند و این آبشار نه چندان کهن، امروزه جاذبه دیدنی زیبایی است که خیلی ها را به سمت خود جلب می کند. مناطق اطراف این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که باوجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد.


ویدیو مرتبط :
فیلم از منطقه ویژه گردشگری آبشار گل آخور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور



 

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع گردیده است. بعد از جاده ماشین رو، تا آبشار چند دقیقه پیاده روی لازم است که این راه هموارسازی و سیمانی شده است . اطراف این آبشار در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است.

 

 

آبشار مارگون

 

 

مسیر این آبشار و روستاهای اطراف در فصل زمستان برف گیر بوده و گاهی راه های ارتباطی کاملاً قطع می شود. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته میشود. از این حیث این آبشار هم بزرگترین و هم مرتفع ترین آبشار چشمه ای در جهان است.

 

همچنین در ادامه مسیر رودخانه انبوه درختان، باغات سیب و ... به چشم می خورد. رودخانه حاصل از این چشمه ها بسیار پر آب بوده و تا سپیدان امتداد دارد.

 

 

 

آبشار مارگون

 

 

همانطور که در تصویر بالا پیداست، هیچ رودخانه ای در بالای این آبشار وجود ندارد. البته تصویر بالا تنها بخش قله آبشار است و آبشار بسیار عظیم تر از تصور است به طوری که ارتفاع آن نزدیک بیش از 120 متر و عرض آن حدود 400 متر تخمین زده میشود. هر چند آبشار چشمه ،ابعاد مشخصی ندارد، چرا که هر روز چشمه ای جدید در حاشیه آبشار ایجاد شده، و گاه نیز چشمه ای آبش کم یا قطع می شود.

 

 

آبشار مارگون

 

 

آب این آبشار در گرم ترین فصل سال بسیار خنک و زیر 10 درجه است، اما به علت جوشان بودن این آب، مانند آب چشمه، رفتن در آن یا نوشیدنش هیچ گونه عارضه ای مانند پا درد یا سرما خوردگی به دنبال ندارد.

 


در اولین فرصت حتماً از این طبیعت های زیبا دیدن فرمایید:

 

 

چشمه کوهرنگ و مناظر زیبای آن


آبشار سميرم ، عروس زيباي زاگرس

 

چشمه ديمه مکانی زیبا برای تفریح